האיץ, דרס לוחמת, גרר אותה על הרכב, נמלט - וחוסל בתום מרדף: כך אירע הפיגוע בבנימין

הבוקר נפצעה קשה לוחמת צה"ל כבת 20 בפיגוע בכביש 60 סמוך ליישוב כוכב יעקב בבנימין. המחבל, בן 45, החזיק בהיתר עבודה ועבד לפני כחודש ב"רמי לוי" בבנימין. המחבל דרס את הצעירה ונמלט לכיוון עופרה. הוא זיהה שם מחסום שנפרס כדי לתפוס אותו, עשה פרסה ונמלט לכיוון גבעת אסף. השוטרים רס"מ דיוויד יואל ורס"מ מנשה נפתלי החלו לנהל אחריו מרדף, שבסיומו ירו בו באמצע כביש סואן וחיסלו אותו.
אבל מה ששונה הוא הסמנטיקה כנראה, לאור מינוי של השר לביטחון לאומי המיועד - איתמר בן גביר. "עשיתם פעילות מצוינת, הזיהוי הראשוני שלכם על רכב חשוד עוד לפני שידעתם על האירוע ואחר כך הקישור לאירוע עצמו ובמבחן התוצאה מחבל הרוג - זה מה שאני רוצה לראות". ואילו בן גביר קרא למפכ"ל שבתאי להעניק צל"שים לשוטרים שחיסלו את המחבל
אלישע בן קימון, כתב השטחים, מציין כי הפיגוע הוא עוד אחד בשרשת שמדירים שינה מעיניהם של בכירי מערכת הביטחון. הפיגוע, לדברי בן קימון, מתרחש בזמן שבשב"כ ובמשטרה עדיין מחפשים קצה חוט שיוביל לפריצת בחקירת פיגוע התופת בכניסה לירושלים. פרופיל המחבל מאוד חריג ביחס ל "מפגע בודד" שהכרנו כי מדובר באב ל-5 ילדים ומחזיק אישור עבודה בסופר של רמי לוי".

1 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדריסה בבנימין
זירת אירוע הדריסה בבנימין
(צילום: גיל יוחנן)


סיפורי היום

10 ימי כלא צבאי נגזרו על לוחם שהצהיר בחברון ש"בן גביר יעשה סדר". העונש עורר תגובות רבות במהלך היום. ח"כ סטרוק אמרה כי כוכבי דחף לעונש מוגזם ללוחם. הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט ציין כי החייל רק נשפט, ובן גביר יצא לתקשורת. הלוחם עצמו הביע חרטה: "קיללו אותי, לא אגיד שוב דברים כאלה".
סתיו שפיר העידה נגד יאיר נתניהו: "ייחס לי בוגדנות במדינה". הוא הוצא מהאולם: "כלבה".
עובדת במעון בהוד השרון חשודה: השאירה חומר ניקוי בבקבוקי התינוקות.
תושב עזה זכה ב-45 מיליון שקל בטוטו וערער על המס: השופט דחה את עתירתו.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

במונדיאל, ישוחקו ארבעה משחקים ביום - שני משחקים במקביל זה לזה. בשעה 17:00 יתמודדו אוסטרליה נגד דנמרק וטוניסיה נגד צרפת שכבר העפילה לשמינית הגמר, ב-21:00 יתמודדו פולין נגד ארגנטינה וסעודיה נגד מקסיקו כשלא בטוח שארגנטינה עם מסי שלו זה המונדיאל האחרון, יעלו שלב.

התחזית

מחר ייתכן סיכוי לגשם מקומי קל מאזור נתניה וצפונה, ובחמישי תורגש התחממות שתימשך בסוף השבוע.

מה חיפשו היום בגוגל?

כ"ט בנובמבר. היום לפני 75 שנה רבבות נצמדו לרדיו כדי לשמוע את דיוני האו"ם, ורמקולים הותקנו במקומות ציבוריים לטובת העוברים והשבים ברחובות. כשהתקבלה ההחלטה, המדינה החדשה התמלאה בחגיגות ובריקודי שמחה

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חוקרים שבדקו מאובן של פרוק רגליים, שחי לפני כ-525 מיליון שנה, גילו את המוח הקדום ביותר שנמצא עד כה.
אחרי 30 שנה להקת בת שבע תעלה שוב את המופע האגדי "אנאפאזה".
התחרות על כיסו של הצרכן הישראלי מגיעה עד למדף היין בסופרמרקטים: בדקנו את מחירי היין וההיצע.
וציפי שביט תקבל פרס מפעל חיים על תרומתה לילדים ולנוער על המסך.