חמ"ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש, כחודש לאחר המתקפה: "לזכרן של חברותינו"

חמ"ל התצפיתניות שהוקם לגזרת נחל עוז במחנה רעים נחנך אמש - חודש לאחר מתקפת הפתע האכזרית של חמאס בבוקרו של ה-7 באוקטובר. החמ"ל החדש נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414 למלא את משימתן. מפקד גדוד 414 סא"ל אופיר אמר: "סיפורו של חמ"ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב. נרכין ראש לזכר הנופלות והנופלים".
מפקדת בחמ"ל נחל עוז, סמל א', אמרה: "נחל עוז זה הבית. כל מי שהיה שם אי-פעם יעיד. נחל עוז זה חמ"ל עם אופי מיוחד, שיישאר גם אם המיקום שלנו כרגע השתנה. הקמנו חמ"ל חדש ברעים, אבל הרוח שלנו היא עדיין הרוח של נחל עוז, ואנחנו נמשיך להילחם עבור המדינה, לזכרן של חברותינו והבית שהקמנו מחדש".
4 צפייה בגלריה
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
"הפרחים ימשיכו לפרוח"
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
(צילום: דובר צה"ל)

פתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
( צילום: דובר צה"ל)

כוח של הימ"מ חיסל ארבעה מחבלים בטול כרם: "היו בדרך לפיגוע"

כוח של הימ"מ חיסל בצהריים ארבעה מחבלים חמושים בעיר טול כרם במערב השומרון, שהוכוונו מעזה. אין נפגעים מקרב כוחות הביטחון. בהודעה משותפת מטעם המשטרה, שב"כ וצה"ל נמסר כי המחבלים היו חלק מתשתית טרור שהוכוונה על ידי חמאס, אשר ביצעו עשרות פיגועי ירי ותיכננו לבצע פיגועים נוספים בהם פיגועי תופת, ירי תלול מסלול ושליחת מחבלים לעורף הישראלי.
התשתית פעלה בהנחיה ובמימון של מאכוונים מרצועת עזה ומחו"ל מטעם חמאס וארגונים נוספים, ובתוך כך קיבלו מאות אלפי שקלים לטובת פעילות טרור. עם סיכול המחבלים נמצאו בשטח שני כלי נשק מסוג M16 אשר שימשו את החולייה.
4 צפייה בגלריה
עז אלדין עוואד, חוסל בטול כרם
עז אלדין עוואד, חוסל בטול כרם
עז אלדין עוואד, חוסל בטול כרם

צוללת גרעינית אמריקנית הגיעה לאזור

הפנטגון הודיע אתמול בלילה (שעון ישראל) בהצהרה חריגה כי צוללת גרעינית אמריקנית הגיעה לאזור שנתון לפיקוחו של פיקוד המרכז האמריקני – כלומר המזרח התיכון. בהודעה קצרצרה צוין כי מדובר בצוללת מסדרת "אוהיו" – הצוללות הגדולות ביותר בצי האמריקני, שחלקן אף נושאות טילים בעלי ראשי קרב גרעיניים. לצי האמריקני ארבע צוללות מסוג "אוהיו", ולפי הדיווחים מדובר ב-USS פלורידה שככל הנראה כעת בתעלת סואץ, צפונית-מזרחית מקהיר.
הצוללת יכולה לשאת 154 טילי טומהוק, לטווח של 2,500 ק"מ ועם ראש נפץ של 450 ק"ג. ב-2011 אותה צוללת שיגרה יותר מ-100 טילי טומהוק ליעדים בלוב, במלחמה שבה הופל משטר מועמר קדאפי - וזו הייתה הפעם הראשונה שבה צוללת "אוהיו" השתתפה במלחמה. ההערכה היא כי זהו מסר הרתעתי לאיראן ובעלי בריתה, אחרי הבאת שתי נושאות מטוסים.
4 צפייה בגלריה
הצוללת האמריקנית פלורידה חוצה את תעלת סואץ
הצוללת האמריקנית פלורידה חוצה את תעלת סואץ
הצוללת האמריקנית פלורידה חוצה את תעלת סואץ
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

פיגוע דקירה אירע הבוקר בירושלים: לוחמת מג"ב סמל-שני רוס אלישבע רוז איידה לובין בת ה-20 נפצעה אנוש ומתה מפצעיה לאחר שמחבל בן 16 מעיסאוויה הסתער על שני לוחמי מג"ב בפתח תחנת משטרת שלם סמוך לשער הפרחים. הוא חוסל.
חמאס לקח אחריות למטח הרקטות החריג מלבנון. צה"ל: 30 שיגורים זוהו.
הצבא השתלט במהלך הלילה החולף על מוצב מרכזי של חמאס, 450 מטרות הותקפו ביממה האחרונה. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו בלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של חמאס בחטיבת מחנות המרכז. "תכנן פיגועים גם אחרי 7 באוקטובר".
מתמודד נפש תושב ניר עקיבא שבנגב, חצה שלשום את הגבול לרצועת עזה ושם נהרג. משפחתו סיפרה כי סבל מפוסט טראומה ולטענתם נהרג מירי של כטב"מ.
באוצר מתכננים הקפאת העלאות השכר של השרים, הח"כים והבכירים.
יו"ר רע"מ מנסור עבאס נפגש עם היועמ"שית של הכנסת, שציינה כי אין עילה להדחת ח"כ אימאן חטיב יאסין שטענה כי בטבח ב-7 באוקטובר "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים".
פורום נשים קרא לבדוק את מקבלי הנשק. השר לביטחון לאומי בן גביר אמר כי "הניסיון להציג כל גבר כרוצח פוטנציאלי הינו חמור ביותר".
ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, אמר לכלי תקשורת במדינתו: ראינו הוכחות שחטופים שלנו בעזה נמצאים בחיים.

