סיפורי היום

(.)
משרד הביטחון ורפאל הודיעו על השלמת ניסויי יירוט מוצלחים למגוון איומים, באמצעות מערכת לייזר רב-עוצמה שמפותחת בישראל. רון בן ישי סבור כי היא תוכל לייצר מציאות אזורית חדשה מול איראן ושלוחיה במזרח התיכון.
שר החוץ לפיד אמר היום: "אם נעבוד נכון, הממשלה הזו תהיה פה גם בפסח הבא ובזה שאחריו".
במסגרת עתירה לבג"ץ, פירטה המדינה כי ליקויים במעון הרשמי בבלפור לא מאפשרים לראש הממשלה מגורים בו.
"סיכון מחושב": מה הפתק בעברית שכתב סינוואר לנתניהו, בזמן המגעים להסדרה?
ונציגת המתמחים אומרת לאולפן ynet: "ניאלץ להיכנס לסבב נוסף של מאבק"

הותר לפרסום: רצח בני הזוג כדורי - פיגוע; המחבל נעצר אחרי שרצח פועל מולדובי בחודש שעבר

ווסים אסעיד, תומך דאעש, עומד מאחורי 3 פיגועים שונים בטווח של יותר משלוש שנים: בינואר 2019 ניסה לרצוח את הנערה הדר בצלאל בארמון הנציב, למחרת שב לאותו רחוב ורצח את בני הזוג. בהמשך נעצר בגלל "הסתה", שוחרר ממעצר מינהלי 3 שנים אחרי - ורצח פועל בשכונת ארנונה. באותו יום נעצר, בהמשך הודה במעשים ושחזר אותם.
אסעיד נעצר על ידי שב"כ יומיים לאחר שרצח את בני הזוג כדורי, אך לא בשל הרצח - אלא על בסיס השתייכותו לארגון דאעש. הוא שהה במעצר מינהלי במשך כשלוש שנים, ושבוע בלבד אחרי שהשתחרר רצח את הפועל המולדובי, איוואן טרנובסקי, בשכונת ארנונה.
כמה שעות לאחר מקרה הרצח של הפועל ממולדובה, נעצר אסעיד כשברשותו סכין. כשבוע לאחר מעצרו, בחיפוש ממוקד בבית אמו, נמצאו חומרים על דאעש ותיק גב גדול שהתאים לזהות החשוד שזוהה בזירת הרצח של בני הזוג כדורי. מה שחיבר אותו פורנזית לזירת הפיגוע היא עקבת נעל מסוג "נביל", שאותה מייצרים רק בחברון, ונמצאה מתחת לגופתו של יהודה כדורי. במשך שנתיים המשטרה חיפשה אחר אדם שעקבת הנעל שלו תואמת לזו שבזירה, ואפילו הגיעה ליצרן שלה בחברון. לבסוף נמצאה הנעל באותו תיק גב גדול. במכון לרפואה משפטית נמצא דם של יהודה כדורי ז"ל על הנעל ו-DNA של המחבל, עוד לפני שהוא מודה במעשים. לאחר מכן, בעת חקירתו, הוא הודה בפרט מוכמן שרק מי שביצע את המעשים יכול לדעת, ושיתף פעולה פעולה וקשר את עצמו לאירועים.
1 צפייה בגלריה
המחבל
המחבל
המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)

תיעוד חדש מזירת הרצח של הזוג כדורי בארמון הנציב ב2019
(צילום: דוברות המשטרה)

לקריאה נוספת


מה צפוי מחר

מחר צפויים המונים לשבת לסעודת ליל הסדר בשעות הערב. סגר יוטל על יהודה ושומרון לאורך חג הפסח ומחר החל משעות הצהריים צפויים פקקי תנועה בכבישים השונים.

התחזית

בערב החג ובמהלך החג צפויה עוד עלייה קלה, ומזג האוויר צפוי להיות נוח. בראשון יהיה חם יותר ויבש, ובשני יהיה שרבי ואביך, עם טמפרטורות גבוהות וסופות חול בדרום. בשלישי השרב יישבר והטמפרטורות יירדו. ברביעי יהיה ממש קריר עם סיכוי לגשם.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בישראל ובאוסטריה אובחנו מאז פרוץ המגפה קצת יותר מ-4 מיליון מקרים של קורונה (מאות אלפים נדבקו פעמיים ולכן לא מדובר ב-4 מיליון בני אדם). עם זאת, בין שתי המדינות יש הבדל די גדול במספר המתים.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,601 חולי קורונה ואילו באוסטריה המספר עומד על 16,234. כלומר באוסטריה מתו כ-54% יותר חולי קורונה מאשר ישראל. על פי הנתונים, בישראל נפטר חולה אחד ל-379 מאומתים ואילו באוסטריה המספר עומד על נפטר אחד לכל 246 מאומתים. אגב, על פי אתר worldometers, המרכז נתוני קורונה מרחבי העולם, הנתון העולמי הוא שאחד מכל 81 מאומתים לא שורד את המחלה. כך שבישראל וגם באוסטריה המספרים טובים בהרבה מהממוצע העולמי.

מה חיפשו היום בגוגל?

הודיה מעודד ז"ל. הודיה, שנפצעה באורח אנוש בתאונת דרכים לפני כארבעה חודשים ואיבדה את שני ילדיה, טוב ראי (3) והללי (6), והעובר שנשאה בבטנה, הלכה הבוקר (חמישי) לעולמה רגע לפני חג הפסח. אב המשפחה, יניב, נפצע באורח אנוש בתאונה אך התעורר כעבור שבועיים בתרדמת והחל תהליך שיקום ממושך.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"הגענו לחינם ארבע שעות לפני הטיסה": כך נראה היום העמוס בנתב"ג זה שנתיים.
כך נראה השביט הגדול ביותר שזוהה אי פעם.
(צילום: משי בן עמי)
וואטסאפ מכריזה על פיצ'ר חדש בשם "קהילות"/
הביקורת הקשה לא עזרה: דאצ'יה שוב התרסקה במבחן בטיחות.
ואיך התרסק ערכו של הציוץ בשווי 2.9 מיליון - ל-280 דולר בלבד?