"תראה להם למעלה מה זה סולו גיטרה": יצחק קלפטר הובא למנוחות

אחד מגדולי הגיטריסטים בישראל, יצחק קלפטר, הובא היום למנוחות. המוזיקאי שהלך לעולמו לפני שלושה ימים בגיל 72 נקבר היום בבית העלמין האזרחי בראשון לציון בנוכחות 300 ממכיריו ומוקיריו. לפני כן בבוקר נערך טקס האשכבה לזכרו בתיאטרון הבימה.ארונו הוצב על הבמה. בין אלו שהגיעו לחלוק כבוד אחרון היו דפנה ארמוני, ברי סחרוף, דויד ברוזה, רמי קליינשטיין, אריק סיני, שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר הביטחון בני גנץ, שגם נאם.
אמנים שונים הופיעו בטקס עם כמה משיריו - רמי קליינשטיין שר את "צליל מכוון", ברי סחרוף את "דמיון חופשי", דויד ברוזה את "שיר אהבה בדואי" וגלי עטרי את "רק אתמול". בין הסופדים היה מאיר פניגשטיין (פוגי) המתופף של להקת כוורת המיתולוגית. "אנחנו נפרדים ממך חבר יקר ומוכשר בצער. תראה להם למעלה מה זה סולו גיטרה", אמר בדמעות".
קלפטר התמודד תקופה ארוכה עם בעיות רפואיות. בשנת 2000 התגלה גידול סרטני בראשו והוא נזקק לניתוח. חברי להקת כוורת ארגנו אז עבורו מופע התרמה. הניתוח עבר בהצלחה, ולאחר שהחלים שב לפעילות וחזר להופיע. ב-2011 התאשפז כשהוא מורדם ומונשם עקב סיבוך של מחלת ריאות כרונית, שנגרמה בשל היותו מעשן כבד. בשנים האחרונות הוסיפה בריאותו להידרדר.
בכובעי כמבקר מוזיקה ישראלית, אני מוסיף. יצחק קלפטר הוא מראשוני הרוקרים בארץ, עם "הצ'רצ'ילים" עם הגיטרה החשמלית שמנסרת, עם הסולו שהוגדר כסולו הכי יפה במוזיקה הישראלית ב"העץ הוא גבוה" של להקת המופת - של אלבום אחד בלבד - "אחרית הימים". קלפטר לא היה רק להקת כוורת, הוא היה הרבה יותר מזה. הוא היה "נפגשנו", והוא היה "דמיון חופשי", ולחן למלים מהפנטות של איציק ויינגרטן של "שיר אהבה בדואי", והוא היה לצד אריק אינשטיין המנוח, בעודו עולה מנקודת שפל עם "שביר", כשאריק כותב את רוב מילות האלבום וקלפטר מלחין. אבדה גדולה של אחד מגדולי הרוקרים שלנו שבנקל נכנס לרשימת שלושת הגיטריסטים הגדולים בכל התקופות בישראל.
(צילום: אריק מרמור )

2 צפייה בגלריה
יצחק קלפטר
יצחק קלפטר
יצחק קלפטר
(צילום: תומריקו)



לקריאה נוספת

סיפורי היום

הלך לעולמו בגיל 72 משה מזרחי, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה וח"כ מהעבודה.
115 חשודים נחקרונ אבל כולם הכחישו. ראיית הזהב בתיק - נתיחת גופתו של יואל להנגהל - קבעה כי מותו נגרם מדקירה בבטנו.
15 חודשי מאסר לנהג האוטובוס שגרם למותו של רון בן ה-18 בגיבוש לצנחנים.
רוכב אופנוע נפצע מפגיעת רכב בתל אביב בשבוע שעבר; המשטרה: חשד לפיגוע. "הוא האיץ במהירות, עפתי באוויר", אמר היום.
אין החלטה על יו"ר כנסת קבוע אז יריב לוין יהיה יו"ר זמני.
ובמקביל לזינוק שכר הח"כים: התוספת לנטו שהורים עובדים צפויים לאבד מינואר.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
במסגרת תרגיל צה"לי בצפון, מחר בבוקר בין השעות 6:00-9:00 יבוצע ירי ארטילרי ברמת הגולן והירי יישמע באזור.

התחזית

מחר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, וביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות שתלווה בגשם מקומי שיירד מאזור הצפון ועד הערבה ובסכנה לשטפונות מקומיים בנחלים. ברביעי תתחזק הרוח מכיוון דרום מערב, וגשם צפוי לרדת באזור הצפון בחלק השני של היום. עם זאת, הגשם ייעלם מהר ואינו צפוי להתפשט לאזור המרכז.

מה חיפשו היום בגוגל?

נבחרת אנגליה. ברבע גמר המונדיאל הפסידה אתמול נבחרת "שלושת האריות" לצרפת 2:1. לאחר יתרון לצרפת, בדקה ה-83 הארי קיין היה יכול להשוות, אבל כמו תמיד עם המזל של האנגלים, הוא החמיץ מהנקודה הלבנה בעוד הטריקולור ימשיכו במסע ההגנה על התואר. כפי שכתב שליחנו לקטאר יאיר קטן, "אחרי חמש שניות של משחק, אנגליה העיפה החוצה את הכדור שהיה בלי אוויר. אחרי שעתיים של משחק, הכדור העיף החוצה את אנגליה והוציא ממנה את כל האוויר".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

לשלוש נבחרות שהגיעו לחצי גמר המונדיאל יש כוכבים מהמובילים בעולם. אצל הנבחרת הרביעית, מרוקו, הסיפור שונה. אורי קופר עושה סדר.
ה"ג'ינס הישנים בהיסטוריה" נמכרו תמורת 114 אלף דולר.
סמדר שילוני שלנו מבררת - מפורשיה ועד קמרון: מי צריך למות ב"הלוטוס הלבן"? הדירוג המלא.
אוזן שהודפסה במדפסת תלת ממד הושתלה בצעירה בת 20.
ועדות מהמאה ה-8: אישה שהעתיקה טקסט דתי - שרבטה את שמה בדפים.