הרצוג מזהיר על רקע תוכנית נתניהו-לוין: "אנחנו לפני מאבק, חבית הנפץ על סף פיצוץ"

הבוקר אירעו שני דברים הנוגעים למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ונוגעים זה לזה. כ-500 עסקים, בהם עשרות חברות הייטק מובילות, שבתו למשך כשעה במחאה על המהפכה. במתחם שרונה בתל אביב הפגינו כמה מאות עובדי הייטק שקראו "דמוקרטיה". הם נשאו שלטים עם הכיתוב: "אין חופש, אין הייטק". בהמשך הם צעדו לעבר רחוב קפלן בעיר וחסמו אותו משני הכיוונים, תוך כדי שהם צועקים "בושה". עשרות עובדים הפגינו גם בראש העין ובהרצליה כמו גן גם בפארק המדע ברחובות.
באותה עת בערך, נשיא המדינה יצחק הרצוג התריע כי "היעדר ההידברות - קורע אותנו מבפנים, ואני אומר לכם בבירור: חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ. זו שעת חרום, והאחריות מוטלת עלינו". לדבריו, "עלינו לחתור להסכמות רחבות ולא להכנעות. התנהלות של משחק סכום אפס מאיימת על כולנו, שהרי מי שיכניע היום - יוכנע מחר ולהיפך". הרצוג דיבר על מאמצי התיווך אותם הוא מנהל זה שבועות, מאז הציג שר המשפטים את הצעדים הדרושים כלשונו ל"תיקון במערכת המשפט".
גם ארגון הפרקליטים, שמאגד כאלף פרקליטים שעובדים במשרד המשפטים ועוסקים בייצוג המדינה בערכאות שונות, הודיע למנכ"ל המשרד כי בכוונתו להודיע על סכסוך עבודה ושביתה מחשש להשלכות התוכנית שמקדמים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. "הצעדים הללו, ככל שיושלמו, יפגעו בוודאות ובאופן חמור בתנאי העבודה והשירות של פרקליטי המדינה, בביטחונם התעסקותי וביחסים הקיבוציים מול המדינה", אמרו.
185 מרצים ומורים למשפטים חתמו על גילוי דעת חריף שמתנגד "למהפך שמבקשת הממשלה לעשות בשיטת המשטר בישראל". גילוי הדעת מגיע לאחר שלפני כשבוע חתמו כ-3,500 עורכי דין מהמשרדים המובילים במדינה על מכתב המתנגד לרפורמה.

2 צפייה בגלריה
שביתת העסקים להצלת הדמוקרטיה
שביתת העסקים להצלת הדמוקרטיה
שביתת העסקים להצלת הדמוקרטיה
(צילום: שאול גולן)

2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
(צילום: מוטי קמחי)

סיפורי היום

הביצים שוב מתייקרות: המחיר לקרטון יזנק בעוד 16%.
דרעי הכריע מי השרים שימלאו את מקומו במשרדי הבריאות והפנים.
לא שילמו - וקיללו פקחים: אוטובוס עם כ-30 נערים נסע לתחנת המשטרה.
סיפורה של העמותה שמעבירה תרומות ליגאל עמיר ולרוצחי פלסטינים.
ופוענח רצח יזם הנדל"ן ניסים אסייג, הרקע - סכסוך כספי.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

בימים הקרובים מזג האוויר יהיה חמים ולא צפוי לרדת גשם. ביום שישי יהיה חם מהרגיל לעונה - הטמפרטורות יגיעו ל-27-25 מעלות בשפלה ובמישור החוף. בנוסף, ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בצפון ובהרים וייתכן אובך. בשבת, הטמפרטורות יירדו במהלך היום וצפוי מזג אוויר מעונן.

מה חיפשו היום בגוגל?

יואב תלם. תנ"צ יואב תלם, שהיה ראש היחידה הארצית לאכיפה כלכלית, העיד בבית המשפט כי החקירה בתיק 4000 נפתחה לאחר שהתקיים דיון בנושא עם היועמ"ש. על חקירת פילבר אמר: "לא מוכר לי לחץ חריג או פסול".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המונה טועם ביקר בפלאפלייה ותיקה בחיפה ונדהם מהטעם ומהמחיר הידידותי.
(צילום: משה מזרחי)
במקום חצי שנה: הרקטה שתגיע למאדים בתוך 45 ימים בלבד.
כל מה שאנחנו יודעים על קסדת המציאות המעורבת של אפל.
"אני כאן איתך": סיפורו של הדייל שסייע לנוסעת שפחדה לטוס – וריגש את הרשת.
והאקדמיה האמריקנית פרסמה את רשימת המועמדים לאוסקר 2023: "הכל בכל מקום בבת אחת" מוביל עם 11 מועמדויות.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?