ביידן מזהיר מ"כוחות אפלים", טראמפ: "החלום האמריקני בסכנה"

בארה"ב החלו להיפתח בצהריים קלפיות בחירות אמצע הכהונה. תחילה בחלקה המזרחי, ובהמשך באזורים מערביים יותר. בבחירות הללו צפויים הרפובליקנים לפי כל ההערכות להשתלט מחדש על בית הנבחרים, כשגם בסנאט סיכוייהם לחולל מהפך גבוהים למדי על פי הסקרים. תוצאות הבחירות מעשרות מרוצים שונים יחלו לזרום במהלך הלילה, אם כי הכרעה ברורה בקרב על הקונגרס עשויה להתקבל רק בתום שעות ארוכות ואולי אפילו ימים, אם התוצאות יתגלו כצמודות במיוחד
בארה"ב מתאפשרת ברוב המדינות הצבעה מוקדמת, בדואר או בקלפיות מיוחדות, ועד לתחילתו של יום ההצבעה הרשמי מימשו את זכותם הדמוקרטית 41 מיליון אמריקנים. בעוד הדמוקרטים ובראשם הנשיא ג'ו ביידן מזהירים כי עצם עתידה של הדמוקרטיה האמריקנית מוטל על הכף, כמו גם זכותן של נשים לבצע הפלה, הרפובליקנים מקווים שהחשש של הבוחרים מיוקר המחיה, מהפשיעה וממשבר ההגירה יביא לסחף של קולות לכיוונם, במה שהם מכנים "גל אדום", על שם הצבע המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית.

2 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס, AFP, gettyimages)



לקריאה נוספת

סיפורי היום

במשפחתו של הנהג שהותקף באמצעות קסדה בנתיבי איילון אמש עדיין לא מעכלים את שאירע. הוא מאושפז במצב בינוני וסובל משברים וחבלות.
עו"ד טלי גוטליב, חברת הכנסת לעתיד מטעם הליכוד, אמרה היום כי אין צורך בפסקת ההתגברות - אלא לא לכבד פסיקות בג"ץ שמבטלות חוקים. בכירים במערכת המשפט אמרו: "קוראת לאנרכיה, דבריה מופרכים".
פרשת "מעברי הגבול": חודשיים מאסר על תנאי ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה.
וסמוך לעבודות הרכבת הקלה: בולען נפער ברחוב מרכזי בחולון.
2 צפייה בגלריה
בולען בשדרות ירושלים בחולון
בולען בשדרות ירושלים בחולון
בולען בשדרות ירושלים בחולון
(מתוך פורום חולון)

מה צפוי מחר

בשעות הבוקר צפויות להגיע תוצאות ראשונות מבחירות אמצע הכהונה בארה"ב, שיקבעו כיצד ייראה החצי השני של כהונת ביידן. אם לא יהיו הפתעות, הרפובליקנים יחזירו לעצמם את השליטה בבית הנבחרים, הבית התחתון של הקונגרס, ויוכלו מעתה לחסום חוקים שבקידומם חפץ הממשל ולנהל שם חקירות נגד מקורביו של ביידן. ההמתנה לתוצאות מהסנאט, הבית העליון של הקונגרס, צפויה להימשך זמן רב יותר, ולפי שעה קשה לקבוע לאיזו מהמפלגות יהיה שם רוב.
מחר יימשכו בבית המשפט ירושלים הדיונים בתיקו של ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו.
הלילה מחצות ועד השעה 05:00, תתבצע חסימה הרמטית לילית באיילון צפון ממחלף גלילות ועד מחלף שבעת הכוכבים לאור עבודות להקמת תשתית גשר במחלף גלילות.

התחזית

מחר עדיין יירד גשם מדי פעם בהפוגות, והטמפרטורות יהיו נמוכות. ביום חמישי לא ירד גשם, ובסוף השבוע תורגש התחממות.

מה חיפשו היום בגוגל?

ירדן ג'רבי. המדליסטית האולימפית הגיעה עם זוגתה דנה לביא כספי להשקה והעניקה ריאיונות לכלי התקשורת.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המונה טועם השאיר את המונית במוסך והלך לבדוק מה הסיפור של הקבב במסעדה הפינתית הוותיקה ביפו.
בדקנו שלושה דגמי אוזניות אלחוטיות בפחות מ-700 שקל.
מחקר: הלווייתן הכחול בולע כ-10 מיליון חלקיקי מיקרופלסטיק ביום.
ומועצת המעצבים האמריקנית לאופנה חגגה 60 שנה באירוע חגיגי ועמוס מפורסמים בניו יורק. מי זכו בפרסים הנחשבים, מי הפתיעו על השטיח האדום ואיך נראו הבגדים?