הרג הפלסטיני בבורקה: האם ישוחררו שני החשודים, בהם איש עוצמה יהודית לשעבר?

בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר למעצר בית את אלישע ירד, איש עוצמה יהודית לשעבר החשוד במעורבות ברצח הפלסטיני קוסאי מעטאן בן ה-19 בכפר בורקה שליד רמאללה. בית המשפט החליט בנוסף לשחרר גם את העצור המאושפז יחיאל אינדור למעצר בית. מוקדם יותר הורה בית המשפט העליון להשאיר את ירד במעצר, עד לדיון הנוסף שהתקיים בשלום. גם אחרי ההחלטה אחר הצהריים, השחרור התעכב בעקבות ערעור נוסף של המשטרה, לבית המשפט המחוזי. הדיון נקבע בדחיפות, והוא צפוי להתקיים עוד הערב.
חמישה ימים לאחר העימות בין תושבי הכפר בורקה לתושבי המאחז הבלתי-חוקי עוז ציון. אלישע בן קימון חשף כי במהלך החודשים האחרונים ביקשו מספר פעמים במערכת הביטחון לפנות את המאחז, שיושב על אדמות פלסטיניות פרטיות, אך השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' ואנשיו מנעו זאת. כעת, מערכת הביטחון הוציאה צו הריסה לבית במאחז הבלתי-חוקי.
כשם שחברי הכנסת טלי גוטליב וצבי סוכות ביקרו את החשודים במעצר, ביקש חבר הכנסת אחמד טיבי לבקר את החשודים מן הצד השני. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סירב אתמול לאפשר לח"כ אחמד טיבי לבקר את העצורים. בן גביר כתב כי "כל פנייה של חברי כנסת ושרים למפכ"ל המשטרה צריכה להיעשות דרך לשכתי, בהתאם לנהלי המשרד לביטחון לאומי", והוסיף: "לאחר בחינה מול ממונה החקירה, מ' ימ"ר ש"י, עמדתו היא כי אין לאפשר את קיום המפגש עם מי מהעצורים".


2 צפייה בגלריה
אלישע ירד
אלישע ירד
אלישע ירד
(צילום: שלו שלום)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ארה"ב וסעודיה סיכמו על "קווי מתאר" לעסקה עתידית, שפרטיה ילובנו בתוך כשנה: סעודיה תכיר בישראל, שתידרש ל"פשרות משמעותיות לפלסטינים". שלל קשיים: "בן סלמאן לא ממהר בגלל ממשלת הימין".
בצל סירוב לוין לכנס אותה: שופט העליון נעם סולברג מונה לוועדה לבחירת שופטים.
בכיר ביהדות התורה: נתניהו התחייב לפסקת התגברות לאי-גיוס החרדים.
הנשיא הרצוג שוחח עם מפגינים שהתאספו מחוץ לעיריית זכרון יעקב שבה ערך ביקור: חלקכם לא נתן סיכוי למו"מ, חבל.
והמלחמה לא נגמרת ואחרי עוד מתקפת כטב"מים נספרו עשרות פצועים בפיצוץ במפעל ליד מוסקבה.

מה צפוי מחר

צפי ל"ליל הפגנות" מול בתיהם של חברי הקואליציה.

התחזית

לא צפוי שינוי בטמפרטורות עד יום שבת, אז הטמפרטורות יעלו ועומס החום יהיה כבד עד קיצוני בכל רחבי הארץ. ייתכן שגם בתחילת השבוע הבא עומס החום יישאר כבד עד קיצוני, עם טמפרטורות גבוהות ויובש בפנים הארץ, לצד חום ולחות במישור החוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

עפרה שטראוס. בשטראוס החליטו לא לקחת סיכון ולאבטח את בעלת השליטה בחברה לאחר איומים שהתקבלו על רקע קמפיין החרם שמוביל ערוץ 14 נגד החברה, בעקבות החלטתה להפסיק לפרסם בערוץ.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

האם יש קשר בין כסף שחור למשכנתא במגזר החרדי?
פלטת ירקות ב-100 שקל, בקבוק ערק ב-850 שקל: מחירי ה-VIP בהופעה של עומר אדם נחשפים.
2 צפייה בגלריה
המחירים במתחם הVIP של עומר אדם
המחירים במתחם הVIP של עומר אדם
המחירים במתחם הVIP של עומר אדם
איך מתכננים קו אוטובוס חדש, האם הרכבת הקלה תביא איתה שינוי דרמטי ובאיזו עיר בעולם תמצאו את התחבורה הציבורית הטובה ביותר?
מלון פנדה נקלע לעין הסערה - והדירוג בגוגל ירד.
ומדענים מצאו מה גורם ליהלומים להתפרץ מעומק כדור הארץ.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?