חייל ירה למוות באדם שנחשד בטעות כמחבל בצומת רעננה

הבוקר התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון דיווח על ירי, אחרי שחייל ירה למוות במתמודד נפש תושב פרדס חנה חמוש בסכין שלבש גלביה שחורה וכיפה לבנה לראשו. תחילה חשבו כי מדובר בנסיון פיגוע - באירוע נפצע אדם נוסף קל-בינוני. החייל אמר בחקירתו: "חשתי סכנה, הייתי משוכנע שמדובר במחבל", ולאחריה שוחרר.
האדם שנפצע מנתז סיפר כי המנוח היה חמוש בסכין, וניסה לדקור אותו. לפני כן ניסה לדקור שני אנשים נוספים. "החייל צעק לו 'תוריד את הסכין', הוא לא הוריד אותה - ואז הוא ירה לעברו".
שכני המנוח סיפרו היום אדם שהתנהג באופן מוזר. לפני כמה שנים הוא הואשם באיומים ותקיפה. הוא נמצא לא כשיר לעמוד לדין ונשלח לאשפוז. ברשתות תיאר המנוח עצמו מטפל הוליסטי שייבא לארץ שיטת טיפול חדשה מאסיה. הוא סיפר כי הוא "בעל ניסיון עשיר מאוד ב"טיפול במצבים רפואיים מורכבים דוגמת גידולים סרטניים, מחלות ניורודגנרטיביות, שיתוקים, הפרעות נפשיות ועוד".
האירוע הבוקר מעלה שאלות האם החברה מטפלת נכון ומספיק במקרים פסיכיאטריים - כיוון שעל פי עדות החייל, סביר להניח שפעל בהתאם לסיכון שחש. לצד אלו, האם ניתן לתת נשק לעוד אנשים כפי שיש מי שדורש בממשלה העתידה לקום.
כתבת הרווחה הדר גיל-עד מסבירה כי העומס במחלקות הפסיכיאטריות ובבית החולים הפסיכיאטריים מאלץ לא פעם שחרור מוקדם מידי של מטופלים, ואף בניגוד להמלצות. המענים הנפשיים בקהילה דלים, התורים ארוכים ואין מספיק שירותים שימנעו ממצב שאנשים שמהווים סכנה לעצמם או לסביבה יסתובבו בקהילה ללא פיקוח.
2 צפייה בגלריה
תקרית חריגה בצומת רעננה
תקרית חריגה בצומת רעננה
תקרית חריגה בצומת רעננה
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

שוב תאונה קטלנית בכביש 90 בערבה: גבר ואישה נהרגו בהתנגשות עם משאית.
המתלוננת השנייה נגד הרב טאו: "פניתי למשטרה בזמן אמת, אמרו לי 'תעופי מפה'".
שליחנו לטורקיה, אדם קוטב, שוחח עם ישראליות שצולמו לצד החשודה בפיגוע בטורקיה: "ניצלנו בנס, אין דרך אחרת לתאר את זה".
דיווח: אמזון מתכננת לפטר כ-10,000 עובדים, חלקם עוד השבוע.
וצעירה בשנות ה-20 לחייה התלוננה נגד נוכל הטינדר: "אמר שהסרט בנטפליקס שקרי - ועקץ ממני כחצי מיליון שקל".

מה צפוי מחר

במעמד חגיגי בירושלים, ייערך טקס ההשבעה לכנסת ישראל ה-25. עשרים ושלושה חברי כנסת חדשים יושבעו. 29 חברות כנסת יושבעו. זקן חברי הכנסת הוא חיים כץ מהליכוד, בן 74. השני ברשימת המבוגרים הוא ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בן 73.
בבית המשפט בירושלים יימשכו העדויות במשפטו של בנימין נתניהו.

התחזית

מחר ייתכן גשם מקומי במזרח הארץ, וביום רביעי צפויה ירידה נוספת בטמפרטורות, בנוסף לגשם שירד בהפוגות בצפון ובמרכז הארץ. ביום חמישי ייתכן גשם מקומי, אך סוף השבוע לא צפוי להיות גשום.

מה חיפשו היום בגוגל?

נועה קירל. בטקס פרסי המוזיקה של MTV. התייצבה אמש הכוכבת בת ה-21 על השטיח האדום בדיסלדורף, גרמניה, במערכת לבוש שאף אחד לא נותר אדיש אליה. קירל בחרה במכנסיים, חולצת בטן וכפפות תואמות שעליהם הודפסו פניו של קניה ווסט, שעמד לאחרונה במרכזו של סקנדל בעקבות התבטאויות אנטישמיות אשר הובילו להפסקת עבודתו עם מותגי האופנה גאפ, בלנסיאגה ואדידס. את המראה "תיבלה" קירל בתכשיטים מוזהבים עם תליוני חי ומגיני דוד, כתגובת נגד לאמירות האנטישמיות של ווסט.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

החלטת הוועדה באו״ם סללה את הדרך לחוות דעת של בית הדין בהאג, על סיפוח לכאורה של יהודה ושומרון. מתי זה יקרה? עד כמה יש להחלטה שיניים ומה המשמעות? מי הצביע עם ישראל ומי אכזב את משרד החוץ? ומה תוכל הממשלה הבאה לעשות עם כאב הראש? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
הזמרת קורין אלאל זכתה בפרס לנדאו למפעל חיים. ואילו המאייר ג'קי ועודד בן עמי יזכו בפרס מטעם איגוד דוברי הרשויות המקומיות.
מטוס החלל X-37B, גרסה לא מאוישת וקטנה של מעבורות חלל, נחת בכדור הארץ לאחר משימה סודית שנמשכה 908 יום.
2 צפייה בגלריה
המטוס המסתורי לאחר הנחיתה בקייפ קנוורל
המטוס המסתורי לאחר הנחיתה בקייפ קנוורל
המטוס המסתורי לאחר הנחיתה בקייפ קנוורל
(צילום: Boeing / U.S. Space Force)
ולינוי אשרם מספרת בריאיון: "אנשים מעירים לי ברחוב 'למה את כזאת שמנה?', מה אכפת לכם?"