אהבה מנשיכה ראשונה
מאחורי תדמית אלילת ההמונים מתגלה נטליה אוריירו כבחורה רגילה מאורוגוואי, שהפירסום העולמי לא השחית. "אנשים רואים אותי ומתבלבלים. הם שוכחים שאני בסך הכל אשה ועקרת בית רגילה", אומרת הכוכבת בביקור בארץ, ומסכמת את תקרית הנשיכה עם דודו טופז ב"זה כלום, באמת"
יום לאחר שדודו טופז נשך אותה בזרוע ועורר סערה תקשורתית - גם בעיתונות בארגנטינה - נטליה אוריירו לא מבינה בדיוק על מה המהומה. נכון שהיא באה מתרבות אחרת, בה הגברים אומנם רואים עצמם כמאצ'ואים שתלטנים, אך הם יודעים לכבד אשה ואפילו סוגדים לה. "שליחת הידיים" שלהם נעשית באמצעות מחמאה שנונה הנזרקת לאשה יפה ברחוב, אך היא לעולם אינה מעשית. אוריירו אמרה שהיא אינה מייחסת לנשיכה חשיבות. "זה כלום, באמת. הבנתי שהמנחה עשה איתי הצגה, כי מאחורי המצלמות הוא לא כזה, והשתעשעתי מכל הסיפור. הזהירו אותי מראש שהוא מין 'מאהב לטיני' לאומי, אבל היה לי ברור שהקטע איתי נעשה בצחוק".
מהחוויה הטופזית שעברה מול עיני האומה היא אינה מסיקה מסקנות לגבי הגבר הישראלי. מה שחשוב לה זה שהיא נמצאת בישראל, הארץ לה היא רוחשת רגש מיוחד. "כאן היתה הפעם הראשונה שעליתי על הבמה לבצע קונצרט, זו היתה טבילת האש הבימתית שלי, ולכן אני אוהבת את ישראל יותר מארצות אחרות בהן אני מפורסמת". מה שכן, היא המומה מהעובדה שיותר מ-15 אלף בנות פנו לתחרות "נטליה אוריירו הישראלית", שאירגנו חברות הכבלים לרגל השקתה בארץ של הטלנובלה החדשה, "קצ'ורה". "זה ממש מדהים שכל כך הרבה בנות אוהבות מה שאני עושה, במיוחד בשפה כל כך שונה. כנראה אנחנו לא כל כך שונים, אחרת קשה להסביר את ההזדהות הזאת. אם התחרות תשמש לזוכות פריצת דרך לקריירה אמנותית, זו המחמאה הכי גדולה בשבילי. העיקר שהן יבינו שעליהן להיות הן עצמן, לא חיקוי של נטליה. שיאמרו לעצמן: אני רוצה להיות אמנית כי אני מזדהה עם נטליה ועם דרכה, אבל אמצא לעצמי דרך ייחודית משלי".
אוריירו, ילידת 19.5.77, לבושה בפשטות ומאופרת בעדינות המבליטה את עורה הצח ואת עיניה המדהימות, מספרת שהיא עסוקה עכשיו בפרויקט חדש, אותו היא מכנה "פסגה חדשה שעלי לכבוש" - משחק בסרט דרמטי לצד השחקנית זוכת ה"אוסקר" נורמה אלאנדרו, הגברת הראשונה של הקולנוע הארגנטיני (אצלנו בסרט "הבן של הכלה"). "חיידק המשחק הדרמטי בקולנוע קינן בי מאז ומתמיד, לצד עיסוקי בטלנובלות ובשירה. הגישו לי הרבה תסריטים, ואז הגיעה ההצעה של הבמאי רוברטו מיניונה, אדם ובמאי נפלא, המבין בנשים. חטפתי אותה בלי היסוס, מה עוד שמדובר במשחק לצד שחקנית שאני מעריצה בכל ליבי. החברים הכי טובים שלי הם בנה, אוסקר, ואשתו, ולריה. נורמה אלאנדרו עצמה באה לקונצרט שלי, וכשכולם שאלו אותה מה היא עושה בקרב קהל כל כך צעיר, היא ענתה: 'אני אוהבת אותה, לכן באתי'".
- התפקיד דורש ממך לגלח את ראשך?
"העניין עדיין לא סגור עד הסוף, כי הגיבורה, אני, בורחת עם אלאנדרו מאולפני הטלנובלות במין מסע נוסח 'תלמה ולואיז' ומשנה את הופעתה. אם ידרשו ממני לגלח, אגלח".
היא מתנסחת בפשטות, לא מנסה לעשות רושם של "דיווה". אין לה שטיקים של כוכבת, ומתחת להופעה של אלילת המונים מתגלה בחורה רגילה מאורוגוואי, שהפירסום העולמי לא השחית. הנאותיה פשוטות: לרכוב על אופניים, לבקר חברים, לנהל נישואין רגילים.
- מה את מעדיפה להיות: שחקנית טלנובלות, זמרת או שחקנית דרמטית?
