מנהל בי"ח בעזה הודה: "זה מתקן צבאי של חמאס, עובדים שם פעילי טרור"

אחמד כחלות, מנהל בית החולים כמאל עדוואן בג'באליה שבצפון רצועת עזה, הודה בחקירתו בשב"כ שחמאס הפך את בתי החולים למתקנים צבאיים בשליטת ארגון הטרור. "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת-אלוף. יש בבית החולים כ-16 עובדים שהם פעילים צבאיים של 'עז א-דין אל-קאסם' - רופאים, אחים, פרמדיקים, פקידים, אנשי צוות", אמר בחקירתו, שתכניה פורסמו היום.
כחלות, שנעצר ברצועת עזה בשבוע שעבר בבית החולים על ידי כוח צה"ל ושב"כ, תיאר בחקירתו כיצד עושה החמאס שימוש צבאי בבתי החולים - מסתיר פעילים, משנע אנשי צוות ואף הביא חייל חטוף לבית החולים. "הם מתחבאים בבתי החולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח, לא יפגעו בהם כשהם בתוך בית חולים", אמר כחלות.
אחמד כחלות מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה
(צילום: תקשורת שב"כ)

אחרי יותר משבוע ללא מטחים למרכז: אזעקות הופעלו בגוש דן ובשפלה

אחרי שבוע של שקט במרכז, בסביבות השעה 13:00 הופעלו אזעקות בשורה ארוכה של יישובים בגוש דן ובשפלה. מערכת קלע דוד יירטה רקטות שנורו לתל אביב, רקטה אחרת תועדה מתפוצצת בתוך הים מול חופי בת ים, ורסיסים נפלו בראשון לציון ונס ציונה.
1 צפייה בגלריה
רסיס נפל בראשון לציון
רסיס נפל בראשון לציון
רסיס נפל בראשון לציון

נפילה בים בבת ים

הצנחנים לא יצאו הביתה מאז 7.10 - ההורים מודאגים

הורים לחיילים מחטיבת הצנחנים מודאגים מכך שילדיהם, שהוקפצו להילחם מאז הטבח הקשה ב-7 באוקטובר, לא יצאו להתרעננות - בניגוד לחיילים מחטיבות אחרות, והקשר שלהם עימם נותק כמעט לחלוטין.
אמא של לוחם אמרה: "באותה שבת ארורה כשפרצה המלחמה הבן שלי הוקפץ לצבא. 20 יום לאחר מכן, ב-27 באוקטובר, אפשרו לנו לבוא לראות את החיילים בסמוך לבא"ח צנחנים. יומיים לאחר מכן הם נכנסו לרצועה - מאז ועד היום זכינו לשיחות טלפון ספורות, 3 שיחות בלבד". דובר צה"ל: "הלוחמים ייפגשו עם משפחותיהם כשהמצב המבצעי יאפשר זאת".

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

בת 7 נמצאה ללא רוח חיים - ההורים נעצרו בחשד להתעללות.
דניאל בן הרוש שנהרג אמש, סיפר לצוות על חבר הילדות אמיר שנהרג ב-7.10: "אחים מתוך בחירה".
דניאל בן הרוש ז"ל נואם לצוות
בן דודה של החטופה שירי ביבס ובנה התינוק כפיר שנמצאים כבר חודשיים בשבי: "ממתינים לתשובות טובות שהם כן בחיים ונעשתה טעות בדיווח שניתן".
גיא מצגר, שאביו הופיע בסרטון שפרסם חמאס, אמר היום ל-ynet Live ש"הוא נראה מאוד רזה ועייף".
החות'ים על הקמת הכוח הבינלאומי: "גם אם ארה"ב תגייס את כל העולם, לא נפסיק".
צה"ל חיסל ברפיח איש עסקים שהעביר מיליוני דולרים לחמאס.
בתיעוד שמסתובב ברשתות החברתיות נראית חיילת עומדת מול תותח היורה פגז וסופגת את ההדף של הירי.
"בית המשפט העליון של מטא" קבע כי החברה שגתה כאשר החליטה להסיר את הסרטון שמתעד את חטיפתם של נועה ארגמני ואבינתן אור לעזה.
המשטרה עצרה זוג שהסתנן לקבוצות וואטסאפ של תושבי ת"א, הציע להם לרכוש דיסקית למען החטופים באמצעות הפייבוקס, ונעלם מיד לאחר מכן.

פרשנויות ודעות היום

ישראל לוקחת סיכון, ותשקול ויתורים - הדרך לעסקת חטופים | איתמר אייכנר
"בישראל מזהים כעת נחישות אמריקנית להביא לעסקת חטופים נוספת, שזהה לנחישות שהייתה לפני העסקה הראשונה. ראש ה-CIA למעשה נכנס לעומק הדברים בהנחיה אישית של הנשיא ג'ו ביידן, ונחוש להביא לתוצאות. עם זאת, בישראל מבינים שהפעם זה יהיה מורכב יותר מהפעם הקודמת, כי היעד של חמאס ברצועת עזה הוא לקנות תקופות ארוכות של הפסקת אש - וישראל לא מוכנה לתת את זה, אלא לפעול לפי העיקרון של שחרור חטופים תמורת ימי הפוגה ולא יותר". לטור המלא
הצומת הפוליטי של נתניהו באמצע המלחמה | מורן אזולאי
"שניים משותפיו הבכירים לקואליציה של רה"מ - סמוטריץ' ובן גביר - זועמים על ההחלטות שמתקבלות בלעדיהם. השר לביטחון לאומי מתרעם בשיחות סגורות, שר האוצר איים: "לא נהיה חלק ממסמוס הישגי המלחמה". ובמקביל, נתניהו מנהל יחסים מתוחים עם גנץ". לטור המלא
עזיבתו תהיה תמונת הניצחון של החברה הישראלית | פרופ' מירון ח. איזקסון
"הרדיפה חסרת המעצורים אחרי כוח ושליטה יכולה לקבל איזון מסוים מהדמות הפוליטית המרכזית של ישראל בעשרות השנים האחרונות – ראש הממשלה בנימין נתניהו. האופן שבו הוא יבחר לסיים את תפקידו ישפיע יותר מכל על התמונה החברתית החדשה שתחליף את חזון ההשמדה ההדדית. הוא זה שמחויב לעצור את תהליך ההרס גם אם הוא סבור שהצדק עימו". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

אלק בולדווין. מפגינים פרו-פלסטינים התעמתו עם השחקן שסירב לגנות את ישראל. אחד המפגינים שאל את בולדווין "בכיס של מי אתה?", ואם הוא מגנה את ישראל למרות הוליווד. בולדווין השיב: "אני בכיס של הוליווד?", והטיח בו "אתה שואל שאלות מטופשות". המפגין צעק לעברו: "לך לעזאזל", והשוטרים במקום מנעו חיכוך בין הצדדים.