איתמר וסודות הקוסמים
הלומדה לוקחת את נושא הקסם ומשתמשת בו כדי לגרום לילדים בני 6 עד 10 לשחק שורת משחקים, שאת הרעיון הבסיסי שלהם פגשנו כבר באינספור לומדות: משחק זיכרון, התאמת צורות ומספרים, משחק ידע כללי ועוד
סדרת ספרי ומשחקי איתמר היא בן לוויה מוכר כמעט לכל הורה. הילד הג'ינג'י שיצר דוד גרוסמן מככב בלא מעט יצירות ספרותיות - וגם בלומדות למחשב. באיתמר וסודות הקוסמים הוא חוזר לטריטוריה מוכרת לו מאחד מספריו של גרוסמן, עולם הכישוף והקסמים. באיתמר וסודות הקוסמים לוקח חלק גם הקוסם דיקו.
הלומדה לוקחת את נושא הקסם ומשתמשת בו כדי לגרום לילדים בני 6-10 לשחק שורת משחקים, שאת הרעיון הבסיסי שלהם פגשנו כבר באינספור לומדות: משחק זיכרון, התאמת צורות ומספרים, משחק ידע כללי ועוד.
אבל העובדה שהרעיון המרכזי נדוש אינה אומרת דבר על אופן הביצוע: מדובר בלומדה מוצלחת ומהנה, שמשלבת היטב בין המשחקים לנושא המרכזי שלה, הקסמים. בניגוד ללומדות אחרות, לא מתקבלת תחושה של שימוש ברקע כתירוץ למשחקים - הוא הופך לחלק אינטגרלי מהחוויה.
לאסוף קלפי קסם
איתמר (כלומר הילד המשחק) צריך לאסוף קלפי קסם. כדי לעשות זאת הוא נדרש לשחק במשחקים השונים. לאסוף חלקי שדונים עבור המכשפה של עמי ותמי (הרכבת צורות), או לענות על שאלות טריוויה ששואל אותו השד מן המנורה של אלדין במסגרת חידון משעשע. בין השאלות: איזה צבע מתקבל מערבוב צבעים שונים, ושאלות מעולם אגדות הילדים.
השלמת פעילות מקנה לאיתמר קלף. לא מדובר בפרס סתמי ריק מתוכן: התוכנה מציגה סדרת סרטונים של דיקו מבצע קסמים שונים. כל קלף יאפשר לשחקן לקבל הסבר מפורט על אופן ביצוע הקסם. אחר כך הוא יוכל גם לעצב ולהדפיס לעצמו את מרכיבי הקסם (לרוב מדובר בדפי נייר עם מספרים או ציורים) באמצעות סדנת היצירה המצורפת, ולבצע את הקסמים עם חברים.
חכמה ומהנה
הממשק של איתמר נוח ונעדר טקסט כמעט - אייקונים פשוטים תופסים את מקומו ומקלים על התפעול עבור הילדים. לא היה מזיק להוסיף הסבר קולי עם הצבעה על כל כפתור, אבל מהר מאוד הילדים ישתלטו על העסק ויפסיקו להטריד את אמא ואבא. הגרפיקה אמנם אינה תלת מימדית, אבל היא נאה מאוד, ומזכירה ספר ילדים מוצלח. היינו מוותרים על סרטון הפתיחה, שמציג וידיאו של שחקנים חיים ורחוק מלהיות מוצלח, אבל זו הטענה היחידה, פחות או יותר. לומדה חכמה ומהנה.