שב"כ לא התריע, המשטרה הזרימה כוחות באיחור, מוקד 100 קרס: הכשלים בפרעות בזמן "שומר החומות"

שנה וחודשיים אחרי הפרעות בערים המעורבות, במהלך "שומר החומות", התפרסם היום דוח מבקר המדינה בנושא וחשף שורה ארוכה של כשלים. המבקר מתניהו אנגלמן מצא ליקויים משמעותיים בפעילות המשטרה לקראת האירועים ובמהלכם, בהיערכותה להפרות סדר בזירות שונות בכלל ובערים המעורבות בפרט, וכן במוכנותה להפרות סדר כאלו. "אסור שאירועים כאלה יחזרו על עצמם", אמר המבקר - אבל לדרג הפוליטי של מקבלי ההחלטות הוא כלל לא התייחס.
בעיקרי הדוח עולה כי שב"כ והמשטרה לא נתנו התרעה מוקדמת, גם בגלל שמערכת מרכזית להפקת מודיעין לא פעלה. בתחילה כוחות הועברו לירושלים - ובערים המעורבות לא היו מספיק שוטרים להתמודד עם המהומות. אלפי תושבים התקשרו למוקד 100, בין היתר כדי לדווח על התפרעויות, ולא קיבלו מענה. השוטרים שהגיעו למוקדי הפרות הסדר נאלצו להתמודד עם מחסור בציוד מיגון, במכשירי קשר ובאמצעים לפיזור הפגנות.
המבקר ציין בדוח גם פערים בחלוקת האחריות בין המשטרה לשב"כ בנוגע למודיעין בתחום הסדר הציבורי ובממשקים שבין הארגונים בתחום זה, אשר תרמו לפי הדוח לפערים המודיעיניים המשמעותיים שבאו לידי ביטוי בהתמודדות עם הפרעות ב"שומר החומות". המבקר כתב כי פערים עלו גם בהיערכות המשטרה ובאופן עמידתה בפועל באתגרי השיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות בעת שגרה. הנזק הכספי הכולל שנגרם באירועים מוערך בסך של כ-48 מיליון שקל לרכוש אזרחי וכ-10 מיליון שקל לרכוש המשטרה. המבקר כתב כי אירועים אלו המחישו את אתגרי השמירה על הביטחון האישי והבטחת הסדר הציבורי בערים המעורבות וחידדו את הצורך לבחון את היבטי השיטור ואכיפת החוק ביישובים אלו


לקריאה נוספת
במקביל לדוח על מחדלי המשטרה והשב"כ בהתמודדות מול המהומות ב"שומר החומות" בערים המעורבות, מצביע מבקר המדינה על פערים בין השירותים העירוניים שמקבלים תושבים יהודים לעומת תושבים ערבים ברשויות המעורבות

סיפורי היום

במשטרה מתמודדים עם השאלה כיצד לא מנעו את רצח רבאב אבו סיאם בלוד, שהייתה מאוימת על-ידי הגרוש שלה.
גרמניה הציעה פיצויים למשפחות י"א חללי מינכן - שסירבו: "הצעה מבזה של גרוש וחצי".
הסוהרת שפוצצה את פרשת הסרסור: "מזועזעת, הקצינים שידעו - עבריינים לכל דבר".
לראשונה בתור רה"מ: לפיד נפגש עם מלך ירדן בעמאן.
אוקראינה הפציצה גשר אסטרטגי. נקמת הגז של פוטין: "הפחד הכי גדול התממש".

התחזית

מחר הטמפרטורות יעלו ותורגש הכבדה בעומס החום. בסוף השבוע יהיה לח מאוד בחוף וחם ויבש בפנים הארץ. עומס החום הצפוי יהיה כבד בכל רחבי הארץ וקיצוני בערבה, בנגב ובבקעה. בתחילת השבוע הבא צפויה רגיעה בעומס החום, ויהיה מעט פחות חם.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בתחילת חודש יוני עמד מקדם ההדבקה על 1.52 – כלומר כל שני חיוביים לקורונה הדביקו קצת יותר משלושה. מאז ירד מקדם ההדבקה ובסוף החודש שעבר הוא עמד על 1 – כלומר יציבות בהתפשטות המגפה.
מאז, ובמשך ארבעה שבועות, כך על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה המשיך לרדת ואתמול הוא עמד על 0.78 – דבר שמעיד על דעיכת המגפה. עם זאת, היום נרשמה עלייה ראשונה זה כמעט חודשיים במקדם ההדבקה והוא עומד על 0.8. למרות העלייה, המגפה עדיין במגמת דעיכה.

מה חיפשו היום בגוגל?

משה חוגג. יממה לאחר שנעצר ושוחרר, בית המשפט העניק לבעלי בית"ר ירושלים ולמשטרה שבעה ימים כדי לקיים מו"מ על האופן שבו ישלם איש העסקים, החשוד בעבירת מין ובהונאות כלכליות, את הערבות בסך 10 מיליון השקלים שטרם הפקיד.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הרומן בין אילון מאסק לאשתו של מייסד גוגל נחשף בעיתון מהוגן, לא בצהובון. באמריקה ובכל העולם אוהבים לעקוב אחרי הצרות של העשירים - כמו פרשת בזוס המדהימה והפרידה של הזוג גייטס - אז מי אנחנו שלא נעשה על זה פרק? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
מבנה מוזר של יהלום התגלה במטאוריט קניון דיאבלו
הגב, המחיר והסטייל: לבחור ילקוט לבית הספר
סיירת יעל בערבה החלה לפעול - וכבר חילצה גדי.
והמחיר לא יורד: חברות הטלוויזיה בארץ כבר לא חוששות מדיסני+ ומנטפליקס