6 פצועים בפיגוע ירי ליד הקניון במעלה אדומים, שניים מהם במצב קשה

שישה בני אדם נפצעו בפיגוע במרכז מסחרי במעלה אדומים. מצבם של שניים מהם קשה, והם מטופלים בבית החולים שערי צדק בבירה יחד עם פצוע נוסף שמצבו קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מטופלים שלושה פצועים נוספים, נער בן 14 וצעיר בן 29 במצב בינוני ופצוע בן 37 במצב קל. בנוסף הגיעו להדסה חמישה נפגעי חרדה, שמצבם קל.
המחבל, מוהנד מזארעה בן ה-20, חוסל על ידי קצין מג"ב. הוא התגורר בעיירה פלסטינית הצמודה למעלה אדומים - והועסק על ידי העירייה. חמאס והג'יהאד האיסלאמי בירכו על הפיגוע, אך המחבל הבהיר בהודעה קולית למשפחתו: "אל תשייכו אותי לשום פלג".
הקצין היה במספרה סמוכה לזירת הפיגוע, שמע את הירי - ופעל בזריזות, עד שחיסל את המחבל. הקצין ציין היום את יום נישואיו, והיה אחרי תורנות - ולא בתפקיד. בשיחה עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, סמוך לזירה הוא שחזר: "הגעתי למספרה פה למטה, ואז שמעתי צעקות, ירי, אנשים מתחילים לרוץ, משהו שלא כל כך אופייני פה. יצאתי מהמספרה, הוצאתי את האקדח, כמו שלימדו אותנו - וראיתי בחור לובש אפודה זוהרת, מחזיק אקדח ביד". "צעקתי לו לעצור, דרכתי את האקדח, וצעקתי לו שוב לעצור. הוא לא עצר, הוא התחיל לירות עליי. ברגע שהוא התחיל לירות לעברי, הבנתי שהוא המחבל. הוא היה בערך 30-20 מטר ממני פלוס מינוס - ופגעתי בו".

תיעוד פיגוע הירי בקניון במעלה אדומים

לקריאה נוספת

סיפורי היום

גבר הצית את עצמו בנתניה. משרד הביטחון: "סובל ממחלת נפש ללא קשר לשירותו הצבאי". אימו בביקורת על משרד הביטחון: "עדיין לא דיברו איתנו, המערכת זלזלה בו".
פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מתריע: "יש קולות בממשלה שקוראים להפלות בין מטופלים". יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר: "אל תטיפו מוסר לרופאים שרוצים לעזוב". השניים דיברו בוועידת הבריאות של ynet ו"ידיעות אחרונות".
כן לזרים, לא לישראלים: מה הן השאלות בעברית שמהן מתחמק ראש הממשלה נתניהו?
לפסול או לא לפסול? דילמת בג"ץ בביטול עילת הסבירות, ואפשרויות השופטים הנוספות.
והישראלי שנחטף באתיופיה נפגש עם ילדיו.
2 צפייה בגלריה
וודו אדבבאי  בן ה-79 מראשון לציון
וודו אדבבאי  בן ה-79 מראשון לציון
וודו אדבבאי עם ילדיו

מה צפוי מחר

בערב צפויים שיבושי תנועה בתל אביב בעקבות "צעדת ההגנה על מערכת המשפט ושומרי הסף".
בבוקר יתקיים בכיכר הבימה בתל אביב "יום התפילין העולמי" בסימן אחדות ישראל. האירוע יכלול הנחת תפילין, שיעורי תורה, הופעה חיה של *זמרים* ותפילות.
ט"ו באב חל מחר - שמח לכולם.
לאחר ההפסד 1:0 לשריף טירספול, אלופת מולדובה, במשחק הראשון בשלב השני של מוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה תשחק מחר ב-20:00 בביתה במשחק בו היא חייבת להשיג ניצחון בשני שערים לפחות.

התחזית

ללא שינוי ניכר במזג האוויר - עומסי חום בינוניים עד כבדים יורגשו בכל הארץ.

מה חיפשו היום בגוגל?

אנגוס קלאוד. השחקן שמוכר כמי שגילם את פזקו "פז" אוניל בסדרה המצליחה והמוערכת של HBO, "אופוריה", הלך לעולמו בגיל 25.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הכירו את בעל החיים המרתק שנשאר "צעיר לנצח".
(צילום: ירון ברנר)
מבריז מהופעה עם אייל גולן? עברי לידר ביטל השתתפותו במופע של משרד התרבות.
הכירו את הטרנד של הקיץ: ישראל בטירוף על אוניות הפאר.
ומה קורה כשמכניסים בוריקה פשוטה וטעימה עם ביצה לפיתה? המונה טועם גילה תרבות שלמה של אוכל רחוב בתוך השוק של נתניה.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?