היכונו למתקפת הסימים
מה חדש בסימס 2? דמויות מפורטות יותר, צופן גנטי לכל סים, פלירטוטים מורכבים, ריבים מעניינים יותר ועוד
הסימס המקורי היה באמת אחד הכותרים המקוריים שראיתי בחיי כמבקר משחקים, אך אף אחד לא צפה את ההצלחה ההיסטרית סביב המשחק. ההכרזה על The Sims 2 התקבלה בקריאות התלהבות פושרות במערכת Vgames. ההצלחה הבינלאומית של המשחק הראשון לא ממש גורמת לגיימרים נלהבים, חובבי הפעולה והאסטרטגיה, להעריך אותו. רובם רואים בו גירסה משוכללת של בית בובות לילדים קטנים ובנות שאוהבות לשחק עם דובי פרווה. "משחק ללא מטרה" הוא הדרך הפופולרית ביותר לתאר אותו.
עם זאת, המסקנה בעקבות מה שראינו היום מאחורי דלתיים סגורות היא כי משחק ההמשך עשוי לשנות גם את דעתם של המוטרפים ביותר מבין הגיימרים. מה הסיבה לכך? המשחקיות של הסימס לא השתנתה, לא נוספו רכיבים של פעולה או אסטרטגיה למשחק, אך ה-The Sims 2 נראה חי ואמיתי באופן מדהים ממש.
אפשר לעצב כרס לסים
הסימים החדשים נראים אנושיים יותר מהדמויות המציאותיות ביותר שראינו עד היום במשחקים. הם מפורטים, ייחודיים ומקסימים בצורה שאפילו גבר קשוח כמוני לא יכול להתעלם ממנה. נוסף על כך, וביישמו רעיון שבוודאי יתפתח במיני דרכים מעניינות בשנים הבאות, The Sims 2, ששם הקוד שלו הוא "The Sims Genome Project" (פרוייקט הגנום הסימי, אם תרצו), מכיל בתוכו מערכת שלמה של "מידע גנטי" שמאפשרת לסימס שלכם לחיות חיים מלאים, למות בשיבה טובה, ולהשאיר אחריו צאצאים ומשפחה שתמשיך לדורות הבאים.
המשחק מוצג מאחורי דלתיים סגורות בלבד. בתחילה הציגו בפנינו את מערכת בניית הדמות. הסימים במשחק החדש מפורטים ברמות שהדהימו אותנו לחלוטין. כל מרכיב בפניו ובגופו של הסים ניתן לשינוי והגדרה מדוייקת. מתסרוקות, סוגי זקנים, מבנה פנים, צבע עיניים, צבע עור, גובה, משקל, מבנה גוף, רוחב כתפיים, עובי ה"צמיגים" בכרס ועוד מאות פרמטרים ניתנים לשינוי.
תהליך בניית הדמות יכול להיות מפורט וארוך עד כמה שירצה השחקן. ממה שראינו, אפשר לבלות שעות רק בהרכבת קלסתרים שונים לכל סים וסימה. הנציג של EA שעמד והסביר לנו את תהליך בניית הדמות אף אמר שכלי בניית הדמות ישוחררו לרשת זמן מה לפני יציאת המשחק המלא, כדי שביום היציאה כבר יהיו ברשת מאות סימים חדשים להורדה.
חיסרון אפשרי אחד בכותר החדש: אי אפשר להלביש "סקינים" מוכנים מראש על הסימס. עם זאת, ייתכן שמערכת הכלים תכלול אפשרות להעלות תמונה של האדם שאותו אתה רוצה ליצוק אל תוך במשחק, כדי שתוכלו לראות אותו מול העיניים בזמן שאתה מרכיב דמות ייחודית שדומה לו ככל שניתן.
סימים עם צופן גנטי
ב-The Sims 2 הדגש הוא על הקמת משפחות והורשה מדור לדור. היופי של המשחק הוא במערכת ה-DNA הסימי: המידע שמאפיין כל סים, מתווי הפנים שלו ועד תכונות האופי שלו, מאוחסן בצופן הגנטי. כאשר שני סימים מחליטים להביא צאצא לעולם, שני קבצי ה-DNA הללו משולבים באופן אקראי למחצה, ויוצרים סים חדש שהוא שילוב אחד מבין מיליונים של שני הוריו.
זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל זה כבר עובד יופי בגרסה שראינו. על המסך הוצגו שני סימס, וכאשר המציג לחץ על כפתור, הופיע בתחתית המסך הצאצא שלהם. כל לחיצה נוספת יצרה גרסה שונה של שילוב בין אותם שני סימס, והחלק המדהים הוא שכולם נראו באופן אמין כמו ילדים בפוטנציה של הסימס הבוגרים הללו.
לאחר שסיימנו את תהליך בניית הדמות, עברנו למצגת השניה ובה סיפורה של בחורה צעירה, שהשאירו אותה לשמור על התינוק של המשפחה, אבל היא העדיפה במקום זה להזמין ימבה חברים לאחלה מסיבה. אנחנו מצטרפים למסיבה הזאת כשהיא כבר בעיצומה.
שני דברים הדהימו אותי לחלוטין בשלב הזה, ומי שיראה את הסרטון הבלעדי שהעלינו לכספת יבין: הפירוט של המשחק החדש עוצר נשימה. זה מתחיל באיכות של האנימציות, שנראות חלקות ויפות הרבה יותר מהקרטועים של המשחק הראשון, ממשיך בתאורה דינמית, שבוקעת ממקורות אור שונים בבית הסימס שלנו, ומסתיים בעושר הפרטים השוליים, כמו אנימציה של המשחק SSX שרצה על מסך הטלויזיה בסלון של הסימס שלנו.
