ניצחון ראשון לנתניהו בכנסת, לפיד עורר סערה: "הסיסמה שלכם - 'תקפצו לנו'"

מליאת הכנסת אישרה את חוקה הראשון - "חוק נתניהו" שימנע מארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם אם אינם מהווים שליש ממנה. השם "חוק נתניהו" ניתן לחוק מכיוון שהוא אמור לסייע את ראש הממשלה המיועד אל מול חששו מהמורדים בתוך מפלגתו שלא יקבלו תפקיד בממשלה הצפויה.
לפני אישור החוק נאם ראש הממשלה היוצא לפיד ותקף את הקואליציה העתידית: "לקואליציה הנכנסת יש סיסמה חדשה - 'תקפצו לנו'", אמר. "חברי כנסת, שרים לעתיד, כמובן השופרות בתקשורת, ברשתות, כולם רצים עם זה, 'תקפצו לנו'. טוויטר, האשטאג #תקפצו לנו. אינסטגרם, תקפצו לנו בסטורי". "זה מה שהממשלה החדשה אומרת לאזרחי ישראל", תקף לפיד לקול המחאות. "זו הסיסמה שלהם, זו הגישה שלהם, שנקפוץ להם. אתם משלמים מיסים במדינה הזו? תקפצו להם. אתם עובדים? תקפצו להם.
ואילו בוועדה להכשרת "חוק דרעי" היו היום צעקות לאחר שברגע האחרון צורף לחוק סעיף חדש, שיביא לכניסתו לתוקף באופן מיידי. באופוזיציה המיועדת טענו שיש לקיים דיון נוסף על הסעיף, וצעקו: "דורסים את התקנון". היו"ר קרעי קטע את הדיון, שיחודש מחר. משמעות הסעיף החדש היא שדרעי יוכל להתמנות לשר מיד עם אישור החוק, וכיוון שמדובר בתנאי סף של ש"ס להקמת הממשלה, ניתן יהיה להשביע את הממשלה מיד לאחר אישורו. העובדה שהסעיף החדש הוסף להצעה במהלך הדיון על 1,700 ההסתייגויות של האופוזיציה המיועדת, אחרי שכבר אושר במליאה בקריאה ראשונה, עוררה זעם רב בקרב הח"כים שמתנגדים לתיקון.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, יאיר לפיד
(צילום: עמית שאבי, יאיר לפיד)

סיפורי היום

חשדנות בלשכת נתניהו: 5 מקורבים יעברו פוליגרף.
פרשת דוד ביטן: נשלח למאסר המשנה לראש העיר ת"א לשעבר.
פוטין בבלארוס וקיים חשש שישכנע את לוקשנקו להצטרף למלחמה; הבוקר: מתקפת מל"טים בקייב.
שיעור האבטלה חזר לרדת, אך שיעור "המתייאשים" עלה.
נציגי מדינות העולם חתמו על הסכם "היסטורי" העוסק בשימור מגוון ביולוגי - הגנה על 30% מהשטחים היבשתיים והימיים בעולם עד שנת 2030.

מה צפוי מחר

מחר תגיע לכנסת בקריאה ראשונה הצעת החוק שתאפשר העברת סמכויות ממפכ"ל המשטרה לאיתמר בן גביר. השר המיועד דחה את הביקורת של היועצים המשפטיים שטענו כי מדובר בהליך מהיר מדי, שלא מאפשר דיון רציני בחוק. בן גביר, אגב, ימנה סמפכ"ל לאחר שניצב דוד ביתן הודיע על פרישתו.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר הטמפרטורות צפויות להמשיך לרדת, וביום רביעי יחל לרדת גשם בהפוגות שייתחזק במהלך היום. ביום חמישי הטמפרטורות ימשיכו לרדת ועדיין קיים סיכוי לגשם מקומי על קו החוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

לאו מסי. אין מה להוסיף.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

סוד הקסם של אגדת מסי: איך דווקא הטיפוס המשעמם הוא הספורטאי הגדול בדורנו? ואיך היה נראה סרט עלילתי עליו? רגע אחרי הגמר הגדול בתולדות הכדורגל, פרק הסיום של הפודקאסט "מונדיאל במדבר".
לא נשבר שיא: מה היה הרייטינג של גמר מונדיאל 2022?
מנכ"ל טוויטר אילון מאסק פרסם סקר שבו שאל את המשתמשים: "האם אני צריך להתפטר?"
ובין דוכני האוכל והמסעדות של שוק מחנה יהודה נמצא מופע המלאווח הטוב בעיר שכולל בצק שעף באוויר וטקס הנחת תוספות שישדרגו את המלאווח שלכם.
2 צפייה בגלריה
ג'חנון בר
ג'חנון בר
(צילום: דוד קישקה)