"אין לי העדפה מיוחדת. אני אוהבת להופיע על הבמה, אוהבת לשחק בקולנוע ואוהבת גם להופיע בטלוויזיה, המאפשרת לי להיכנס לסלון של האנשים. הטלנובלות העניקו לי כרטיס נסיעה לכל העולם. בקולנוע זה שונה: כדי להגיע דרכו לעולם צריך להיות בהוליווד, וזה בפירוש לא מעניין אותי".
- התפקיד ב"קצ'ורה" הוא לא חזרה על תפקידך ב"בובה פראית"?
"ממש לא. קצ'ורה מוטרפת על כל הראש. העלילה סופר דרמטית, יש רצח וכו', אבל התפקיד שלי מאה אחוז קומדיה. כי קצ'ורה משנה כל הזמן את הופעתה כדי לברוח מהמשטרה, וזה יוצר סיטואציות מצחיקות".
- שמעתי שהעלילה של "קצ'ורה" היא פרי מוחך ואחר כך שינו את הסיפור. זה נכון?
"בערך. כיוון ש'בובה פראית' היה רעיון שלי - אם כי אחרים כתבו אותו בשבילי - ביקשו ממני סיפור גם ל'קצ'ורה'. אז כתבתי, והסיפור מצא חן בעיני המפיקים, אבל התסריטאים לא הצליחו לפתח אותו עד תום. מאוחר יותר הם הציעו סיפור אחר. מאחר שהשם 'קצ'ורה' מצא חן בעיניהם, הם ביקשו ממני רשות להשתמש בו והסכמתי ברצון. אני כותבת כל מיני דברים, ולא נפגעתי מזה שעשו סיפור אחר. גם ההוא שכתבתי יבוא יומו. זה עניין של זמן".
- אנשים רואים אותך כדמות מטלנובלה או כאדם?
"כשאנשים רואים אותי ביום יום, הם בדרך כלל מתבלבלים. הם שוכחים שאני בסך הכל נטליה, אשה ועקרת בית רגילה. כדי להמחיש את הקונפליקט שיש לאנשים ביני לבין התפקידים שלי, אספר לך משהו: הייתי בסופר ואשה אמרה לבנה: 'הנה הזמרת אוריירו', והבן ענה לה: 'אבל אמא, את לא רואה שזאת קצ'ורה?'. באותו רגע לא הייתי אף אחת מהן, ובכל זאת הייתי שתיהן וגם בן אדם שעושה קניות. אני שחקנית וזמרת, אבל באופן אישי אני 'נטי', בחורה עובדת המגיעה הביתה, יוצאת לטייל באופניים, מבקרת אצל חברים".
- חייך השתנו עם הנישואין?
"אורח החיים שלי לא השתנה, אני רק מרגישה את עצמי יותר מלאה ומאושרת. כשמאוהבים, היחס לדברים שונה: הטוב הוא טוב יותר והרע - פחות רע. בעלי, ריקרדו מוליו, עוזר לי בכל דבר ואני מתייעצת איתו בכל התחומים, גם המוסיקליים וגם בתחום המשחק. הוא האדם שאני הכי סומכת עליו".
- הוא מבוגר ממך בשנים רבות. הבדלי הגיל לא משפיעים?
"בכלל לא. לו יש החיים האמנותיים שלו, לי יש את הדברים בהם אני עוסקת, וביחד אנחנו חולקים כל דבר. אם יש לי ספקות, אני פונה אליו והוא מביע דעתו. הוא שותף שלי כבן זוג, לא כיועץ אמנותי. בכל דבר אני מתייעצת איתו: צבע השיער, הדמויות, איך לשחק אותן, איך לעשות סצינה מסוימת. הכל. הוא אוהב את זה ומתגלגל מצחוק. למרות שהוא לא מבין כלום במשחק, הוא משתדל לעזור, לייעץ. אדם בלתי רגיל".
כשמסתיים הראיון היא נפרדת ממני בחיוך לבבי, אמיתי. אין ספק, היא לא סתם בובה, לא פראית ובעיקר לא "סטארית". בחורה מקסימה, שבזכות הכישרון, הנוכחות והאינטליגנציה שלה הגיעה לאן שהגיעה.
עולים ברייטינג, יורדים ברמה
תקרית טופז-אוריירו פגעה לא רק בדודו טופז, אלא גם ביוקרתה של זכיינית ערוץ 2, "קשת", בקרב מועצת הרשות השנייה. "זה קורה ל'קשת' לא בפעם הראשונה", אומר גיורא רוזן, נציג קבילות הציבור בערוץ 2. "הם עולים ברייטינג ויורדים ברמה, עד כדי כך שצריך להוריד תוכניות כמו 'החטא ועונשו'. זה כמובן מתוך רצון לרצות את הבעלים ולהביא רייטינג, כלומר כסף. אבל עכשיו הם יהיו בבעיות רציניות, כי בחודש הקרוב יתקיים דיון במועצה על אישור תוכניות החורף וגם על הארכת הזיכיון של הזכייניות בשנתיים. לכן הם יצטרכו לכפר על התקרית של טופז".
- מה, למשל, יכולים לעשות?
"להשעות את טופז לארבע תוכניות, למרות שאני לא מאמין שיעשו את זה. מה שכן, הם יצטרכו לפייס את חברי המועצה".
רותי זוארץ