פרשנויות ודעות היום

כשמגדירים הישג לפי ההרוגים בצד השני, אני מודאג | נחום ברנע
כאשר "מקור ביטחוני בכיר" מתחיל להגדיר את הישגי המלחמה על פי מספר ההרוגים בצד השני – 2,000, עשרת אלפים, 20 אלף - אני מודאג. כך שיווקו הגנרלים את מלחמת וייטנאם לדעת הקהל בארה"ב. הם לא הבינו שמה שיכריע את גורל המלחמה יהיה מספר ההרוגים בצד שלהם, לא בצד של האויב. ויש עוד כמה דאגות: מחאת הטייסים שנתניהו חזר אליה, שאלת היום שאחרי, הלחץ האמריקני והפצצה האטומית שהוזכרה אתמול". לטור המלא
יוזמת השלבים המתגבשת ל"יום שאחרי" | רון בן ישי
"מה צפוי לקרות לכשתסתיים הלחימה בעזה? מדינות ערביות יזרימו כסף לייצוב המצב ההומניטרי, ובשלב הראשון צה"ל ושב"כ ימשיכו לשלוט ביטחונית ברצועה. לישראל אין שום כוונה לשלוט ברצועה והשאיפה היא לצאת מעזה כמה שיותר מהר, אבל רק אחרי הבטחת ביטחון תושבי הדרום ומניעת ירי רקטות. אחר כך יבוא עוד שלב או שניים של הסדר קבע שיימשכו חודשים, ובהם הרשות תשלוט אזרחית על הרצועה אבל לשב"כ ולצה"ל יהיה חופש פעולה מודיעיני וסיכולי, כמו באזור B. האמריקנים מציעים שבשלב זה יוצב כוח שיטור בינלאומי שאינו אמריקני. על פי הדרישה האמריקנית, השלב האחרון יהיה משא ומתן מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית, אולי במסגרת ובחסות ועידה בינלאומית". לטור המלא
החטא הקדמון הוא בנרמול הכהניזם | עינב שיף
"הסערה בעקבות דברי הבלע של השר לענייני כלום עמיחי אליהו הייתה הזדמנות פז עבור ראש הממשלה: לא רק שפיטוריו של אליהו היו כנראה מתקבלים בקונצנזוס שכמותו בנימין נתניהו לא ידע בכל 74 שנות חייו, הוא גם היה חוסך כסף שמתבזבז על משרד מיותר לא פחות מהאדם שמופקד עליו, מראה לעולם הנאור שיש מהות מאחורי הרטוריקה המוסרית, והכי חשוב: מוכיח למשפחות החטופים והחטופות שבאמת אכפת לו. לא צריך מוח פוליטי חריף במיוחד כדי להבין מדוע נתניהו לא נקט את הצעד המתבקש כלפי אליהו: נתניהו לא דואג ממצבו בשש אחרי המלחמה, אלא ל-64 בזמן שהיא עדיין מתנהלת". לטור המלא
לא משהו שעושים בזמן מלחמה על הבית | יוסי יהושוע
"תמוה שראש הממשלה מצא לנכון לבקר בבסיס חיל האוויר רמון ולשבח את הטייסים על עבודתם, ובערב לתדרך (בשם "גורם מדיני") כי יהיה צורך "לבדוק את הקשר בין גילויי הסרבנות למוטיבציה של סינוואר". כפי שנכתב כאן שוב ושוב, בכירים במילואים בכלל ובחיל האוויר בפרט שגו קשות כשהפעילו את הנשק של אי-התייצבות, ואין ספק שהאויב הבחין בכך ויש לתת על כך את הדעת. אולם זה בוודאי לא פוטר את ראש הממשלה מאחריות (כמי שקיבל את מכתבי האזהרה של אמ"ן ולא פגש את הרמטכ"ל ערב החקיקה) ובעיקר זה לא משהו שעושים בזמן מלחמה על הבית". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

עהד תמימי. הצעירה, תושבת נבי סאלח שתועדה סוטרת לקצין צה"ל ב-2017 וריצתה שמונה חודשי מאסר, נעצרה במהלך הלילה בעקבות פוסט שפורסם באינסטגרם, ובו משתמש שהזדהה בשמה קרא נגד מתנחלים: "נשתה את דמכם".