איראן: 103 הרוגים ב"מתקפת טרור" סמוך לקבר סולימאני, ביום השנה לחיסולו

לפחות 103 הרוגים בשני פיצוצים ליד בית הקברות של העיר כרמאן בדרום-מזרח איראן, שם קבור קאסם סולימאני. הפיצוצים, שהגדירו באיראן "מתקפת טרור", התרחשו ביום השנה הרביעי למותו של מי שהיה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה - וחוסל בתקיפה אמריקנית בנמל התעופה בבגדד. באיראן דיווחו גם על יותר מ-100 פצועים.
3 צפייה בגלריה
פיצוץ ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני
פיצוץ ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני
פיצוץ ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני
סולימאני חוסל בשנת 2020 בתקיפה של צבא ארה"ב בנמל התעופה בבגדד. מאז, טהרן מאיימת לנקום בארה"ב ובישראל על מותו. בשבוע שעבר טען דובר משמרות המהפכה רמדאן שריף כי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר הייתה "אחת מהתגובות להתנקשות בחיי קאסם סולימאני", אולם בהמשך חזר בו לאחר שחמאס הכחיש.
פיצוץ ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני

ראש המוסד: "תדע כל אם ערבייה שאם בנה השתתף בטבח 7 באוקטובר - דמו בראשו"

ראש המוסד דדי ברנע שיגר היום מסר לפעילי הארגון שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר יממה אחרי החיסול של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי. "תדע כל אם ערבייה שאם בנה היה שותף לטבח ב-7 באוקטובר - דמו בראשו", אמר ברנע בהלוויית ראש המוסד לשעבר צבי זמיר. "המוסד היום, כמו לפני 50 שנה, מחויב לבוא חשבון עם הרוצחים שפשטו על עוטף עזה ב-7 באוקטובר, עם המתכננים ועם שולחיהם. זה ייקח זמן, כפי שלקח אחרי הטבח במינכן. אבל ידנו תשיג אותם בכל מקום בו יהיו".
ישראל עדיין לא לקחה אחריות על חיסול בכיר חמאס ברובע הדאחייה בביירות. עם זאת, בדיווחים הלבנוניים - וגם בעולם - היא נרשמת שלא במפתיע כאחראית הבלעדית.

בג"ץ קבע: החוק שמונע הוצאת ראש ממשלה לנבצרות לא יחול בכנסת הנוכחית

אחרי פסק הדין ההיסטורי של בג"ץ שפסל את החוק לביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון פרסם את החלטתו באשר ל"חוק הנבצרות" - תחולתו של תיקון מספר 12 לחוק-יסודשל הממשלה לגבי הסדר נבצרות ראש הממשלה - וקבע ברוב של שישה שופטים מול חמישה כי הוא לא יחול בכנסת הנוכחית. הנשיאה חיות סברה כי : "עניינו האישי של ראש הממשלה המכהן היה המניע וההצדקה לחוק".
חוק הנבצרות הוא בעצם תיקון לחוק יסוד של הממשלה, שעוסק בתנאים בהם ניתן להוציא לנבצרות ראשי ממשלה. את התיקון לחוק העבירה הקואליציה הנוכחית במהירות בתגובה לעתירה שביקשה להוציא לנבצרות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. אותו תיקון בעצם ביטל את האפשרות להוציא ראש ממשלה לנבצרות מטעמים שקשורים לעניינים פליליים. העתירה שקראה להוציא את נתניהו לנבצרות עוד טרם נידונה בבג"ץ.

