החל השלב השני בתמרון הקרקעי

אלפי לוחמי חי"ר, הנדסה ושריון פועלים במרכז חאן יונס החל משעות הלילה, כחלק מתחילתו של השלב השני של התמרון הקרקעי ברצועת עזה. ביממה האחרונה נרשמו מאות היתקלויות ותקיפות של מחבלים, במה שמוגדר בפיקוד הדרום כ"יממת הקרב הכי משמעותית ועצימה מתחילת המלחמה".
במקביל, הלילה נכנסו הכוחות למרכזים של שני יעדים משמעותיים בצפון מזרח הרצועה: שכונת שג'אעיה שבפאתיה נהרגו אמש שלושה לוחמים מחטיבה 188 ולעיר ג'באליה, כולל במחנה הפליטים הצפוף שלה. בצבא מעריכים שהלחימה בחאן יונס ובמקביל גם בג'באליה ובשג'אעיה תימשך שבועות עד לטיהור חמאס מהן.
1 צפייה בגלריה
תמונות מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
תמונות מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
(צילום : דובר צה"ל )

חשש כבד שהנשים שנחטפו סבלו וסובלות מאלימות מינית ברצועת עזה

דובר צה"ל אישר היום לתקשורת הזרה כי הצבא מודאג מכך שנשים שנחטפו לרצועת עזה ולא שוחררו בעסקה האחרונה מתמודדות עם אלימות מינית ברצועת עזה. דבריו מצטרפים למה שאמר אתמול דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מאט מילר: "אנו מעריכים שאחת הסיבות שחמאס לא רוצה למסור חלק מהנשים שהוא מחזיק כבנות ערובה, והסיבה שהפסקת האש תמה, היא שהם לא רוצים שהנשים האלה יוכלו לדבר על מה שקרה להן בשבי". בכיר ישראלי אמר בהקשר זה: "אנחנו יודעים למה הם לא מחזירים אותן, והם יודעים שאנחנו יודעים".
הסכנה לנשים בשבי
(צילום: חגי דקל)

"חמאס נתן לחטופים קלונקס כדי שייראו מאושרים"

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ד"ר הגר מזרחי חשפה בדיון בכנסת שמחבלי חמאס "נתנו לחטופים כדורי הרגעה מסוג קלונקס כדי שיהיו מאושרים" טרם שחרורם. עוד אמרה בהתייחסה לטיפול בחטופים ששבו: "תועדו גם פשעי מלחמה שעיקרם היעדר טיפול רפואי נאות. בהחלט היו עדויות לדבר הזה. היו מקרים של הזנה שקשורים אליה ואני מבקשת לא להרחיב. לא רק מפאת החיסיון אלא גם מפאת המשמעות שיש לזה על האנשים שנמצאים שם עכשיו".

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

חמישה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה. לקראת השעה 12:00 הותר לפרסום דבר נפילתם של שני חללי צה"ל, סרן יהל גזית ורס"ר (במיל') גיל דניאלס, במהלך הקרבות ברצועת עזה. בבוקר הותר לפרסום כי קצין ושני לוחמים מגדוד 53 של שריון נהרגו מפגיעת טיל נ"ט בפאתי שכונת שג'אעיה: סרן איתן פיש, סמ"ר תובל יעקב צנעני וסמל יקיר ידידיה שנקולבסקי.
חטופים ששוחררו נפגשו עם חברי קבינט המלחמה: "הציפייה - שיחזירו את כולם הביתה".
כ-15 רקטות שוגרו מעזה באחר הצהריים לעבר יישובי המרכז. חלק מהרקטות יורטו.
ישראל יצרה לעצמה מערכת של משאבות מים גדולות שאיתה תוכל להציף את רשת המנהרות של חמאס במי ים - כך אמרו גורמים אמריקניים ל"וול סטריט ג'ורנל".
ה"גרדיאן" דיווח מפי "מקור מודיעיני ישראלי" כי בין המסמכים שנמצאו אצל מחבלי חמאס שביצעו את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר הייתה גם מפה של בסיס צה"ל שלטענתו הייתה יכולה להיות משורטטת רק בעזרת מידע מבפנים.
משרד ראש הממשלה יחד עם המשרד לשוויון חברתי יקרינו הערב את סרט הזוועות של דובר צה"ל למנהיגי החברה הערבית כחלק מפעילות ההסברה.
הבוקר נפגשו במוסקבה שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן בפסגת מדינות הים הכספי.
השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבלו את בקשתו לקיים דיונים רק פעמיים בשבוע ולא שלוש פעמים - בשל "אילוצי המלחמה" - והדיון מחר בוטל.

