הבריחה מאלקטרז
משחק דמוי "קומנדוס" של בריחה מבתי כלא, הנמצא על סף סיום פיתוח
ההצלחה של משחק האסטרטגיה המקורי "קומנדוס" הבטיחה עתיד טוב לפיתוחים דומים, ובשנה האחרונה הם מתחילים להתממש. Desperados (ציון ממוצע 81), שיצא לפני שלושה חודשים ומתרחש במערב הפרוע, הוא אולי הכי דומה ל"קומנדוס" (ואחד המשחקים שהכי נהניתי מהם השנה - ראו קישור לביקורת בצד), ו"קומנדוס 2", ההמשך, צפוי לצאת תוך חודש-חודשיים. אבל יש עוד. בסוף 2000 יצא Gunlok, שהשתמש במנוע תלת-ממד ובסיפור מדע בדיוני כזירה לסגנון המשחק הקומנדו-אי - שליטה בצוות שלכל אחד ממרכיביו מיומנויות יחודיות המצריכות שיתוף פעולה תוך-צוותי, והיה דמוי ה"קומנדוס" הראשון והפחות מוצלח (ציון ממוצע 71). ולקראת סוף השנה יצא נושא כתבה זו, המשחק המפותח בהונגריה Escape from Alcatraz.
אין קשר ישיר לסרט
המשחק לא מבוסס על הסרט באותו השם מ- 79' בכיכוב קלינט איסטווד, אשר תיעד את נסיון הבריחה היחיד מהכלא ההיסטורי שאולי הצליח (בכל אופן, אף פעם לא שלו את גופתו של האסיר שברח ממימי מפרץ סן-פרנציסקו המקיפים את הכלא). הוא משתמש בשם Alacatraz בשביל לייצג את מוטיב הבריחה מהכלא עליו הוא בנוי, מוטיב שמותאם היטב למשחק דמוי "קומנדוס", שבנוי על הסתננות ופריצה למקומות שמורים ומוגנים.
Escape from Alcatraz מתרחש בתוך העולם המקורי ביותר מכל אחיו הסגנוניים עד עכשיו: דיסטופיה דמויית "1984" של אורוול, בה דיקטטורה מסתורית כופה את שליטתה באמצעות טכנולוגיה דמויית חזונותיו של ז'ולס וורן - מכנית, מסיבית, ולא מובנת לרוב האנשים (הסעיף האחרון לא כל כך שונה מהעולם שלנו…) המטרה הסופית של המשחק היא להעיר את אש המרד ולהפיל את השלטון ע"י שחרור מנהיגי מחתרת בולטים ממגוון של בתי כלא שונים - חלקם בנויים כמו מחנות עבודה בתוך ביצות או מדבריות, חלקם במבנים מסורתיים, אחד אפילו מתחת למים.
הכוחות שעומדים לרשותכם
המשחק משתמש במנוע תלת-ממד, בדומה ל- Gunlok, והאפשרות להתקרב ולהתרחק מהמפה כרצונכם יכולה לעזור בפיתוח תוכניות הבריחה. בחלק מהשלבים נתחיל עם דמויות מבפנים ונצטרך להבריח אותן החוצה, בחלק זה יהיה הפוך, כך שנצטרך למצוא דרך לפרוץ לתוך הכלא ולשחרר את המטרה שלנו, ובאחרים יהיו לנו כוחות גם מבחוץ וגם מבפנים, והם יצטרכו לפעול ביחד כדי לסיים את השלב.
חמש הדמויות שיעמדו לרשותנו הן, כצפוי למשחק מהסוג, כמעט ללא כישורים חופפים. ריימונד הוא החייל, שמן הסתם יעשה את מרבית הלחימה הישירה; קורט הוא המכונאי, אם כי תואר זה יכול להטעות בעולם של Alcatraz, מכיוון שהוא כולל גם ידע במערכות התקשורת והמחשוב המכניות שלו. אלה שתי הדמויות השגרתיות יותר, ועכשיו מגיעים למעניינות: איישה היא מין שילוב בין גנבת יוקרתית לאשת נינג'ה, ומיומנת ביכולות התגנבות, טיפוס ומלכודות, כמו גם בלחימה פנים אל פנים. קשוע (הורים אכזריים) הוא מכשף וודו, ולמרבה הצער לא ניתנות דוגמאות לקסמים שלו; ומרסלו הוא אמן אשליה, זריקת קול ושימוש בבובות.
המשחק לא ילך לחלוטין בתלם החרוש של Commandos ושות'. המפתחים מתארים אותו ככולל מעט יותר אלמנטים של הרפתקה, בעיקר אוסף גדול הרבה יותר של חפצים למצוא ולהשתמש בהם.
מאיפה הוא מגיע
המפתחים ההונגרים, Philos Labs, אחראים למשחק אסטרטגיה לא מוכר מחוץ לאירופה בשם Theocracy, דמוי Age of Empires עם מספר תכונות מעניינות לצד בעיות (ציון ממוצע 64). Escape from Alcatraz הוא בסה"כ המשחק השני שלהם (אותו הם מפתחים במקביל למשחק כיבוש החלל Imperium Galactica 3), ונקווה שהוא יהיה להיטם הראשון, בשבילם אבל בעיקר בשבילנו.
Escape from Alcatraz צפוי לצאת בנובמבר-דצמבר 2001. דמו יעלה לרשת באוקטובר. אתר המשחק מקושר מימין.