ברקת נגד לוין: אם המתווה ייפסל - אכבד את הפסיקה. הליכוד: אין לבג"ץ סמכות

יום לאחר ששר המשפטים יריב לוין אמר כי הליכוד "לא יקבל פסילה של המתווה בבג"ץ", הבהיר היום שר הכלכלה ניר ברקת כי "אם בג"ץ יפסול את הרפורמה - אכבד את ההחלטה".
דבריו עוררו לא מעט זעם והביאו להודעה רשמית מטעם הליכוד, לפיה "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות. לבג"ץ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור"
בייעוץ המשפטי אומרים כי גם המתווה ה"מרוכך" לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יוביל לפוליטיזציה של מערכת המשפט, והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה צפויה לא להגן על סעיפים מרכזיים בו בפני בג"ץ. אם התיקון לחוק יסוד: השפיטה בנוסע המעודכן אכן יאושר בקריאה שנייה ושלישית, יוגשו נגדו עתירות לבג"ץ - שלפי ההערכות צפוי לפסול את המתווה ברוב קולות. במקרה זה, מעריכים בכירים במערכת המשפט, הדבר עלול להוביל למשבר חוקתי וניהולי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: משה מזרחי, יונתן זינדל)

סיפורי היום

הנרצח בפיגוע בדיזנגוף, אור אשכר, הובא למנוחות: "נתת לי לטעום אהבת אמת".
שר האוצר, שבאופן מכוון לא פירסם מסמכים חריפים שהוצגו בפניו לגבי השלכות המהפכה המשפטית על הכלכלה הישראלית, תקף: "השיח מתבסס על ההנחה השגויה שהרפורמה פוגעת במוסדות הדמוקרטיים".
קרעי הציג את תוכניתו לשוק התקשורת: ביטול הרשות השנייה, והצורך ברישיון לשידור חדשות.
נתניהו דרש ממנו "לאכוף את החוק ולמנוע חסימות צירים". אמסלם אמר לו אתמול: "אנשים ייחקרו באזהרה, אל תהיה אחד מהם". היום הגיב לכך המפכ"ל ואמר: "המשטרה היא א-פוליטית, ותישאר א-פוליטית".
ויו"ר יד לבנים אלי בן שם טען כי לפני שבועיים הושחת קברו של יוני נתניהו ז"ל, מה שהתברר כלא נכון. אך לא הפריע לאנשים לצייץ שקרים.

מה צפוי מחר

מחר יימשכו הדיונים במהפכה המשפטית בוועדת חוק חוקה ומשפט.

התחזית

היום היה יומו הראשון של האביב. ממחר הגשם ייפסק והטמפרטורות יעלו, ובחמישי ובשישי צפוי להיות חמים יחסית.
בשבת הגשם צפוי לחזור ולרדת במהלך היום בעיקר במרכז ובדרום הארץ. קיימת סכנת שיטפונות חמורה בנחלים בים המלח, בערבה ובנגב. הגשם ימשיך לרדת בצפון ובמרכז בתחילת השבוע הבא והטמפרטורות ירדו.

מה חיפשו היום בגוגל?

חוק ההתנתקות. מליאת הכנסת אישרה בלילה בין שני לשלישי בקריאה שנייה ושלישית את ביטול "חוק ההתנתקות". התיקון יאפשר לישראלים לשהות בשטחים שפונו בצפון השומרון לפני 18 שנה, במסגרת תוכנית ההתנתקות. הכנסת אישרה את ביטול החוק, שנכלל בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לציונות הדתית, ברוב של 31 תומכים, לעומת 18 מתנגדים - בנוכחות דלה של חברי האופוזיציה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ציור קיר בן 1,400 שנה שנחשף בפרו, מכיל רמזים על העבר.
(צילום: טל אזולאי)
האם תהיתם פעם למה כל כך הרבה אנשים שונאים כוסברה? כי אנחנו כן.
סביח טעים וזול: איפה מצאנו יצירת מופת ב-25 שקלים?
ומסתבר שעל רקע הטלטלה שעוברת החברה הישראלית והחשש מפני משבר כלכלי חריף בשל המהפכה המשפטית, ישראלים רבים ויתרו השנה על חופשת פסח.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?