פרשנויות ודעות היום

נחוצה התקדמות איטית בעזה. אסור להיכנע ללחץ למהר | רון בן ישי
"על שגיאות קיץ 2006 אסור לחזור. הציבור צריך לגלות אורך רוח ולהבין שהאיטיות לכאורה שבה מתקדמים כוחות צה"ל הפועלים בעזה נובעת משלושה גורמים: הראשון נעוץ ברצון להימנע עד כמה שאפשר מאבדות ונפגעים באמצעות הפעלת אש מסיבית כמסך מתגלגל לפני מי שאינם יכולים לרוץ קדימה, כמו שהיה למשל במלחמת ששת הימים ואפילו במלחמת יום כיפור. סיבה שנייה לאיטיות היא שמחבלי חמאס משתמשים בטקטיקת "האויב הנעלם". ברגע שצה"ל מתקדם לעברם הם יורדים למנהרות ומנהלים לחימה ספורדית. הסיבה שלישית שבגללה צה"ל פועל באיטיות היא הרצון להימנע מפגיעה אפשרית בחטופים". לטור המלא
הסידור הביזארי של אמ"ן חייב להשתנות | ידידיה יערי
"את המשימה של הערכת המודיעין הלאומית חייב להוביל גוף אזרחי עצמאי, מקצועי, יציב, ורב-תחומי, שעומד בראש הפירמידה. פונקציה שצריכה להיות גם המרכז והאחראי להערכת המודיעין הלאומית, במקום אמ"ן, וגם גוף בקרה עליון על הערכות אמ"ן, שב"כ והמוסד. הערכת מודיעין לאומית היא מכלול שבו הנגזרת הצבאית היא רק מרכיב אחד. אמ"ן הוא גוף צבאי, וצבא לא יכול להיות "מעריך לאומי". ישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית, לא חונטה". לטור המלא
דווקא האיש שלא האמין בשלום, הצליח להביא אותו | ד"ר יואב פרומר|
"מבקריו הרבים של קיסינג'ר, בעיקר בשמאל, פעלו שנים רבות להעמידו לדין בגין פשעי מלחמה. בסוף השבוע שעבר צהלו על מותו. הם רואים בו אחראי לרצח עם בחזיתות השונות של המלחמה הקרה – בווייטנאם ובקמבודיה (1970), בבנגלדש (1971) ובצ'ילה (בהפיכה של הגנרל אוגוסטו פינושה ב-1973). שונאיו הרבו לייחס לו מניעים נסתרים ואפלים והגדירו אותו "ריאליסט" קר, אכזרי ונטול מוסר. קיסינג'ר, לעומת זאת, נהג לתאר את עצמו כאידיאליסט מפוכח". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

כושי רימון. רימון הלך היום לעולמו והוא בן 84. שמעון רימון, המוכר בכינויו כושי רימון, היה בעליו של הפונדק הממוקם בקילומטר ה-101 בכביש הערבה. ב-1959 התפרסם כמי שהצליח להסתנן אל פטרה ולבקר ב"סלע האדום" - מסע שגבה את חייהם של צעירים ישראלים רבים. בנו ספד לו: "הוא היה איש של נתינה ועשייה. אבא מדהים וסבא מיוחד במינו, צדיק יסוד עולם"