רוסיה: "נוכל להגן על השטחים שיסופחו גם בנשק גרעיני"

במוסקבה נשמעו גם היום הצהרות לוחמניות ותקיפות, יממה לאחר נאומו הדרמטי והלוחמני של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבו הכריז על גיוס 300,000 חיילי מילואים בצל הכישלונות שספג צבאו במלחמה באוקראינה. מקורבו של פוטין, הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב שכעת משמש כסגן ראש מועצת הביטחון של רוסיה, איים הבוקר כי ארצו תגן בנחישות על שטחיה, בהם גם השטחים החדשים שבכוונתה לספח במסגרת "משאלי העם" המתוכננים להיערך בארבעה מחוזות כבושים באוקראינה.
בהצהרה חריגה למדי שעשויה לעורר דאגה במערב טען מדבדב כי ארצו תהיה מוכנה לעשות שימוש בכל נשק שעומד לרשותה על מנת להגן על השטחים החדשים שיצורפו אליה עם הסיפוח – וכי ייתכן שהדבר יכלול גם נשק גרעיני. רוסיה, נזכיר, פיזרה לאורך המלחמה שלל איומים מרומזים בנוגע לאפשרות של שימוש בנשק גרעיני, והנשיא פוטין עצמו ניפק איום מרומז שכזה בנאומו אתמול, כשאמר שארצו תהיה נכונה לעשות שימוש בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת לשמור על "השלמות הטריטוריאלית" של ארצו.
החלטת פוטין על הגיוס מאמש הובילה גם להפגנות ומעצרים המוניים, וגם לזינוק בניסיונות להימלט מהמדינה - הן מהאוויר והן דרך היבשה. גם בישראל נערכים כעת לקליטת גל עלייה, והיום (חמישי) משרדי הממשלה - בהובלת משרד הקליטה - יקיימו דיון חירום על העלייה מרוסיה.
3 צפייה בגלריה
ניסוי ב טיל שיוט על קולי על-קולי צירקון  ב הים הלבן רוסיה
ניסוי ב טיל שיוט על קולי על-קולי צירקון  ב הים הלבן רוסיה
ניסוי ב טיל שיוט על קולי על-קולי צירקון ב הים הלבן רוסיה
(צילום: AP, רויטרס)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

בג"ץ ביטל בהחלטה דרמטית את מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. מינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל צפוי להתעכב.
הסא"ל שנאשם בעשרות עבירות מין יישאר במעצר: "לא ניתן לתת בו אמון".
כתבת CNN סירבה לעטות רעלה - נשיא איראן ביטל את הראיון.
זנדברג תכריז על התחנה המרכזית בתל אביב כאזור נפגע זיהום אוויר.
ההעלאה השביעית ברציפות: בריטניה העלתה את הריבית ב-0.5%.

מה צפוי מחר

המתיחות לקראת החגים: החל ממחר צה"ל מתגבר כוחות בגזרת ג'נין ובשכם.
ראש הממשלה יאיר לפיד יחזור מחר בבוקר לארץ מביקורו באו"ם לחתונת בנו יואב.
רוג'ר פדרר ישחק מחר בערב את המשחק הרשמי האחרון בקריירה המפוארת שלו. השוויצרי בן ה-41 ישתף פעולה עם היריב הגדול שלו רפאל נדאל במשחק זוגות מול ג'ק סוק ופרנסיס טיאפו בגביע לייבר. "זה יהיה המשחק האחרון בקריירה המקצוענית שלי, גאה שזה יהיה משחק זוגות עם רפאל נדאל כשותף שלי", כתב זוכה 20 תארי הגרנד סלאם.
ועוד בספורט, הנבחרת הצעירה של ישראל תשחק מול אירלנד בשעה 21:00 על פי שעוננו, בפלייאוף מוקדמות היורו. זה המשחק הראשון מבין שניים והגומלין ייערך בבלומפילד ביום שלישי.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. במהלך שעות הצהריים, בעיקר בהרי הצפון, ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מבין 1,194 הישראלים שאובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, 509 אובחנו גם בעבר כחיוביים לנגיף. מדובר בכמעט 43% מסך כול המאומתים אתמול.
ביום ראשון 583 מבין 1,346 המאומתים באותו יום אובחנו כחיוביים לנגיף – ולא בפעם הראשונה. מדובר במספר היומי הגבוה ביותר של כאלו שעבורם זו תחלואה חוזרת – בשבועות האחרונים. גם ביום זה הנתון היה כ-43% מסך כל המאומתים.

מה חיפשו היום בגוגל?

מרוץ תל אביב. למעשה שמו הוא מרוץ הסינגלס (מרוץ האהבה) שמתקיים הערב ברחבי תל אביב בין השעות 17:00 ל-23:00. המשטרה הודיעה על חסימה נרחבת של כבישים ורחובות שבהם יעבור מסלול המרוץ.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"סתלבט בקיבוץ" הוא שיר השנה במצעד השנתי של ynet ורדיו תל אביב.
3 צפייה בגלריה
סיכום המצעד הישראלי השנתי של ynet ורדיו תל אביב
סיכום המצעד הישראלי השנתי של ynet ורדיו תל אביב
סיכום המצעד הישראלי השנתי של ynet ורדיו תל אביב
סדרת אייפון 14 הושקה בישראל: איפה המחיר הטוב ביותר?
המונה טועם ממליץ: המקומות לאוכל רחוב שעשו לו את השנה.
וג'יימס ווב ממשיך להדהים: תיעד את נפטון והטבעות שלו.


3 צפייה בגלריה
נפטון והטבעות שלו
נפטון והטבעות שלו
נפטון והטבעות שלו
(צילום: NASA, ESA, CSA, STScI)