טיוטת הצעת החוק כבר כתובה: המהפכה המשפטית של לוין

כתבת המשפט שלנו טובה צימוקי חשפה היום כי הרפורמה של יריב לוין נבחנת על ידי גורמים משפטיים כשהטיוטה כבר כתובה. התוכנית כוללת את ביטול עילת הסבירות, חקיקת פסקת ההתגברות ברוב של 61 וגם את הרוב הדרוש כתנאי לפסילת חוק רגיל על ידי העליון, שיצטרך להתרגל גם להגבלת כהונה על נשיא בית המשפט. ברגע שהטיוטה הסופית תאושר לוין יפרסם אותה לצורך עיון והערות הציבור. לאחר מכן, תוגש לאישור ועדת החוקה של הכנסת.
הבוקר הגיע שר המשפטים לוועדת חוקה, חוק ומשפט. הדיון נפתח בסערה עם נאומים שנקטעו והוצאת חברי כנסת מהאופוזיציה שטענו ל"סתימת פיות". יו"ר הוועדה שמחה רוטמן ניסה לנאום בפתח הדיון ואמר: "לא נעצור עד להשלמת המשימה. התהליך יתנהל בשיח מתמיד ובשיתוף פעולה עם השר לוין ותוכניתו". נאומו נקטע פעם אחר פעם על ידי חברי אופוזיציה שהגיעו לוועדה, ובתגובה הוא הוציא אותם בזה אחר זה. "לא תסתמו לנו את הפה", צעק ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד.
בזמן המהומה זעמו חברי האופוזיציה על כך שרוטמן הנמיך את המיקרופונים שלהם. הוא הבהיר כי הם לא הושתקו, אך ציין: "אני לא אתן לכם להשתיק אותי ואת שר המשפטים ואם אתם לא יודעים לחכות לתורכם לדבר אתם תושתקו".

2 צפייה בגלריה
(צילום: שלו שלום, אורן בן חקון)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

עשרות-אלפים הגיעו ללוות למנוחת עולמים את הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שהלך לעולמו הבוקר בגיל 94.
פיגוע דקירה בהר חברון: גבר נפצע בינוני, המחבל נורה.
תקלת מחשב חריגה: כל ההמראות בטיסות מארה"ב עוכבו לפחות בשעתיים.
המשנה ליועמ"שית קבע: "יש לבטל את פיטורי נהגי רה"מ, שהם עדים במשפטו".
אושר בטרומית חוק שלילת האזרחות ממחבלים: "נגמרה החגיגה".

מה צפוי מחר

מחר יתקיים דיון בבית המשפט בהארכת מעצרו של שי אביטל.

התחזית

מחר מעונן, ומשעות הצהריים יהיה סיכוי גבוה לגשם מקומי וחזק שילווה בברקים ורעמים מתל אביב וצפונית לה. ביום שישי בבוקר לא צפוי לרדת גשם, אך בשעות אחר הצהריים קיים סיכוי לגשם בצפון. בלילה הגשם צפוי להתפשט לחוף המרכזי. בשבת, ראשון ושני צפוים גשמים, שירדו לסירוגין בצפון ובחוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

גלובוס הזהב. אחרי שנתיים קשות לתא העיתונאים הזרים בהוליווד - הטקס חזר לפנות בוקר במתכונת חגיגית שעשויה לספק רמזים לגבי האוסקר הקרוב. "הפייבלמנים" זכה בפרס הדרמה הטובה ביותר וספילברג הוכרז כבמאי הזוכה. "הלוטוס הלבן" היא הסדרה הטובה ביותר, גם "בית הדרקון" ו"בית הספר היסודי אבוט" בין הזוכות. וכמובן, כתבנו על המתלבשים והמתלבשות בטקס - עם ישראלית שכיכבה במיוחד.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כמה תקבלו יותר בנטו ב-2023? עודכנו מדרגות מס ההכנסה.
סבן אילבן פתחה חנות ראשונה בישראל: אלו המחירים.
ספינה נדירה מתקופת אליזבת ה-1 התגלתה כ-300 מטר מהחוף באנגליה.
וזהו התוסף החדש שינסח עבורכם מיילים.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?