בית המשפט הכריע: בדיקה גנטית מיידית לבירור זהות הורי העובר ממחדל ההפריה באסותא

בפסק הדין של בית המשפט המחוזי בלוד נחשף מקור המחדל הרשלני שגרם להפריה השגויה בבית החולים אסותא בראשון לציון. לפי הפרוטוקול המלא שהותר לפרסום נקודת הכשל התרחשה ביום הקפאת העוברים, כאשר באותו יום בדיוק עברו רק שתי מטופלות תהליך הקפאה של שלושה עוברים על ידי אותו אמבריולוג.
בעדות ד"ר יוסף חסון, מנהל המחלקה להפריה חוץ-גופית באסותא ראשון לציון, הוא סיפר כי מדובר במומחה, עובד מעבדה שלא חייב להיות רופא, אך הוא זה שאחראי על הפריית הביצית עם הזרע. בדיון אתמול, שארך יותר מ-5 שעות, אמר ד"ר חסון כי "הטעות נעשתה בעת הטעינה של הקשית, דבר שנעשה באותו היום על ידי אותו אמבריולוג. החשד של הצוות גבוה כי אלה שתי הנשים היחידות שבאותו היום הקפיאו שלושה עוברים".
כאמור, בית המשפט, בהרכב של שלושה שופטים, הכריע בסוגיית הבדיקה הגנטית בעובר שהושתל בטעות ברחמה של אישה שאינה קשורה אליו גנטית, במטרה לקבוע מי הם הוריו הביולוגיים של העובר. לפי ההחלטה, שהתקבלה פה אחד, תיעשה בדיקת רקמות לצורך בדיקת הקשר הגנטי בין ההורים, הטוענים שהעובר, שהוטמן בטעות ברחמה של אישה אחרת, שלהם, לבין העובר עצמו. אם אכן יימצאו כהוריו הביולוגים - הם יוכלו להגיש בקשה למסור להם את התינוק: "זכותו של העובר לדעת מניין בא".
1 צפייה בגלריה
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית חולים אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

בדרך לחתימה סופית: הסכמה בין האוצר להסתדרות המורים על תנאי השכר.
גנץ הציג חבילת סיוע חדשה לאוקראינה הכוללת מערכת התראה חכמה מפני טילים:
מייסד "טלגראס" ישוחרר למעצר בית, הפרקליטות תשקול לערער לעליון.
אחרי שהתייצבה לגמר אליפות אסיה בלי כיסוי ראש ו"נעלמה", המטפסת אלנאז רקאבי שבה לאיראן ומאות חיכו לה בשדה התעופה.
והגרלה נוספת לדירות מוזלות תצא לדרך בשבוע הבא: אילו יישובים היא תכלול?

מה צפוי מחר

הלילה מחצות ועד 05:00 מחר, איילון דרום ייחסם ממחלף רוקח ועד מחלף ארלוזורוב בגלל הנפת קורות בגשר מודעי באיילון דרום.

התחזית

מחר תהיה התקררות, וייתכן כי ירד גשם מקומי בשעות הבוקר בחוף ובצפון. ישנה אפשרות לגשם חזק במדבר יהודה ובערבה, וקיים חשש לשטפונות בזק. בשישי ירד גשם מקומי בחוף, בעיקר בבוקר, וייתכן כי בשעות אחר הצהריים ירד גשם מקומי בהרים. בשבת ישנו סיכוי לגשם מקומי בצפון ובמרכז.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

87% מבני ה-65 ומעלה בישראל מרוצים מחייהם, 36% מרוצים מאוד ו-51% נוספים מרוצים. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהתפרסמו לרגל יום האזרח הוותיק.
עוד עולה מהנתונים כי 59% מבני 65 ומעלה מעריכים כי מצב בריאותם טוב או טוב מאוד: 66% מהגברים ו-53% מהנשים; 40% מעריכים כי מצב בריאותם לא טוב. 40% מדווחים על בעיה בריאותית או פיזית אשר מפריעה להם בתפקוד יומיומי: 34% מהגברים ו-46% מהנשים.
בנוסף עולה מנתוני הלמ"ס כי 79% מבני 65 ומעלה מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית (למזון, לחשמל וכד'), 19% אינם מצליחים. היתר לא השיבו על השאלה.

מה חיפשו היום בגוגל?

אנג'ל ברנס. כוכבת הרשת התעוררה לבוקר סוער במיוחד כשמשטרת ישראל הגיעה לבית משפחתה במפתיע עם צו חיפוש. עבור ברנס, שאביה אהרון (רוני) שוחרר לפני כשנתיים מבית הכלא לאחר שריצה תשע שנות מאסר בגין עבירות מס שונות, זה לא החיפוש הראשון, אך הפעם היא בחרה לתעד אותו ברשתות החברתיות. בסרטון שהעלתה הבוקר לסטורי שלה, נראים שוטרים עומדים בתוך חדרה, בזמן שהיא ואחותה מתעמתות איתם ומבקשות מהם לצאת ולתת להן להתלבש.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עד כמה תוכל הכנסת להפוך החלטות של בית המשפט העליון, והאם פיצול תפקיד היועץ המשפטי יחזיר את אמון הציבור במערכת? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
השחקן מת'יו פרי חושף שנלחם על חייו: "הרופאים נתנו לי סיכוי של 2% לשרוד".
בשקט בשקט: אפל הכריזה על מספר מוצרים חדשים.
רנו חושפת בתערוכת פריז יורשת מודרנית וחשמלית ל-4 המיתולוגית, מהדגמים המפורסמים והאהובים בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית.
וחללית בראשית2, שצפויה לצאת לירח ב-2025, תכלול ניסוי בו יגדלו צמחים על הירח.