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

נציגי צה"ל הודיעו למשפחתו של סהר ברוך כי בנם, שנחטף לרצועת עזה, נהרג במהלך נסיון חילוץ של כוחות מיחידה מיוחדת בליל 8 בדצמבר. בשלב זה, לא ניתן לקבוע את נסיבות המוות ולא ידוע אם הוא נרצח על ידי חמאס או נהרג מאש צה"ל.
טיל נ"ט שוגר לאזור שלומי בגליל המערבי וירי בוצע גם לעבר מושב דוב"ב בגליל העליון - אין נפגעים ונזק.
צרפת וגרמניה מצטרפות לארה"ב ומגנות את סמוטריץ' ובן גביר, שקראו לעידוד הגירה מעזה. אמש גם ארה"ב גינתה את דבריהם.
אחרי שהואשמה ב"רצח עם": ישראל שוקלת תביעה נגדית נגד דרום אפריקה, איראן וחמאס.
שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת כיפת ברזל במרכז הארץ. "עלינו להיות מוכנים שיאתגרו אותנו", הוא אמר ללוחמי ההגנה האווירית.
גורם מדיני על המו"מ לעסקת חטופים: קטאר לא הגיבה לחיסול - סימן אופטימי.
צה"ל הציג תיעוד של השימוש שעושה חמאס בילדי הרצועה ואת תעודות ההוקרה שקיבלו חניכי "תנועת הנוער" שלו.
תיעוד: חמאס והג׳יהאד האיסלמי משתמשים בילדים לפעילות צבאית והסתה מגיל צעיר
(צילום: דובר צה"ל )
המשטרה עצרה הלילה חשוד בביצוע עבירות מין באיומי אקדח בתושבת רחובות. את האקדח החזיק ברישיון, שאותו קיבל לפני חודש - בצל חלוקת כלי הנשק המסיבית בזמן המלחמה, שהובילה לקריאות לפתוח בחקירה פלילית נגד השר איתמר בן גביר.
הפלסטינים בגדה שבתו היום במחאה על חיסול אל-עארורי.

פרשנויות ודעות היום

ההפיכה המשטרית נמשכת | נועה סתת
"כמו רבים גם אני נשמתי לרווחה ביום שני אחרי פרסום החלטת בית המשפט העליון לדחות את החקיקה. עם זאת, ההנחות שלפיהן הגיע לסיומו ניסיון ההפיכה המשטרית לאור הצלחת העתירה הן אופטימיות מדי ואפילו מדאיגות. החודשים הקרובים עלולים להיות קשים ביותר. המתקפה על חופש הביטוי, על החברה הערבית ובשטחים לא הסתיימה". לטור המלא
ככה לא פוסקים דין | פרופ' יובל אלבשן
"738 עמודים אוחז פסק הדין שמבטל את תיקון סעיף הסבירות ב"חוק יסוד: השפיטה". 738 עמודים עמוסים בציטוטים, קטעי פסיקות שונות והפניות למאמרים. אסופת הסימנים מדאיגה כי היא מזכירה פסיקות של בתי משפט חוקתיים בעולם שהיושבים בהם הם נציגי ציבור שאינם בהכרח שופטים מקצועיים. בשיטה שלנו זה לא מקובל. ככה לא פוסקים דין". לטור המלא
למה ישראל שוב כושלת במו"מ במזה"ת? | ד"ר גדעון שניר
"ישראל מצוינת בנאומי פתיחה בומבסטיים (נהרוס, נפוצץ, נשטח, נמוטט, נחזיר לתקופת האבן), מה שפוגע בה קשות בזירת המשפט הבינלאומי ומאלץ אותה להכין דרכי נסיגה. עד שמגיעים לשולחן המו"מ, ישראל כבר הביאה עצמה לרף התחתון של ההישגים הפוטנציאליים, כפי שהתרחש בהסכם השלום עם מצרים, בעסקת ג'יבריל, באוסלו, בקמפ דיוויד 2000, בעסקת שליט ועכשיו בסוגיית החטופים מול חמאס, שמתנהג כמנצח: הוא שולט וקובע את כללי ותנאי המו"מ, את המחיר, את הקטגוריות, הפעימות, משכי ההפוגות, מספר משאיות, כמות המזון, הדלק וכו'. וישראל מקבלת עליה את הדין". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

סאלח אל-עארורי. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס חוסל אמש בתקיפה בלבנון. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה רשמית על חיסולו, וכינתה אותו "אדריכל" הטבח ב-7 באוקטובר. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמקורבת לחיזבאללה, הוסיפה כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים, וכלי תקשורת נוספים בלבנון דיווחו על 11 פצועים ושישה הרוגים נוספים, בהם אבו עמאר סמיר פנדי, שאחראי על המבצעים של ארגון הטרור בלבנון, עזאם אל-אקרה, מפקד בזרוע הצבאית, מחמוד שאהין, מוחמד אל-ריס ומוחמד בשאשה.
3 צפייה בגלריה
סלאח אל עארורי
סלאח אל עארורי
סלאח אל עארורי