חינוך חינם עד גיל 3, הקפאת מחירים, חוק הסתה לגזענות ישונה: ההבטחות בהסכמים

מחר צפויה להיות מושבעת ממשלת נתניהו השישית והיום פורסמו קווי היסוד שלה וכל ההסכמים הקואליציוניים - שאינם מחייבים משפטית - הוגשו לכנסת. לפי הסעיף הראשון בקווי היסוד, אולי החשוב מכל לחלק מהשותפות, "לעם היהודי זכות בלעדית ובלתי ניתנת לערעור על כל מרחבי ארץ ישראל. הממשלה תקדם ותפתח את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל בגליל, בנגב, בגולן וביהודה ובשומרון".
ישנן בהסכמים הבטחות רבות שלא נראה שימומשו: רכבת לאילת, השוואת שכר לוחמים לפני שחרור לשכר המינימום, הקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה. מלבד אלו, "אבא ו"אמא" חוזרים לטפסים והפרדה בין גברים לנשים באירועי תרבות לא תיחשב לעתים כאפליה.
בנימין נתניהו הודיע בישיבת הליכוד היום כי הוא מבקש להביא את מועמדותו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת ואת מועמדות אופיר כץ לתפקיד יו"ר הקואליציה. כעבור דקות ספורות אישרו חברי הסיעה פה אחד את ההצעות. לפני ההצבעה תקפו את נתניהו דוד ביטן ודוד אמסלם - שאתמול הודיע כי ישמש כח"כ מן המניין לאחר שנתניהו לא העניק לו את אחד התפקידים שרצה, יו"ר הכנסת או שר המשפטים.
במסגרת המינויים לשרים, נכון לשעה זו מרבית התיקים חולקו כשקיים שקרב על תיק החוץ: ישראל כץ מסרב להיות שני ברוטציה עם אלי כהן.

2 צפייה בגלריה
בן גביר חותם על ההסכמים הקואלציוניים ליד נתניהו
בן גביר חותם על ההסכמים הקואלציוניים ליד נתניהו
בן גביר חותם על ההסכמים הקואלציוניים ליד נתניהו

לקריאה נוספת

סיפורי היום

טרגדיה לפנות בוקר בסורוקה: מטופל נספה בשריפה שפרצה כנראה עקב סיגריה, שניים נוספים נפגעו בינוני משאיפת עשן, 25 חולצו.
מלך ירדן מזהיר: "יש לנו קווים אדומים, אם מישהו רוצה להתעמת איתנו - אנחנו מוכנים".
הנשיא בפגישה חריגה עם בן גביר: "פעל להרגעת הרוחות".
ודורית ביניש מזהירה: "שיטת המשטר שקמה פה לתפארת במשך 75 שנה עומדת בסכנה".
והידרדרות במצב האפיפיור לשעבר בנדיקטוס, יורשו פרנסיסקוס: "תתפללו".

מה צפוי מחר

מחר בשעה 11:00, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, תושבע הממשלה ה-37 של מדינת ישראל ובנימין נתניהו יתמנה לראש הממשלה בפעם השישית. הקואליציה תמנה 64 ח"כים מהליכוד, ש"ס, הציונות הדתית, יהדות התורה, עוצמה יהודית ונעם.

התחזית

בסוף השבוע יהיה נוח בשעות היום, עם רוח מזרחית יבשה שתהיה חזקה בצפון הארץ ובהרים, ובלילות יהיה קר. ככל הנראה גם בתחילת השבוע הבא לא צפוי לרדת גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

דני אבדיה. הישראלי חזר מהשבתה קצרה של שני משחקים בגלל כאבים בגב, שקטעה רצף של 114 משחקים שלו ב-NBA. אבל מעבר לקאמבק המהיר ו-7 הנקודות שקלע ב-20 דקות, אבדיה היה אחראי על המהלך הגדול של המשחק בניצחון הביתי של וושינגטון 111:116 על פילדלפיה הלוהטת. 23 שניות לסיום, כשהוויזארדס מובילים 108:111, כוכב פילדלפיה ג'ואל אמביד דהר בדרך לסל קל, אך אבדיה שלח את הידיים והעיף לו את הכדור (מהלך שנקרא "הפשטה").

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מלחמה באירופה, פרידה ממלכת אנגליה, מסי אלוף העולם, וגם בחירות (שוב) בישראל. השנה החולפת הורכבה מהמון אירועים קטנים וגדולים, אך הם לא שלמים בלי הסאונד שמסביב. כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות" חוזרים לקולות מהשנה החולפת - כמה מהם אתם זוכרים? הכותרת.
ג'ו מרסה מארלי, נכדו של בוב מארלי, הלך לעולמו בגיל 31.
וממושיק רוט ועד מיה לנדסמן: בפנאי פלוס אספו את כתבות השער הכי מדוברות של 2022
ומחקר חדש מראה כי קריסת מערות יצרה מערכת קניונים מרשימה באזור ים המלח.
2 צפייה בגלריה
מערכת הקניונים בנחל פרצים
מערכת הקניונים בנחל פרצים
מערכת הקניונים בנחל פרצים
(צילום: מתניה חמאוי)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?