ארדואן הכריז על 10 מחוזות כאזורי אסון, מלונות באנטליה יהפכו למחנות עקורים

בטורקיה ממשיכים להתמודד עם אסון הטבע שפקד אותה, והנשיא ארדואן הכריז על עשרה מחוזות טורקיים שנפגעו ברעידת האדמה אתמול כאזורים מוכי אסון, והודיע כי מצב חירום יחול בהם בשלושת החודשים הקרובים. יממה אחרי הרעש האדיר, וכשברקע גובר התסכול של טורקים בכמה אזורים מאי-הגעת המחלצים, הודיע ארדואן כי ממשלתו מתכוונת לפתוח את שעריהם של מלונות בעיירת הנופש אנטליה למי שנפגעו ברעש ונעקרו מבתיהם.
מספר ההרוגים הרשמי ברעידת האדמה טיפס בצהריים ל-5,151: בטורקיה, מוקד הרעש, הוא עומד על 3,549, ובסוריה השכנה, שספגה גם היא נזק כבד, הוא הגיע ל-1,602 נספים. עוד קרוב ל-20,000 בני אדם נפצעו בשתי המדינות.
שליחנו לאזור, אדם קוטב, מספר על הלך הרוח: "באחת העצירות אחרי שעות נסיעה, הבחנתי באיש שהכין לנו קפה, פשוט מתחיל לדבר עם כוחות הביטחון. לא היה צריך להבין מה הוא מדבר ומה הוא אומר, רק האמוציות שיצאו ממנו לצד הבכי בסוף, הסבירו את הכל. המלווים שלנו למסע תרגמו לנו לאחר מכאן את מה שאמר: ״אנשים מתים. תצילו כמה שאתם יכולים״.
1 צפייה בגלריה
ההרס בהטאי דרום טורקיה
ההרס בהטאי דרום טורקיה
ההרס בהטאי דרום טורקיה
(צילום: EPA )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

עימותים מכוערים בכנסת ישראל יום לאחר שחגגה יום הולדת. ח"כ עופר כסיף סולק מהדוכן כשקרא ל"מרי אזרחי נגד ממשלה פשיסטית" – וח"כ אלמוג כהן התגרה בו עם קריאות "בררה, החוצה" וצקצוקים. לטענתו, כסיף השיב לו "בן זונה", אבל הקללה לא נשמעת בתיעוד. במהלך דיון ועדת החוקה אמר ח"כ גדעון סער לח"כ משה סעדה: "אתה אפס מאופס". קודם לכן אמר סעדה לשר המשפטים לשעבר: "אתה לא האיש שיטיף לנו צדק".
אחרי ביקור בישראל, ראש ה-CIA הזהיר: עלולה לפרוץ אינתיפאדה שלישית.
מירי רגב הודיעה על ביטול תעריפי "דרך שווה" של קודמתה, והשיבה את המחירים הנמוכים לתושבים ביישובים חלשים - שבעבר נטען שנתפרו לחרדים.
מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית מאיימים: ביום שני הקרוב נשבית את המשק ונעלה לירושלים.
איראן חשפה בסיס תת-קרקעי: "מטוסינו יפתיעו את האויב".

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
שר התקשורת שלמה קרעי צפוי לקיים מסיבת עיתונאים בה יציג את תוכניותיו.

התחזית

מחר בבוקר עדיין יהיה קר וגשום, אך משעות אחר הצהריים ההפוגות בירידת המשקעים יהיו ארוכות יותר. בחמישי הסערה תהיה לגמרי מאחורינו, אך היא תשאיר אחריה קור וסיכוי לגשם מקומי. נכון לעכשיו, נראה כי סוף השבוע הקרוב יהיה ללא גשם.
ביומה השני של "ברברה" הגשם המשיך לרדת מהצפון ועד צפון הנגב. משבי רוח עזים נישבו ושלג ירד בגוש עציון ובצפון רמת הגולן. בשכונה בחדרה קרסו עצים בבת אחת ורעפים התעופפו. נמל תל אביב נצבע בלבן וקורות חיפוי נפלו למרפסת דירה בגינדי TLV.

מה חיפשו היום בגוגל?

תאונה בתל נוף. קצינת צה"ל ואם ל-4 נהרגו בתאונה סמוך לתל נוף, נגדי הבסיס אמרו כי הם "מתריעים שנים על הסכנות בכביש".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

700 שקיות, 30 עובדים, 16 שעות: איך מנקים אצטדיון כדורגל בישראל?
(צילום: ירון שרון, בימוי: אסף קוזין, עריכת וידאו: בן חיים)
הכירו את "קקאו", המטאוריט יוצא הדופן שהתגלה במאדים.
מהקיבוץ לעיר הגדולה: המונה טועם ביקר בחומוס הכי טוב בארץ.
ופרויקט הענק של קופנהאגן נגד שיטפונות מכעיס את הציבור הדני.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?