ח"כ מש"ס: אם שופטי בג"ץ יפסלו את דרעי - הם יורים לעצמם בראש

התגובות כנגד הרשות השופטת בישראל נמשכות. חבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס אמר היום לערוץ הכנסת כי אם שופטי בג"ץ יפסלו את מינויו של אריה דרעי לשר - הם יורים לעצמם בראש. "ברמה הזו. הם יודעים את הרגישות שיש כרגע, הם מבינים איפה הציבור נמצא ואתם מכירים את המחאות והדברים שקורים ברחוב לאור כל המצב הזה".
כשנאמר לו שדבריו נשמעים מאיימים, השיב: "אני לא חושב שזה מאיים בכלל. אני מבין שהם צריכים לקחת את זה ואין לי ספק שזה נמצא גם על השולחן".
דרעי העריך אמש כי בג"ץ יפסול את מינויו ורמז כי במקרה כזה בכוונתו להרחיק עצמו מטיפול בנושא, ולגלגל את הכדור אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי דרעי, קבלת העתירה אינה מחייבת אותו להתפטר, אלא את נתניהו להדיחו. לכן, הוא ינהג בשיטת "שב ואל תעשה" - ובעצם ימתין לראות כיצד ינהג ראש הממשלה. "כאב הראש הוא של ביבי, לא של אריה", אמרו ל-ynet גורמים בש"ס.
1 צפייה בגלריה
אברהם בצלאל במליאת הכנסת
אברהם בצלאל במליאת הכנסת
אברהם בצלאל במליאת הכנסת
(צילום: יואב דוקביץ' )

סיפורי היום

נתניהו: "הסרטון - אישור שאברה מנגיסטו חי. הוא לא בקו הבריאות, האחריות לגורלו על חמאס".
מדוח הלמ"ס שהתפרסם היום עולה כי ב-2021 היה שיא פניות להפסקת היריון. 47.9% בשל היריון מחוץ לנישואין.
בצה"ל צפויים להתנגד ליוזמת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שבמסגרתה תוענק חסינות אוטומטית לחיילים מאחריות פלילית על עבירות שביצעו לכאורה במהלך פעילות מבצעית או באירוע טרור.
תרמית פונזי בארה"ב: ישראלי נאשם שהונה ב-47 מיליון דולר עשרות חרדים.
והח"כים מחו על "השכר הנמוך" - ואישרו העלאה של "רק" 5.1%.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
מחר יציינו בישראל וברחבי העולם את מבצע דוגו, מיזם משותף של מוזיאון השואה בית העדות ושורד השואה דוד (דוגו) לייטנר, אשר נוהג לאכול פלאפל בכל שנה ב-18 בינואר - יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים.

התחזית

מחר צפויה עלייה נוספת בטמפרטורות, כך שיהיה חמים מעט מהרגיל. בבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בצפון ובהרים, ובשבוע הקרוב לא צפויה מערכת גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

אברה מנגיסטו. בזרוע הצבאית של חמאס פרסמו אמש תיעוד שבו נראה לכאורה אברה מנגיסטו לראשונה מאז נפל בשבי לפני יותר משמונה שנים. בישראל עדיין לא אישרו רשמית את אותנטיות הסרטון. גם דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, התעקש הבוקר כי עוד מוקדם לקבוע עד כמה הוא אמין. הבוקר טענו בחמאס כי הוא צולם לאחרונה. בשעות הערב התייחס ראש הממשלה לסרטון.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

נבחר השיר של נועה קירל לאירוויזיון 2023.
המונה טועם מצא חצי מנת שווארמה שעצבנה אותו: השווארמה הייתה פושרת ורחוקה מההמלצות שקיבל עליה, אבל הדבר שהכי הרגיז אותו היה המחיר לחצי מנה.
שווארמה סודית חדשה נפתחה בת"א
(צילום: אבי חי)
תעלומה מלפני 7,000 שנה: 37 שלדים ללא ראש התגלו בסלובקיה
בין חליפות למחוכים: הרגעים הגדולים של שבוע האופנה לגברים במילאנו.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?