שתף קטע נבחר
 

יונדאי בשלישית

יצרנית הרכב הקוריאנית הגיעה לתערוכת ז'נבה עם דגם תצוגה חדש וגם גרסה מונעת מימן של הטוסון, שהוצג בבכורה אירופאית

בתערוכת הרכב של ז'נבה הציגה יונדאי צמד מכוניות תצוגה חדשות. מדובר ב-E בשלישית, ובגרסת תא-דלק לטוסון, הכביש-שטח הקומפקטי החדש שנחשף בתערוכת שיקגו.

 

E3

 

לדברי יונדאי, ה-E3 הוא דגם תצוגה שממחיש כיוון אפשרי למכונית קומפקטית חדשה, כזו שתפנה לטעמם של האירופאים. ולכן אחראי על  מכונית התצוגה החדשה מרכז העיצוב האירופאי החדש של יונדאי שנפתח ברוסלסהיים, גרמניה, בשנה שעברה. ה-E בשלישית מצויד במנוע בנפח 1.8 ליטר המספק 140 כ"ס, ואילו גרסת ייצור אפשרית - כך יונדאי - תצויד גם במנוע דיזל, 2.2 ליטר מסילה-משותפת חדש שיוצג בשנת 2005 או ראשית 2006.

 

האם זה אומר שה-E3 יגיע לייצור סדרתי? יונדאי מפזרת רמזים עבים על ייצור מתוכנן, אך זה צפוי להיות במתכונת שונה מהותית ממכונית התצוגה. זו אמנם לא נראית מושכת במיוחד (והמציאות אף פחות מחמיאה מהתמונות), ואינה מבוססת על פלטפורמה קיימת, אבל מידותיה מספרות על משפחתית קומפקטית אפשרית - בסיס גלגלים של 265 ס"מ ואורך העומד על 415 ס"מ. נקווה שבפעם הבאה ישתדלו אנשי מרכז העיצוב החדש של יונדאי מעט יותר.

 

הטוסון הולך על מימן

 

שנים רבות מספרים לנו על חזון המכונית המונעת בטכנולוגית תא-דלק ומימן. חזון עתידני זה זכה כבר לעשרות מכוניות תצוגה, הבטחות והצהרות אך בינתיים נראה רחוק מאוד מפס הייצור. אבל כל יצרני הרכב מאמינים שיש לטכנולוגיה זו עתיד של ממש, ולכן מציגים דגמי תצוגה כדי להזכיר לציבור שהנה, גם הם שוקדים על טיפוח איכות הסביבה.

 

עוד תוספת לרשימה הארוכה של מכוניות תא-דלק לתצוגה היא הטוסון של יונדאי, שהוצגה לראשונה בתערוכת שיקגו. לז'נבה הגיע כלי הכמו-שטח הקומפקטי בבכורה אירופאית, וכדי להעלות את רף הציפיות נחשפה שם גם גרסת תא-דלק. הקוריאנים מבטיחים כי הטוסון FCEV (ראשי תיבות של Fuel Cell Electric Vehicle) מסוגל להציע שימושיות וביצועים קרובים לאלו של כביש-שטח מונע בנזין.

 

עם דגם התצוגה הזה, מבטיחים יונדאי שיפור של ממש לעומת גרסת תא-הדלק של הסנטה-פה שהוצגה בשנת 2000. כך למשל טווח הנסיעה צמח ל-300 ק"מ (180 בלבד בסנטה-פה), זאת הודות למיכל מימן בנפח 152 ליטר. גם התנעה במזג אוויר קר אפשרית כעת, נקודת תורפה ידועה של מנועי תא-דלק בעבר. נתון המהירות המרבית מדגים היטב את השיפור הניכר - הטוסון FCEV מסוגל להגיע למהירות מרבית של 150 קמ"ש, בעוד שהסנטה פה FCEV רשם 124 קמ"ש בלבד, ובכביש 1 אפילו לא הייתם מקבלים על זה נקודות...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי E3
דגם תצוגה לז'נבה
יונדאי טוסון בבכורה אירופאית
וגם בגרסת תא-דלק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים