אחרי כ-12 שעות: הכוחות יצאו מג'נין. רכב עלה על מטענים, לוחמים נפצעו וכוחות הגיעו לחלצם תחת אש

חצי יממה מאז שהחלה פעילות מסתערבי מג"ב וסיירת צנחנים למעצר מבוקשים בג'נין, וכ-8 שעות מפיצוץ המטען הראשון שממנו נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" והביא לסיבוך המבצע - הכוחות יצאו מאזור מחנה הפליטים כשכוח מיחידת 669 הוביל את חילוצם. "הצלחנו לעצור את המבוקשים ולחסל מחבלים רבים שירו עלינו".
שני לוחמי צה"ל וחמישה לוחמי מג"ב נפצעו במהלך מבצע המעצרים שהסתבך. אחד מהם במצב בינוני-קשה והשאר במצב קל-בינוני. הפעילות החלה לפנות בוקר, במבצע למעצרם של שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי. אבל עם יציאת הכוחות - בסביבות 7:10 בבוקר - נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה. פרט ללוחמים, נפצע בפעילות גם כלב של יחידת "עוקץ" שהיה ברכב שעלה על מטענים.
מנועי יתר הרכבים שנתקעו נפגעו מאש מחבלים, ולכן הושבתו. אחד מכלי הרכב הממוגן עלה ככל הנראה על שלושה מטענים. מלבדו ניזוקו עוד לפחות ארבעה רכב צבאיים, ובהם אחד מאלו שהגיע לסייע לרכב הראשון שנפגע. הכוחות מנסים לחלץ את אותם כלי רכב, תוך שימוש בטכנולוגיות מיוחדות. כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף האוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון.
בצה"ל בודקים האם מדובר ב"מארב מטענים", שבו המחבלים ידעו את מסלול היציאה של הכוחות או שהעריכו אותו - והטמינו שם מטענים משמעותיים, שהצליחו לפגוע ברכבים ממוגנים. בעקבות החרפת הנחת המטענים בשבועות האחרונים צפויים בצה"ל להוסיף ל"פנתרים" וליתר הרכבים המופעלים בשטח A שכבות מיגון נוספות
בצד הפלסטיני דיווחו על ארבעה הרוגים - אחמד סאקר (15) קאיס ג'בארין (21), חאלד עסאסה (21) והמבוקש קסאם אבו-סריה (29), אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בעפולה ב-2001.
מסוק מעל שמי ג'נין בזמן הכניסה של כוחות צה"ל לעיר

תיעוד: פיצוץ המטען ברכב צה"ל


1 צפייה בגלריה
רכבים צבאיים שניזוקו בג'נין
רכבים צבאיים שניזוקו בג'נין
רכבים צבאיים שניזוקו בג'נין
(צילום: EPA)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

ועדת החוקה תתחיל לדון בצמצום עילת הסבירות בהתאם למתווה סולברג - בנוסח הסופי, שבאופוזיציה מכחישים שהושגו לגביו הסכמות - ובמקביל תגיש הצעה חדשה לשינויים בוועדה לבחירת שופטים, שלא תעניק לאף צד רוב.
ואילו הנשיא הרצוג סתר את הקואליציה, שתתחיל בחקיקה: "לא היו הסכמות בבית הנשיא".
הכל מתייקר וכל הזמן. מחיר נסיעה בתחבורה ציבורית יתייקר בכ-12% כבר ב-1 ביולי.
20,938 תלונות התקבלו בשנת 2022 במשרדי נציב תלונות הציבור. מדובר בשיא חדש של תלונות, 44% מהן נמצאו מוצדקות.
רוסיה שלחה "טנק מתאבד" עם 3.5 טונות TNT: "נפגע מטיל אוקראיני".

מה צפוי מחר

מחר יתקיימו הבחירות ללשכת עורכי הדין כשעיקר המאבק הוא על ראשות הלשכה בין עמית בכר לאפי נוה. העניין הגדול בבחירות הפעם הוא כיוון שהן יקבעו מי יבחרו את שני נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים (בהנחה שמבנה הוועדה יוותר בעינו).
מחר ייצאו תלמידי התיכונים וחטיבות הביניים לחופש הגדול.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר מידות החום יהיו רגילות לעונה, ויש סיכוי נמוך לגשם מקומי קל בבוקר בצפון ובחוף. מיום רביעי הטמפרטורות יעלו, אך עדיין יהיו רגילות לתקופה זו. במהלך השבוע, עם בוא הקיץ שיחל מחרתיים, לא צפוי שרב או מזג אוויר קיצוני - ומזג האוויר יתייצב. טמפרטורת המים בימים עולה כעת ל-25 מעלות, ובמהלך היומיים הקרובים הים יהיה גבוה ומסוכן.

מה חיפשו היום בגוגל?

רחלי חיים. הזמרת, בוגרת להקת הנח"ל ולהקת "בצל ירוק 80", הלכה אמש לעולמה ממחלת האלצהיימר והיא בת 66. חיים השתתפה בין היתר במופע "ברנשים וחלומות" ולקחה חלק במספר סרטים. בעלה הראשון היה המוזיקאי בני נדלר ולאחר גירושיהם התחתנה עם המתופף אלון הלל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כריש טיגריסי תועד במפרץ אילת.
פרידה מהספרייה הלאומית במשכנה ההיסטורי בגבעת רם.
צוללת נעלמה "בדרך לתצפית על שרידי הטיטאניק".
עם שם מפואר ופוזה של ב.מ.וו - רנו חשפה את הראפאל.
וקבלו את המדריך הגדול של ערוץ ההורים - כל האטרקציות באילת לחופש הגדול.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?