המפכ"ל לניצבים: "רק אני מדבר עם השר". סביבת בן גביר: "שבתאי לחוץ מהיועמ"שית"

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי מוסיפים להתקוטט ולריב זה עם זה. שבתאי אמר לחברי סגל הפיקוד הבכיר בארגון: "רק אני הזרוע המקשרת בין השר למשטרה" ואסר עליהם להיות בקשר עם השר או מי בלשכתו תוך החלטה על נטרול השיחות. לפי גורמים המעורים בפרטי דיון שהתקיים הבוקר (שני) במחוז הדרומי של המשטרה. בן גביר הביע לאחרונה חוסר שביעות רצון מהאופן שבו פועלים ניצבים במשטרה, כולל בהפגנת. ביום שבת האחרון אמר המפכ"ל כי "יש למשטרה מפכ"ל אחד, אני נשאר על המשמר לטובת אזרחי המדינה".
ההחלטה הגיעה בעקבות ניצבים שטענו בהדיון כי השר מתקשר אליהם בעיצומה של הפעילות המבצעית שהם אמורים לנהל מול המפגינים ולקבל החלטות בהתאם להתרחשות. נטען כי השר שואל ״כמה דוחות רשמת למפגינים״ בזמן המחאה ״למה לא פתחת את הכביש״.
בסביבת השר ענו להנחיית המפכ"ל לניצבים, ואמר וכי "אנחנו לא מתרגשים. המפכ"ל בלחץ גדול של היועמ"שית ומפגיני השמאל שממררים את חיי רעייתו".
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, קראה הבוקר לבן גביר להיפגש איתה כדי "לקבל בדחיפות" את התייחסותו לטענות שמועלות בעתירות שהוגשו לבג"ץ בעניין התנהלותו מול המפגינים נגד המהפכה המשפטית ו"חוק בן גביר", שיעביר סמכויות מהמפכ"ל אליו. בן גביר, נזכיר, ביקש אתמול מהיועמ"שית לייצג את עצמו - אך היא הבהירה לו במכתבה שאינו יכול לעשות זאת, אלא במקרים חריגים. בן גביר השיב: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא את מינוי ניצב עמיחי אשד. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי".
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
השר בן גביר
(צילום: רויטרס)
לקריאה נוספת
בן גביר, שדורש מהמשטרה לנקוט יד קשה נגד המפגינים נגד המהפכה המשפטית, טען שאם מדובר היה במחאה של בני העדה האתיופית, מתנחלים או חרדים - "תוך 10 דקות איילון היה נפתח". העובדות אחרות.צמ

סיפורי היום

ראשי האופוזיציה - ללא רע"מ וחד"ש-תע"ל - הודיעו כי יחרימו את ההצבעות בקריאה שלישית על המהפכה המשפטית. לצד זאת, הקואליציה עשויה להחליט בעצמה על עידון החקיקה, אלא שגם כאן יש שני מחנות שונים. אחד מיוזמי הפשרה, פרופ' אלבשן, הזהיר היום בוועדת החוקה: "הדהירה ממשיכה, ובקרוב לא תוכלו לצאת מזה".
ח"כ דוד אמסלם הניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק ("החוק הצרפתי") שאוסרת על היועץ המשפטי לממשלה לחקור באזהרה ראש ממשלה מכהן, אלא בשל עבירות מין, אלימות, ביטחון או סמים.
בוועדה לקידום מעמד האישה נחשף שהשר בן-גביר בוחן פיקוח אלקטרוני לגברים אלימים רק במקרה של שתי הרשעות קודמות.
גוברת ההערכה כי מקור פיצוץ מטען החבלה הבוקר ברכב בצומת מגידו, שבו נפצע שרף אלדין (21) מהכפר סאלם באורח קשה, הוא פיגוע על-רקע לאומני.
סערת הטיול השנתי: שימוע ל-7 מורות לפחות, אחת "התחננה" שהתיעוד יימחק.

מה צפוי מחר

בתום מהומה, חברי הוועדה המיוחדת הצביעו היום בעד החוק שימנע הוצאת נתניהו לנבצרות. "חוק הבושה ייחרט על המצח שלך כאות קין", אמרו חברי האופוזיציה ליו"ר הוועדה אופיר כץ - שכינה אותם "פופוליסטים". במהלך הערב והלילה יצביעו במליאה על פסקת ההתגברות ועל הגבלת בג"ץ מפסילת חוקים רגילים.
מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי מחר בערב יפגינו מול ביתו של ח"כ משה גפני בבני ברק.

התחזית

מחר תחול התקררות ויירד גשם בכל רחבי הארץ, שילווה בברקים ורעמים ובברד. כמו כן, תהיה סכנה חמורה משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ביום רביעי ימשיך להיות חורפי וגשום בשעות הבוקר, אך החל משעות אחר הצהריים הגשם יירד בתדירות נמוכה יותר. בחמישי ובשישי הטמפרטורות יעלו ולא צפוי לרדת גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

המירוץ למיליון. השחקן יהודה לוי ינחה את תוכנית הריאליטי - כך הודיעו אמש בערוץ קשת.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"הכול בכל מקום בבת אחת", קומדיית המד"ב יוצאת הדופן של דניאל שיינרט ודניאל קוואן, הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר שנערך לפנות בוקר. מה קרה מאחורי הקלעים של הטקס? מי הכוכבות שחגגו באפטר פארטי ובדקנו - מי המתלבשות הטובות והמאכזבות בטקס.
2 צפייה בגלריה
הקאסט של "הכול בכל מקום בבת אחת" יחד עם צמד הבמאים
הקאסט של "הכול בכל מקום בבת אחת" יחד עם צמד הבמאים
הקאסט של "הכול בכל מקום בבת אחת" יחד עם צמד הבמאים
(צילום: רויטרס)
המנצחת מ-2012 ו"אם ננעלו" בספרדית - הכירו את המתחרים הגדולים של נועה קירל באירוויזיון. ואפרופו קירל, מיהו הקנטאור שבשיר שלה?
את האמת, תהיתם פעם למה לא כדאי לאחסן את שמן הזית ליד הכיריים?
והכירו את הבינה המלאכותית ששומרת על הפילים.








נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?