שתף קטע נבחר

מקאן-קשר-בראל – משרד הפרסום הגדול בארץ

דירוג משרדי הפרסום של יפעת הותיר את ארבעת המקומות הראשונים זהים. טמיר-כהן נותר מחוץ לעשרת הגדולים, אחרי שדורג במקום השישי ב-2001. המפרסמת הגדולה של 2002: הענקית האמריקנית פרוקטר-אנד-גמבל

משרד הפרסום מקאן-קשר-בראל נותר משרד הפרסום הגדול בארץ. כך עולה מסיכום שנת 2002 של חברת יפעת בקרת פרסום. גם שלושת המקומות הבאים נותרו זהים משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי דורג במקום ה-2, שלמור-אבנון-עמיחי במקום ה-3 ואדלר-חומסקי-אנד-ורשבסקי דורג במקום ה-4. המפרסם הגדול של השנה היא הענקית האמריקנית פרוקטר-אנד-גמבל, שדורגה ב-2001 במקום ה-2. פרוקטר פעילה בישראל בעיקר בתחום מוצרי הניקוי.

למעט ארבעת המקומות הראשונים, חלו שינויים רבים בדירוג 25 משרדי הפרסום הגדולים. משרד הפרסום ראובני-פרידן, למשל, הצליח להגיע למקום ה-5 בעיקר בזכות מיזוגו עם משרד הפרסום רבן-גולני, לעומת דירוגו במקום ה-7 ב-2001.

דירוג יפעת הפך לדירוג הרשמי של משרדי הפרסום והמפרסמים. הדירוג מתייחס להוצאה לפרסום של המפרסמים ומשרדי הפרסום בטלוויזיה, בעיתונות, ברדיו, בשילוט חוצות ובקולנוע. הדירוג מתבסס על מחירי מדיה הגבוהים בממוצע ב-40% מהמחירים המשולמים למדיה בפועל, אולם מחירי הברוטו אינם משפיעים על הדירוג עצמו, מאחר שהוא יורד מכל מפרסם ומשרד פרסום בהתאמה. נתוני 2002 אינם כוללים את ההוצאה לפרסום באינטרנט.

עוד עולה מהנתונים, כי גיתם-BBDO, שדורג במקום ה-5 ב-2001, מדורג במקום ה-6. משרד פוגל-לוין, שדורג במקום ה-9 בשנת 2001, קפץ למקום ה-7. משרד הפרסום גלר-נסיס הצליח ב-2002 להתברג לדירוג 10 המשרדים הגדולים ודורג במקום ה-8 לאחר שב-2001 דורג במקום ה-11 בלבד. לעומתו, משרד הפרסום טמיר-כהן, שעבר ב-2002 את אחת השנים הקשות ביותר בעקבות איבוד תקציבי הפרסום של עלית-שטראוס ופלאפון, נדחק למקום ה-11 לאחר שב-2001 דורג במקום ה-6.

משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב רשם קפיצה מהמקום ה-18 ב-2001 למקום ה-13 ב-2002. עוד קפיצה בולטת שייכת למשרד הפרסום זרמון-גולדמן שדורג השנה במקום ה-15, לאחר שב-2001 דורג במקום ה-23 בלבד. קפיצה נוספת ומשמעותית בדירוג רשם משרד הפרסום רגב-קויצקי שדורג במקום ה-24 לאחר שבדירוג הקודם זכה למקום ה-30.

בדירוג המפרסמים הגדולים של השנה זכה מפעל הפיס במקום ה-2, והוא רחוק ב-10% מפרוקטר-אנד-גמבל. תנובה דורגה במקום ה-3. בשנה שעברה, בהמשך לשנת 2001, נראה כי המפרסמים המסורתיים חוזרים לקדמת הבמה לפחות מבחינת ההוצאה לפרסום.

חברות התקשורת לא התרחקו מהצמרת הגבוהה: פרטנר שמרה על מקום רביעי ואילו סלקום דורגה ב-2002 במקום ה-5, לאחר שב-2001 דורגה שביעית בלבד. שטראוס מדורגת במקום ה-6 ואילו פלאפון במקום ה-7. אסם הגדילה את תקציב הפרסום שלה וסיימה את 2002 במקום ה-8, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-13.

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרוקטר-אנד-גאמבל. הגיעו לפיסגה
פרוקטר-אנד-גאמבל. הגיעו לפיסגה
מומלצים