שתף קטע נבחר

המטריקס: הצלחה בעולם, אכזבה בארה"ב

"המטריקס Revolutions", החלק האחרון בטרילוגית "המטריקס", גרף 204.1 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו בו זמנית בעשרות מדינות. בארה"ב הוא הוציא מהבית הרבה פחות אנשים מאשר קודמו

סאגת "המטריקס" איבדה חלק גדול מהקהל האמריקני בדרך לסרט החותם את הטרילוגיה: הכנסות "המטריקס Revolutions" בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארה"ב הן 50.1 מיליון דולר – 45 אחוז פחות מהפתיחה של הפרק השני.

 

"המטריקס Revolutions", שנחבט באכזריות בביקורות בדומה ל"מטריקס Reloaded" שיצא במאי האחרון, הרוויח 85.5 מיליון דולר בארה"ב מאז הפצתו ביום רביעי. הסכום אמנם גבוה, אך עדיין נמוך מזה שעשה "Reloaded" אפילו בשלושה ימים – 91.8 מיליון, ובוודאי ממה שגרף במהלך ארבעת הימים הראשונים – 134.2 מיליון.

 

באולפני "וורנר" מעדיפים להתייחס לתוצאות הכלל עולמיות של סוף השבוע, המצביעות על הצלחה גדולה: 204.1 מיליון דולר שנאספו בחמישה ימים ממספר שיא של בתי קולנוע ב-109 מדינות בהן הוקרן הסרט בו זמנית, סכום שעולה על 200 המיליון שגרף "שר הטבעות: שני הצריחים" בדצמבר 2002, שעד היום היה הסרט בעל הפתיחה חובקת העולם המוצלחת ביותר.

 

למרות הפתיחה הנמוכה יחסית של החלק השלישי, "המטריקס" בכללותו עבר השנה את המיליארד דולר בהכנסות בעזרת מכירות של קלטות וידאו, DVD ומשחקי וידאו. ובכל זאת, ניכרת בבירור דעיכה בעניין שהציבור מגלה ב"מטריקס", שהחל את דרכו ב-1999, אז יצא למסכים הסרט הראשון בבימוים של האחים וואשובסקי ובכיכובם של קיאנו ריבס, לורנס פישברן וקרי-אן מוס. רבים מהצופים שאהבו את הסרט התאכזבו מהמשכו, "המטריקס Reloaded", ומצאו שהוא שם דגש מוגזם על הצד הויזואלי על חשבון התכנים.

 

הפתיחה של "Reloaded", שהיתה השניה בגובהה אי פעם אחרי זו של "ספיידרמן" (114.8 מיליון דולר), היתה במידה רבה הודות לבילד-אפ שנוצר במהלך השנים, מה שהיה חסר לחלק השלישי.

 

 

ב"וורנר" טוענים גם ש"המטריקס Revolutions" עשוי להחזיק מעמד טוב יותר בשבועות הבאים מאשר "Reloaded", שרשם צניחה תלולה בהכנסות בסוף השבוע השני. ההסבר לכך, לשיטתם, הוא שחיי המסך של סרטים נוטים להיות ארוכים יותר בעונת החגים מאשר בקיץ. "הסיפור עוד לא נגמר", אומר דן פלמן, ראש מחלקת ההפצה הפנים-ארצית של "וורנר", "אולי לא היה לנו אותו האימפקט בפתיחה, אבל צריך להמתין ולראות אם הוא יתפוס בשבועות הבאים". 

 

סרטים נוספים

 

קומדיית חג המולד "Elf" (שתיקרא בארץ "קטן עליו") עם וויל פרל, על בן אנוש שגדל בין גמדים בקוטב הצפוני, פתחה חזק במקום השני עם 32.1 מיליון דולר. הקומדיה הרומנטית "אהבה זה כל הסיפור" עם יו גרנט, אמה תוסמפון, ליאם ניסן ולורה ליני, שהופצה למספר קטן יותר של אולמות, הכניסה 6.6 מיליון דולר ונכנסה למקום השישי. (בישראל - ב-20 בנובמבר).

 

אחרי שבועיים רצופים בראש הטבלה, נופלת פרודיית האימה "מת לצעוק 3" למקום הרביעי עם 11.1 מיליון דולר. הסרט יוצג בישראל החל מה-20 בנובמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים