שביתת מחאה: כ-90 אלף הפגינו בירושלים

ביום חול, בצהרי היום, הגיעו רבבות רבות של מפגינים למשכן הכנסת בירושלים. ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, שהגיעה הבוקר לשלב ההצבעות בכנסת רשמית, הגיעה לשיאה. כ-90 אלף איש הפגינו במתחם שכולל את גן הוורדים ואת הרחובות שמקיפים את הכנסת. מאות שוטרים אבטחו את האירוע, ומפגינים המשיכו להגיע כל העת, משעות הבוקר המוקדמות ועד אחר הצהריים.
המפגינים הגיעו הן ברכבות ובאוטובוסים והן בשיירות ארוכות מדרום ומצפון. "זו ללא ספק ההתקוממות העממית הגדולה מקום המדינה", אמרו מארגני המחאה. המפגינים קראו פעם אחר פעם "בושה", "בושה", ו"צא לנבצרות". ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמנם הודיע אמש על תמיכה במתווה חמש הנקודות שהציג הנשיא יצחק הרצוג, אך הבהיר כי המחאה לא תיפסק אם התהליך יימשך - כפי שאכן קרה בהצבעות הבוקר - הגיע מהכנסת להפגנה ונאם בה.
אחריו נאמו גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי - שניסו להציג חזית אופוזיציונית אחידה. בהמשך נאם גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בהצהרה משותפת חריגה של ראשי האופוזיציה. בינתיים, גורמים בליכוד אמרו ל-ynet כי על אף שההצבעות לקריאה ראשונה בוועדת החוקה "הרוח נושבת לעבר פשרת הנשיא". כמה מהם פנו לסביבת נתניהו: "לפעול להורדת גובה הלהבות".
אחר הצהריים נתניהו הגיב על הפגנת הענק - וביקר את התנהלות האופוזיציה, שלדבריו "מדרדרת את המדינה בכוונה לאנרכיה". הוא קרא לראשי האופוזיציה: "תתאפסו על עצמכם. רוב אזרחי ישראל לא רוצים אנרכיה. הם רוצים שיח ענייני ובסוף הם רוצים אחדות". עד כה נתניהו לא הגיב על הצעת הרצוג להידברות, ייתכן שבשל מניעה משפטית להתבטא בנושא לטענת היועצת המשפטית לממשלה, שמסתמכת על הסדר ניגוד העניינים עימו.
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית ממעוף הרחפן
(צילום: יאיר פלטי)

1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
מפגן כוח מחוץ לכנסת, היום
(צילום: יואב דודקביץ')
לקריאה נוספת

סיפורי היום

חשד לפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: נער נפצע קל, וברח לכותל
ראש העיר ת"א-יפו רון חולדאי באמירה חריגה: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"
החמרה במצבו של האב ששני ילדיו נרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים
המתנחלים חגגו, השרים בירכו - אבל הסדרת המאחזים עוד תיקח זמן
במערב מעריכים שרוסיה נערכת להסתער מחדש על החזית באוקראינה. מזכ"ל נאט"ו: המתקפה הרוסית החדשה החלה
יירוט העצמים המעופפים בשמי ארה"ב: הגנרל הבכיר נשאל על חייזרים, ולא שלל

התחזית

מחר תורגש עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, ובשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בצפון ובהרים. ברביעי ובחמישי הטמפרטורות ירדו מעט, וייתכן גשם מקומי מהצפון עד צפון הנגב.

מה צפוי מחר?

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
מחר גם יחל שלב שמינית גמר ליגת האלופות בכדורגל: מילאן תארח את טוטנהאם ופריז סן ז'רמן תשחק נגד באיירן מינכן.

מה חיפשו היום בגוגל?

ריהאנה. כוכבת הפופ שנבחרה לספק את מופע המחצית בסופרבול סיפקה מופע באורך 13 דקות בעיצומו של היריון מתקדם, כשהיא שרה ורוקדת על במה תלויה בגובה עצום מעל הקרקע. בניגוד לרוב מופעי המחצית בשנים האחרונות, שכללו שיתופי פעולה רבים ואורחים, הפעם הבמה כולה הייתה שמורה לכוכבת הפופ עתירת הלהיטים והמוזיקה שלה במרכז. במשחק עצמו אגב, שגם עורר עניין בקרב הגולשים, ניצחה קנזס סיטי את פילדלפיה אחרי קאמבק מרשים לא פחות מזה שעשתה ריהאנה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מחקר בדק מה עשוי למנוע הידרדרות קוגניטיבית אחרי גיל 50
ג'ון טרבולטה חוזר ל"גריז" ומיליון אדם דרייבר: הפרסומות הגדולות בסופרבול
לרציניים בלבד: בדקנו את הבקרים המקצועיים של סוני ומיקרוסופט
ורושפלד סוגר, שוב

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?