נלכד ראש הג'יהאד האיסלאמי בג'נין

מתיחות רבה מורגשת לאורך היום בעיקר בעוטף עזה לאחר שכוחות הביטחון עצרו אמש במחנה הפליטים ג'נין את בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים ג'נין. הפעילות, שאותה ביצעו מסתערבי משמר הגבול איו"ש ולוחמי סיירת נח"ל, לוותה בחילופי אש בין הכוחות לבין חמושים פלסטינים שירו מקרבת המבנה שבו התבצר א-סעדי. במהלך הפעילות נתפסו גם אמצעי לחימה רבים, בהם אקדח, מחסניות וכדורי M-16, וכן כסף מזומן רב. יחד עם א-סעדי נעצר גם חתנו אשרף ג'דע. נמסר כי שניהם חשודים בפעילות טרור, וכי הם נעצרו בהכוונה של שב"כ.
א-סעדי התנגד למעצר, ונפצע באורח קל מנשיכת כלב שהשתתף בפעילות יחד עם הלוחמים. במהלך מבצע המעצרים הושלכו מטעני חבלה לעבר הלוחמים. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, חמוש פלסטיני אחד - דראר אל-כפרייני שהוכרז כי היה לוחם בשירות הג'יהאד האיסלאמי - נהרג בחילופי האש.
לאחר מעצרו ובעקבות הערכת מצב, צה"ל החליט לחסום כבישים בדרום ולסגור את חוף זיקים מחשש שארגון הטרור יחליט לדרדר את עזה לתגובה צבאית ולהסלמה. רק אחרי שעות ארוכות של חסימות, צה"ל החל לפתוח חלק מהכבישים שנסגרו הרמטית לתנועת כלי רכב. עם זאת, הכוננות הגבוהה בדרום מחשש לירי נ"ט או צליפה כנקמה על מעצרו, נמשכת.
(מתוך טוויטר)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

היום דיווחה ארה"ב כי חיסלה באפגניסטן את מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי. הדבר אירע בלילה בין שבת לראשון והאישור ניתן היום.
מפקד כלא גלבוע שבתקופתו נאנסה לכאורה סוהרת נחקר באזהרה. הרצוג על העדויות מכלא גלבוע: "מתמלא בזעזוע וחש בחילה"; לפיד נפגש עם נציבת שב"ס.
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי נחתה בטייוואן. חשש מתגובה צבאית של סין: "ארה"ב משחקת באש".
הלוחם הנועז מיחידת הקומנדו המיתולוגית הלך לעולמו: "אישיות יוצאת דופן".
וברק בכר, מאמן מכבי חיפה, אמר היום: "עומר אצילי הוא שחקן למופת שתורם לקהילה"

מה צפוי מחר

מחר יראיין ראש הממשלה לפיד את שני המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל, הרצי הלוי ואייל זמיר.

התחזית

החל ממחר תתחדש ההתחממות. ביום חמישי ובמהלך סוף השבוע ישרור עומס חום כבד בכל חלקי הארץ, ועומס חום קיצוני בערבה, בנגב ובבקעת הירדן.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

ההוצאה הלאומית לחינוך הסתכמה בשנת 2021 ב-124.6 מיליארד שקלים, שהם 8% מהתוצר המקומי הגולמי. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום. ההוצאה הלאומית לחינוך לנפש עלתה ב-4.7% בשנת 2021 (במחירים קבועים), לעומת ירידה של 7% בשנת 2020.

מה חיפשו היום בגוגל?

נדב יעקובי. שדר הספורט כינה את בן גביר נאצי - והתנצל: "פליטת פה מטופשת".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חושף פרשת "הסרסור בסוהרות" עם פרטים מאחורי הקלעים. כתבנו לירן לוי מסביר איך התחילה הפרשה ממשפט ששמע כמעט במקרה, מתאר את המאבק באיסור הפרסום ואיך שלט המחבל עטאללה בכלא גלבוע. האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
האבא שהקים קבוצה לגברים בטיפולי פוריות: "הרגשתי בודד ושקוף".
מרס, סניקרס ואורביט יתייקרו אחרי החגים.
שרידי ספינה מהמאה ה-17 התגלו בקרקעית נהר בגרמניה.
ובדוכן של ליאור העיראקי מפתח תקווה ממשיכים למכור אוכל במחירים לכל כיס - המונה טועם אכל בגט עם מיקס קציצות מטורפות ב-33 שקלים.