בן גביר דורש לערב את שב"כ בדיון הסגור אצל נתניהו, במערכת המשפט הסתייגו: "מדרון חלקלק"

יום אחרי הרצח המרובע באבו סנאן, הלם במועצה וכעס על המדינה. המפכ"ל אמנם טען שהרצח המרובע היה תוצאה של "סכסוך בין ארגוני פשיעה", אבל קרוב משפחה של שלושה מהנרצחים שולל זאת: "נקלעו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון".
על רקע דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לערב את שב"כ במאבק בפשיעה בחברה הערבית, בעקבות אובדן השליטה שם ומספר מקרי הרצח ששוברים שיאים - ראש הממשלה נתניהו כינס דיון מיוחד. בן גביר דרש גם הפעלה של מעצרים מינהליים. דרישה נוספת מצדו - למפות את הבחירות המונציפליות במגזר ולבחון כיצד מונעים השתלטות אלימה ועבריינית על הבחירות. במערכת המשפט הסתייגו מהצעותיו: "מדרון חלקלק".
ראש הממשלה התעמת בדיון עם יו"ר ועדת הרשויות הערביות שסירב לקביעה ולפיה האלימות הגוברת נובעת בעקבות פעילותם של ארגוני הפשיעה. יונס הרים את קולו - במה שהתפתח מיד לקרב צעקות: "אני שומע אתכם מדברים על ארגוני פשיעה, יכול להיות שזה ארגוני פשיעה". נתניהו השיב: "יכול להיות?! אתה יודע שזה ארגוני פשיעה! אני לא יכול לטפל בזה עם ההתכחשות שלך. אליי באו ראשי רשויות ואמרו שהם מפחדים לומר שהם מאוימים".
שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיע מוקדם יותר לטירה יחד עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "עלייך לפטר אותו ולמנות במקומו שר שיכול לטפל במשבר. כל דקה שעוברת היא פצצה מתקתקת", אמר. "הממשלה הנוכחית היא המוגבלת ביותר במלחמה בטרור.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

קרב הבלימה של שר המשפטים לוין: נועד עם אדלשטיין, בצל חשש שיאבד רוב למהפכה המשפטית. ועוד בענייני המהפכה - שגרירויות אירופיות דיווחו על זינוק בבקשות לוויזות ולדרכונים זרים. ח"כ רוטמן יוצא נגד המחאות ודורש צו הרחקה נגד 400 פעילי מחאה - וגם לסגור קבוצות וואטסאפ.בנוסף, פעילי מחאה בולטים זומנו לחקירה כשלא הוסבר להם מדוע.
דריסת בן ה-4 והפקרתו למוות: מאות חסמו את צומת קפלן - ודרשו "צדק לרפאל"
בת 9 נפצעה בחופשה בטורקיה והוטסה לישראל במצב קשה: "זה היה סיוט".
שר בכיר בליכוד אמר היום ל-ynet: "בן גביר חולה תקשורת, זה כל מה שמעניין אותו. הרעש שהוא עושה לא מועיל".
וישראלי נדבק בחיידק שעלול לסכן חיים בניגריה, ואושפז בישראל - מצבו טוב.

מה צפוי מחר

החל מ-19:00 יתקיימו צעדות מחאה בבני ברק נגד הפרדה מגדרית, אי שיוויון בנטל והדרת נשים. משעה 18:00 ייחסמו רחובות רבים באזור.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות עם הקלה בעומס החום. בשישי-שבת הטמפרטורות ירדו ותורגש הקלה בעומס החום.

מה חיפשו היום בגוגל?

ליאל אלי. אחרי שנה של זוגיות, יוצרת התוכן ליאל אלי (26) ובן זוגה שי עמר (27), התארסו אתמול בירושלים. במהלך טיול של השניים בעיר, עמר כרע ברך, שלף טבעת וקיבל "כן" נרגש מאלי. גם כותב שורות אלו חיפש את שמה בגוגל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הודו עשתה היסטוריה על הירח: נחיתה ראשונה בקוטב הדרומי. בכך הפכה למדינה הרביעית שמצליחה להנחית חללית על הירח - אחרי ברית המועצות, ארצות הברית וסין.
(צילום: סוכנות החלל ההודית)
תושב נהריה שביקר בקניון ארנה בעיר הביע דאגה מהפגיעה בבעלי החיים - ותיעד את המקרה. "לתת לילדים ללטף חיה אומללה, שלא יודעת איפה המקום שלה זה לא חינוך נכון לדור הבא".
החופש הגדול מסרב להסתיים, ואתם מחפשים נואשות אחרי בילוי נוסף? בדיוק בשביל זה אספנו את המסעדות הכי טובות לישיבה עם ילדים.
וסיפורו של השיר שקפץ מאנונימיות למקום ראשון - והימין רוצה להפוך אותו לנשק פוליטי.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?