צה"ל נערך לקליטת 13 חטופים מחר - ולימי הפסקת האש בתוך הרצועה

צה"ל נערך עם מפקדה מיוחדת שנפרסת בשטח, באזור המעברים כרם שלום וניצנה מול רצועת עזה וסיני, לקליטת החטופים שאמורה להתחיל מחר. בצה"ל לא מתכוונים לעדכן אוטומטית על שמות החטופים שישוחררו כדי למנוע דיס-אינפורמציה ובלבול בקרב המשפחות, וההודעה לציבור תהיה סופית רק לאחר עדכון רשמי וודאי למשפחות.
דובר משרד החוץ של קטאר הודיע אחר הצהריים כי הפסקת האש תחל ב-07:00 - ותימשך ארבעה ימים. לדבריו, "קיבלנו את רשימת החטופים שישוחררו". עוד הוא הוסיף כי 13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה, תשע שעות לאחר תחילתה של הפסקת האש, מחר ב-16:00. בישראל עודכנו כלל המשפחות - הן אלו שיקיריהן ישובו והן אלו שלא ברשימה.
הצבא נערך להפרות סדר שיקרו על ידי עזתים שינסו לחזור לצפון הרצועה. הכוחות לא יאפשרו זאת במחסומים שהוקמו בפרוזדור נצרים, מדרום לעיר עזה, ויפעלו עם אמצעים לפיזור הפגנות. בימי הפסקת האש מפקדים בכירים יהיו בחזית אזורי השהייה של צה"ל כדי לאמוד סוגיות רגישות שיתפתחו בשטח. בימי הקפאת הלחימה יאושרו בצה"ל תוכניות התקפה להמשך המלחמה, בעיקר באזורים שבהם צה"ל עדיין לא פגע בחמאס - כמו בעיירה ג'באליה שכותרה בימים האחרונים ובשכונות כמו סג'עייה ותופאח.

צה"ל עצר את מנהל בית החולים שיפא בעזה

צה"ל עצר והעביר לתחקור השב"כ את מנהל בית החולים שיפא בעזה, בעקבות העדויות הרבות שנחשפו לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס. הודעת צה"ל באה אחרי שהפלסטינים דיווחו לאורך הבוקר כי צה"ל עצר בלילה את מנהל בית החולים, מוחמד אבו סלמיה, וכן כמה אנשי רפואה.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו סלמיה מנהל שיפא שנעצר
מוחמד אבו סלמיה מנהל שיפא שנעצר
מוחמד אבו סלמיה מנהל שיפא שנעצר

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

נאום שנשא ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עורר זעם נרחב במרוקו בגלל מה שהמרוקנים ראו כהסתה - לאחר שמשעל ביקש כי האזרחים יפעלו להפיל את הסכם השלום בין מרוקו לישראל.
אילון לוי, דובר ממשלת ישראל בשפה האנגלית, נותר פעור פה לנוכח שאלה של המגישה הבריטית קיי ברלי מ"סקיי ניוז". ברלי הפנתה ללוי את מה שהייתה כנראה אחת השאלות ההזויות שהופנתה אי פעם לדובר ישראלי רשמי.
ריאיון בסקיי ניוז
(צילום: סקיי ניוז)

בשעות הצהריים זוהו כ-35 שיגורים מלבנון שחצו לשטח ישראל במטח הגדול לצפון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים.
כוח צה"ל חשף בפאתי ג'באליה תשתיות תת קרקעיות ואמצעי לחימה, מתחת למיטות של ילדים של בכיר בחמאס.
נשיא איראן איברהים ראיסי אמר בנאום שנשא: "אחרי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר הציונים הודיעו שהם הולכים לכבוש את עזה ושהם רוצים להשמיד את ההתנגדות - אבל הם לא השיגו אף אחת מהמטרות הללו במשך יותר מ-40 ימי לחימה".
דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי קרא שוב לתושבי צפון הרצועה להתפנות דרומה.
גיל יוחנן, צלם ynet, לא פגש את בנו החייל ניב מאז כניסתו לעזה בתחילת המלחמה. אתמול הגיע למשימה עיתונאית שם, והפתיע את הבן לפגישה של 5 דקות.
גיל יוחנן צלם ynet פוגש את בנו בשטח
(צילום: רון בן ישי)
ובנושא אחר - חלום היורו של נבחרת ישראל עדיין בחיים, הודות לפלייאוף העלייה - בו תשחק בחודש מרץ מול איסלנד.

פרשנויות ודעות היום

התנהלות ישראל סביב העסקה לא זדונית. היא רק מביכה | בן דרור ימיני
"ישראל לא הייתה צריכה להיגרר להפסקת אש תחת לחץ, אלא ליזום הפסקת אש. עם אותם תנאים כמובן. חמאס היה אומר לא. ואז, במקום דרישה בינלאומית גוברת, שכבר מתרחבת ומגיעה לקונגרס, של "הפסקת אש עכשיו" נגד ישראל, האשמה הייתה מוטלת על חמאס. אבל ברמה האסטרטגית, ישראל צעדה במסלול צפוי וידוע מראש. בגלל קיבעון. והיא מגיעה לעסקה בעיקר משום שמדובר באילוץ. הקונספציה כבר קרסה פעם אחת ב-7 באוקטובר. היא קורסת גם מאז 7 באוקטובר". לטור המלא
אל תיתנו לנו אקדחים | ד"ר אורן טנא
"חשוב להשמיע קול רם וצלול ולומר – זה מאוד מאוד מסוכן, וזה יעלה בחיי אדם. כן, פשוט כך. זה יעלה בחייהם של אנשים רבים שיתאבדו. אנחנו יודעים זאת מהמדע: מחקר אחר מחקר מוכיח – קיים קשר ישיר בין גישה לנשק, לבין עלייה בשיעורי אובדנות. חשש משמעותי נוסף נוגע לביטחונן של נשים. נשק לרוב מגיע לידיהם של גברים, והסיכון שיגיע גם לידיהם של גברים עם רקע של אלימות במשפחה גבוה. מכאן, הסכנה לנשים ברורה. יש הבדל משמעותי בין אלימות משפחתית כשיש או אין נשק בסביבה". לטור המלא
יאיר גולן במרוץ להצלת שאריות השמאל | ד"ר ברוך לשם
"מלחמת עזה לא תוליד כנראה גנרלים שירכבו לפוליטיקה על תהילת ניצחון, אבל היא העלתה את קרנו של איש צבא לשעבר, סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, שכבר היה ח"כ במרצ. הימין כינה אותו בעבר בוגד, וגם במפלגה הוא נתקל בהסתייגות כשהפסיד לזהבה גלאון בפריימריז. הרושם היה שמדובר בקצין יהיר. בעקבות פעולותיו לחלץ ניצולים ממסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר הוא זוכה לחיבוק ציבורי חם. אומץ הלב שגילה, והענווה שבה התייחס למעשיו, הפכו אותו לגיבור מקומי בתקופה של זעם כלפי ההנהגה שכשלה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

חירט וילדרס. ברחבי אירופה עדיין מנסים היום להבין את משמעות ההישג הענקי שרשם אמש מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס בבחירות בהולנד – טלטלה פוליטית מהגדולות שידעה המדינה מאז מלחמת העולם השנייה. וילדרס האנטי-מוסלמי הגיע למקום הראשון בבחירות.