מחזיקים ידיים... כמה מתוק
הסימית החמודה שאירגנה את המסיבה התחילה לפלרטט עם אחד האורחים, ואנחנו יכולנו להתרשם ממערכת תגובות רגשית מורכבת שכוללת עשרות אפשרויות. בדיוק באותו רגע התינוק של המשפחה זחל לעברה והתחיל לבכות לבקבוק. הסימית נטשה את זירת הפלירטוט, הלכה להוציא בקבוק אוכל מהמקרר ונתנה אותו לתינוק. כשזה השתתק, חזרה לפלרטט במרץ. אחרי כמה רגעי פלירטוט מלאי קסם נשמע אותו צליל מוכר מהמשחק המקורי של התאהבות, והסימס שלנו התנשקו נשיקה ביישנית ראשונה על רקע לבבות מעופפים. ממיס.
באותו רגע ממש שני סימים אחרים, אורחים במסיבה, התחילו לריב על הקונסולה שלהם. מה זה לריב... פירקו אחד לשני את הצורה ממש. אחרי שניות ארוכות של תגרה, שלל קללות בסימית עסיסית ומנורה אחת שבורה, הופיעו פתאום הורי הסימית, נפנפו את כל האורחים מהמסיבה ונשארו לטפל בבלאגן שנותר בסלון.
משחקי חיזור
בהמשך הכרנו קבוצת סימים שונה. שני בחורים ושתי בחורות עמדו בסלון דירה אלגנטית והחלו במשחקי חיזור. כן, הרבה הורמונים זורמים פה. את העומק האמיתי של המשחק התחלנו להבין רק בשלב זה, מתוך התבוננות בהתנהגות המורכבת להפליא של הדמויות.
במקרה שראינו, למשל, אחד הסימים היה בחור צעיר וחתיך, בעוד שהחבר שלו היה הרבה פחות כוסון. במילים אחרות, היתה לו כרס. הבחורות, לעומת זאת, היו שתיהן יפות וסקסיות - חוסר שוויון שגרתי במוצרי בידור. כאשר הבחור החתיך התחיל עם אחת מהן, היא נעתרה די מהר לחיזוריו (תמיד ידענו שסימיות נותנות), אבל כאשר השמנמן שלנו ניסה להתחיל עם החברה שלה, הוא קיבל תגובה קרירה הרבה יותר.
מפיקת המשחק, שליוותה אותנו לאורך ההדגמה, הסבירה שסימס ייטו יותר להימשך לסימס שדומים להם פיזית, כך שהבחורה הרזה והחטובה תחפש חיטובים דומים אצל בן זוגה. החלק המדהים באמת היה כאשר המפיקה הסבירה לנו שלסים השמנמן שלנו לא חייבת להיות כרס: היא שלחה אותו לבצע אימון על מכונת המשקולות שעמדה בסלון הדירה, ואחרי קצת עבודת בטן הכרס נעלמה כלא היתה (הלוואי במציאות), ובמקומה הופיעו ריבועי בטן מהסוג שקיים רק אצל לא-ישראלים. כמובן שבאותו הרגע הסימית הביקורתית גילתה עניין מחודש בבחור שלנו, ולא עבר זמן רב עד שהם החלו להתקרב באופן חשוד.
מכת הברק היכתה בסימית האומללה
שני הסימס האחרים, בינתיים, אלה שהתחילו הרבה יותר מוקדם, כבר ישבו בג`קוזי ועסקו במסאז`ים הדדיים וצלילות לתוך המים החמים והמבעבעים. לא, גם הפעם לא נראה פורנוגרפיה (איפה הטלאי הלא רשמי?), אבל הסימס שלנו הרבה יותר מגוונים בפעילות המינית המודחקת שלהם.
זה לא נגמר בנשיקות... אחרי שהצלילות בג`קוזי הסתיימו הסים שלנו יצא החוצה, והסימית נשארה לשכשך במים. אחרי כמה שניות החל לרדת גשם, ומפיקת המשחק הסבירה לנו שהמשחק יכלול מערכת שלמה של חילופי מזג אוויר, וכמובן שלכל מזג אוויר יהיו אינטראקציות משעשעות עם הסביבה.
במקרה של הסימית שלפנינו, לא חלף זמן רב ומכת ברק היכתה בה. הסימס שמסביב הגיבו בצחוק היסטרי, למעט הבחור שקודם בילה איתה בג`קוזי, ואז אמרה לנו המפיקה שכיוון שרגשותיו לסימית המחושמלת שלנו עמוקים הרבה יותר, הוא לא יצחק כשמשהו רע יקרה לה.
The Sims 2 רחוק חודשים רבים מיציאה. הצוות אמר לנו שהם מתכוונים להוציא אותו בחורף 2004, בדיוק ארבע שנים אחרי המשחק המקורי, אלא שחלקים גדולים מהמשחק עדיין לא מוכנים, וכמו בהרבה מקרים, תאריך היציאה לא סופי עד הרגע האחרון.
בעקבות ההגדמה שראינו, דבר אחד ברור: לא חשוב מתי ייצא המשחק הבא בסדרה. הגאוניות ותשומת הלב לפרטים שהושקעו במשחק, הרעיונות המקוריים שמשולבים בו והגרפיקה המדהימה שבה הוא מוצג הופכים את The Sims 2 לאחד המשחקים המרגשים ביותר שמצפים לנו בשנים הבאות, ולנושא שיחה פופולרי הרבה מעבר לגבולות תעשיית המשחקים.