חדש בארץ: יועצי משכנתאות חוץ בנקאיים
חברה חדשה בשם MCP מציעה שירות חדש לציבור: ייעוץ וטיפול אובייקטיבי בקבלת משכנתא, במתכונת הMortgage Broker הנהוגה בארה"ב ובאירופה
נטילת משכנתא היא עסק לא פשוט, ובדרך כלל מדובר גם בעסקה הכספית הגדולה ביותר שמבצעים משקי בית.
עד היום לצרכני המשכנתאות בארץ, גם לנטולי הידע הכלכלי, לא היתה ברירה אלא ללכת לבנק או לכל גוף אחר שעוסק במשכנתאות (חברות הביטוח למשל) ולבקש הצעה, להשוות ולהחליט עם מי לעשות את העסקה. זאת, בניגוד למקובל בארה"ב ובאירופה, שם הפנייה ללקיחת משכנתא מתבצעת ליועץ משכנתאות המכונה Mortgage Broker.
כ-80 אלף משקי בית לוקחים משכנתא בארץ מדי שנה (לווים חדשים). על שוק זה מסתערת חברה חדשה בשם MCP, המציעה, לראשונה בארץ, ייעוץ וטיפול אובייקטיבי ובלתי תלוי בקבלת משכנתא, במתכונת הMortgage Broker-.
בעלי החברה ומנהליה, רם אמית, יואל אמית וחנן קופל, מסרו היום (ד'), כי במסגרת השירות שהחברה מציעה, מלווה יועץ משכנתא מקצועי של MCP את לוקח המשכנתא משלבי הבדיקה הראשונים, דרך כל שלבי ביצוע ההלוואה ועד לסיום העיסקה.
לדברי רם אמית, יו"ר החברה, "השוק הישראלי מציע מגוון מסלולי הלוואה, הנבדלים ביניהם בפרמטרים רבים, כמו סוג המטבע, סוג ההצמדה, סוג הריבית, טווח ההלוואה ועוד. כדי לחשב את מחירה האמיתי של ההלוואה ואת יכולת ההחזר של הלווה, יש להתמצא בסבך מרכיבי המשכנתא השונים בכל בנק, ולהצליח להשוות ולבחור בין ההצעות השונות".
הייעוץ שמציעה החברה לא יהיה כמובן בחינם: עלות ייעוץ מלא כולל סגירת עסקה תעלה 3,500 שקל כאשר התשלום ייעשה בשלבים לפי התקדמות הטיפול. לווים שישתמשו בשירות הייעוץ בלבד ישלמו 900 שקל. MCP מעוניינת לתפוס נתח שוק של 2%-3% מסך נוטלי המשכנתא הראשונית בארץ (כ-2,000 משקי בית) בשנה הראשונה לפעילותם, ולאחר מכן לגדול ב-50% מדי שנה.
קמפיין השקה ב-750 אלף דולר
MCP תצא בסוף השבוע בקמפיין השקה בהיקף 750 אלף דולר באמצעות משרד הפרסום אזימוט, תחת הסיסמה: MCP – מתאימים עבורכם את המשכנתא המשתלמת ביותר. הקמפיין כולל פעילות קידום מכירות באתרי נדל"ן ברחבי הארץ, מודעות פרסום בשילוט חוצות ובעיתונות הארצית והמקומית, ותשדירים ברדיו הארצי והאזורי.