נתניהו: "אמירה מנותקת מהמציאות". גנץ: "המשך הדהירה - חוסר אחריות". לפיד: "אנחנו מובלים לאסון לאומי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לצמצום עילת הסבירות ולצעדי המחאה: "הטענה שבגלל תיקון עילת הסבירות הדמוקרטיה תקרוס היא אמירה מנותקת מהמציאות שכל מטרתה להפחיד את הציבור. לכל אלו שמניפים את דגל הדמוקרטיה, בדמוקרטיה הצבא כפוף לממשלה נבחרת ולא להיפך. במשטר צבאי המצב הפוך וזה הוא ההבדל היחיד בין דמוקרטיה למשטר צבאי".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה לראש הממשלה, ואמר: "איך אינך שומע את זעקת מחצית מהעם? וגם אם אינך מסכים – איך אינך ער לפחדים, לאנשים ששואלים את עצמם אם יוכלו לגדל פה את ילדיהם? אל תקרע את העם". גנץ התייחס למחאת המילואים. "המצב הביטחוני שלנו הוא המורכב ביותר שידענו מאז מלחמת יום הכיפורים. האתגרים אדירים, בגבולותינו והרבה מעבר להם. המצב המדיני שלנו והברית שלנו עם ארצות הברית נמצאת במשבר. אני קובע, שהמשך הדהירה אל הקיר היא חוסר אחריות לאומית וביטחונית". "אחיי הלוחמים אני מבין מאוד את כאבכם. אני קורא לכם למרות הקושי והפחד העצומים: המשיכו בשליחות ובמאבק על המדינה הזו, והמשיכו להילחם עבורה גם מול אויבינו".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "ממשלת ישראל מובילה אותנו לאסון לאומי, ומסרבת להכיר בזה. הממשלה הזו לא מסרבת לשמוע דיעות, היא מסרבת להקשיב לעובדות, לנתונים, לאנשי מקצוע. לא מפני שהם יודעים הכול, אלא מפני שהם מעדיפים לא לדעת כלום".
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ניסה להגיע להבנות עם האופוזיציה על-מנת לקצר את זמן ההצבעה על ההסתייגויות. באופוזיציה סירבו לבקשה והודיעו כי לא יסכימו לכך, ודרשו לשוב לדיון כדי להגיע לנוסח מוסכם. גורם בכיר באופוזיציה אמר: "לא נתפשר על שום סעיף בהפיכה השלטונית הזו, ונמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה בישראל. מדובר בעוד ניסיון של הקואליציה לזרז את החקיקה". היועצת המשפטית של הכנסת הציע שח"כ רוטמן יגיע לשינוי מוסכם עם האופוזיציה, אך בצד השני מתנגדים לכל שינוי בנוסח המוסכם כל עוד הדיון לא נפתח. ועדת החוקה תמשיך לדון במהלך הערב בהסתייגויות.
לגבי הסרבנות והמחאה, מלבד ההפגנות הצפויות מחר, הארגונים שעומדים מאחורי "מחאת המילואימניקים" מתכננים לקיים ביום רביעי הקרוב מסיבת עיתונאים שבה הם מתכננים להודיע על הפסקת שירות מילואים של כמה מאות בני אדם, כחלק מהמחאה נגד ביטול עילת הסבירות.
לקראת "יום ההתנגדות" מחר, זירה נוספת שמתכננים פעילי המחאה להפגין בה מחר היא בחמש תחנות של רכבת ישראל: חיפה-מרכז השמונה, בנימינה, הרצליה, תל אביב-השלום ולוד. בנוסף, הסתדרות הרופאים קיימה היון דיון חירום בנוגע לביטול עילת הסבירות וההשלכות על מערכת הבריאות. בדיון נכחו כ-100 ראשי איגודים מדעיים ומובילי הרפואה במדינה. מרבית הנוכחים סברו כי "יש לנקוט צעדים ארגוניים דרסטיים".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ ויאיר לפיד בהצהרה
בנימין נתניהו בני גנץ ויאיר לפיד בהצהרה
בנימין נתניהו בני גנץ ויאיר לפיד בהצהרה
(צילום: שלו שלום, EPA)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הותר לפרסום: נעצר חשוד יהודי ברצח גבר שגופתו אותרה בבקעת הירדן.
דיווח: ביידן יתקשר היום לנתניהו, השיחה תתמקד במהפכה המשפטית.
נשיאת העליון חיות נגד השר לוין: רואה בחומרה שהוועדה לבחירת שופטים טרם התכנסה.
חשש מבלימה ברגע האחרון, עקב העימות הפוליטי: הפטור מוויזה לארה"ב בסכנה?
מנתוני הלמ"ס עולה כי חלה ירידה במספר המשרות הפנויות, הביקוש לעובדי הייטק ממשיך לדעוך.

מה צפוי מחר

מחר יחול כאמור יום שיבוש בכל רחבי הארץ כנגד המהפכה המשפטית. ביו המוקדים יהיו תחנות רכבת מ-16:30. השיבושים יחלו מ-06:30 ועד שעות הלילה. תומכי המהפכה צפויים לחסום כניסות ויציאות מקיבוצים.
נשיא המדינה יצחק הרצוג מבקר בארצות הברית.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר הטמפרטורות ירדו מעט, אך עדיין יהיה עומס חום כבד. בחמישי הטמפרטורות יעלו שוב ועומס החום ימשיך להיות כבד. בשלב זה אין סימן לסיומו של גל החום, שיימשך ככל הנראה גם בסוף השבוע. מומחה אקלים, פרופ' דניאל רוזנפלד, אמר בריאיון ל-ynet live: "אנחנו חווים קפיצת מדרגה בהתחממות העולמית".

מה חיפשו היום בגוגל?

ווימבלדון. אחרי גמר ענק, הטניסאי קרלוס אלקראס בן ה-20 ניצח אתמול את ג'וקוביץ' בגמר וזכה בטורניר. מדובר בתואר גראנד סלאם שני בקריירה לספרדי שגבר על נובאק ג'וקוביץ' 6:1, 6:7 (6), 1:6, 6:3, 4:6.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חתולים מדברים וילד שעף על אווז: הסדרות שעשו לנו את החופש הגדול.
2 צפייה בגלריה
פינוקיו, מוש השור, מרקו
פינוקיו, מוש השור, מרקו
פינוקיו, מוש השור, מרקו
(צילום מסך: מתוך הטלוויזיה החינוכית)
מכבי ת"א הודיעה על החתמתו של תמיר בלאט לשנתיים.
גולגולות ונרות: נחשפו עדויות להעלאת רוחות באוב בהרי ירושלים.
וקבלו את המתלבשים הטובים של הספורט הלבן: מה לבשו המפורסמים לטורניר ווימבלדון.





נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?