אסם: מהלכים שיווקיים בתשעה מיליון שקל
החברה מבצעת מהלך של כינוס מותגים בהשקעה של חמישה מיליון שקל, ובמקביל משיקה סדרת תיבול חדשה בהשקעה של 4 מיליון שקל
חברת אסם יוצאת בשני מהלכיים שיווקיים בהשקעה כוללת של תשעה מיליון שקל. מהלך אחד הוא כינוס כל מוצרי התחום הקולינרי תחת מותג העל אסם שההשקעה בו מסתכמת בחמישה מיליון שקל, והמהלך השני הוא השקת סדרת מוצרי תיבול בשם "סוד התיבול" בהשקעה של ארבעה מיליון שקל.
במסגרת כינוס המותגים תבטל אסם את רב מותגי המשנה, למעט מנה חמה ופסטה פרפקטו (כך, למשל, לא יהיה יותר מותג חמים וטעים, או כל סדרת המרקים של אסם - רגע חם, בית חם וגורמה). המהלך השיווקי יבוסס על בניית קונספט ושפה תקשורתית מאחדת הנשענת על עוצמתה של אסם בתחום הקולינרי: ישראליות, משפחתיות וביתיות, איכות וחדשנות.
מנכ"ל אסם, דן פרופר, מסר כי החברה הגיעה למסקנה שאין מקום למותגים "מתווכים" בינה לבין הצרכן, הרואה באסם מותג בית.
סמנכ"ל השיווק של אסם, איציק צאיג, מסר כי מהלך כינוס המותגים מאפשר לחברה להמשיך ולחזק את התמחותה בתחום הקולינרי ולרכז מאמצים בקטגוריות מרכזיות. לדבריו, מסקר שנערך במהלך נובמבר על-ידי מכון המחקר TNS טלסקר עולה כי שיעור המודעות הבלתי נעזרת למותג "אסם" מגיע לשיעור גבוה ביותר של 83%, לעומת מתחרותיה תלמה עם 49% וקנור עם 43%. עוד מראה הסקר כי למוצרי אסם נוכחות ב-94% מהבתים בישראל, לעומת תלמה 75%, קנור 62% וויטה 46%.
מהלך המיתוג יושק בקמפיין עיתונות וטלוויזיה שיעלה בתחילת דצמבר בערוץ 2 ובערוץ 10, תחת הסיסמה: "טעם שמחזיר אותי הביתה", בהשקעה של 4 מיליון שקל.
להגדיל את שוק התיבול הישראלי
במקביל, פיתחה אסם קונספט חדשני בעולם התיבול תחת השם "סוד התיבול", בו השקיעה החברה ארבעה מיליון שקל. מדובר בסדרת תיבול נוזלי סמיך ומרוכז המיוצרת מתבלינים טבעיים ומשווק בבקבוק לחיץ
הסדרה כוללת ארבעה טעמים: שום ופטרוזילה, בזיליקום ואורגנו איטלקי, פטריות ואגוז מוסקט, קארי וג'ינג'ר הודי, שמאפשרים לתבל ולקבוע את טעם התבשיל בכל שלב בתהליך ההכנה. הטעמים משתלבים בקלות במרכיבי הבישול, ללא צורך בהמסה.
הסדרה מביאה בשורה חדשה וייחודית לשוק התיבול בישראל, שהיקפו נאמד כיום בכ- 200 מיליון שקל, כשמטרת אסם היא להגדיל את השוק בכ-10% בשנה.
לדברי דן פרופר, סדרת "סוד התיבול" הוצגה בפני הנהלת נסטלה טרם השקתה וזכתה להערכה. פרופר הוסיף, כי עד כה התקבלו פניות משישה שווקים בעולם שביקשו לקבל הן את המוצר עצמו והן את המידע המלא על אסטרטגית התמיכה השיווקית ואמצעי השיווק שפותחו להשקתו.
איציק צאיג הוסיף כי הסדרה הוצגה לראשונה בתערוכת המזון בסיאל שנערכה באוקטובר בצרפת, וזכתה להצלחה.
סדרת "סוד התיבול" נמכרת בבקבוקים של 145 גרם, במחיר מומלץ לצרכן של 8.95 שקל. במהלך דצמבר יהיה ניתן לרכוש מארז הכרות הכולל בקבוק "סוד התיבול" + חוברת מתכונים ב-4.95 שקל.