באיחור של 4 שנים: נפתח טרמינל 3 בנתב"ג
בנוכחות נשיא המדינה וראש הממשלה נחנך הערב רשמית טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון. הטיסה הראשונה מהטרמינל החדש תמריא ביום שלישי הקרוב. תושבי אור יהודה הסמוכה: "בשבילנו זה לא יום חג"
באיחור ישראלי אופייני של 4 שנים, נפתח הערב (ה') רשמית טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון, בפרויקט שזכה לשם "נתב"ג 2000", על שם שנת פתיחתו המיועדת.
בטקס החנוכה החגיגי שנערך הערב בנמל התעופה בן גוריון, השתתפו הנשיא קצב, ראש הממשלה שרון שר התחבורה שטרית, שר התמ"ת אולמרט, ראשי הסגל הדיפלומטי, המפכ"ל קראדי, ח"כ שמעון פרס, משפחת האסטרונאוט אילן רמון ועובדי ראשות שדות התעופה.
"מדינת ישראל מקבלת מתנה נפלאה שמאפשרת לנו להיות גאים ואנו מקווים כי כאשר תשקוט הארץ תגבר התנועה לישראל ותגדל תנועת התיירים המבקרים אותנו" אמר נשיא המדינה, משה קצב.
ראש הממשלה אריאל שרון: "גם בעת מלחמה אנחנו צריכים להמשיך ולהשקיע בבנייה. טרמינל פירושו תחנה סופית ואילו כאן אנחנו בנקודת ההתחלה, במסלול ההמראה אל העתיד של מיליוני תיירים הבאים לישראל. עבורנו השמים הם הגבול".
שר התחבורה מאיר שטרית אמר:"אנחנו לא זקוקים למשאל עם כדי לקבוע שהשדה הזה הוא נפלא. זהו פרויקט הבניה הגדול ביותר בתולדות המדינה שהושקעו בו כמיליארד דולר". בהתייחסו לבג"ץ שהוגש היום בעניין המחסור בשלטים בערבית בשדה אמר שטרית: "נעשתה שגיאה. העניין כרגע בטיפול"
בפתיחת הטקס בירך מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, את ברכת "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" וזכה לתרועות חצוצרות ולתשואות רמות מהקהל.
הטיסה הראשונה אמנם תצא מכאן רק ביום שלישי ב-13:00 בצהריים (טיסת אל על לניו יורק), אבל כבר הערב הושק המבנה החדש בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה, אריאל שרון, שר התחבורה, מאיר שטרית, מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר ובכירים נוספים.
הדמיון בין הטרמינל החדש לישן דומה להשוואה בין סוסיתא נושנה ומקרטעת
ההבדל הדרמטי ניכר כבר בכניסה לשדה: במקום להמשיך ישר כמה מאות מטרים אחרי הבדיקות הביטחוניות שבכניסה, ולהגיע לשערי הטרמינל תוך קצת פחות מדקה – כדי להגיע לנתב"ג 2000 צריך לפנות שמאלה, ולנסוע כמה דקות בכביש מהיר מעוטר בדקלים במשך כקילומטר – עד שמגיעים למחלף האימתני של הטרמינל החדש, גשר תלת מפלסי שמכוון נוסעים יוצאים לכיוון אחד ומקבלי פנים של נוסעים נכנסים לכיוון אחר לגמרי. אמריקה.
הטרמינל החדש הוא למעשה שני מבנים המחוברים ביניהם במסוע ארוך. המבנה הראשון, המלבני, נקרא הטרמינל הקרקעי, ואת האולם הצר שכולנו מכירים יחליף אולם ענק. גם אם ייווצרו כאן תורים, ההמתנה תהיה נעימה בהרבה, בגלל המרחב והתאורה ב"אולם שחקים", לב הקומפלקס החדש. חידוש נוסף: בטרמינל החדש תופעל שיטת הבידוק המשותף, ולא יהיה צורך לחפש את דלפק חברת התעופה שתבצע את הטיסה.
את דרכו למטוס יתחיל הנוסע בפרוזדור ארוך, השדרה, שקירו האחד אבן ירושלמית והשני זכוכית. מי שירצה יוכל לעלות על מסוע רחב ומודרני ומי שמעדיף להפעיל את הגוף יוכל לצעוד בשיפוע נוח. היוצאים לחו"ל יראו את הנוסעים שזה עתה ירדו מהמטוסים. קיר זכוכית יפריד בין שני זרמי האנשים.
קיר הזכוכית ופתחי תאורה בגג הפרוזדור הענק יוצרים תאורה טבעית נעימה גם בימי סגריר.
מעבר לעיצוב המרהיב, הנה הטרמינל במספרים: שטח הטרמינל – 100 אלף מ"ר; השטח האווירי – 110 אלף מ"ר; הוא כולל 133 דלפקי בידוק ביטחוני; 84 דלפקי ביקורת דרכונים; 8 עמדות ביקורת דרכונים ביומטריות (באמצעות כף היד); 17 דרגנועים; 22 דרכנועים (מסועי הליכה) באורך כולל של 2 ק"מ; 28 מעליות; 3 זרועות יציאה למטוסים; 24 "שרוולים"; ו-2,100 מקומות חניה לכלי רכב פרטיים.
תושבי אור יהודה: " בשבילנו זה לא יום חג"
תוך כדי קיומו של הטקס החגיגי הפגינו כ-100 מתושבי אור יהודה הנמצאת בסמוך לנתב"ג. "בשבילנו זה לא יום חג", אמרה נציגת התושבים, "הגענו הנה כדי למחות דווקא בזמן קיומו של הטקס, המתקיים בנוכחות ראש הממשלה, באנו למחות כנגד האדישות השלטונית". לטענת תושבי אור יהודה, רשות שדות התעופה גוררת אותם זה 5 שנים ואינה מוכנה להכיר בירידת ערך הדירותיהם, הסמוכות לטרמינל החדש. לדברי התושבים, בנוסף על סמיכות בתיהם לטרמינל, מדובר גם על הרחבת נפח הפעילות של שדה התעופה, שמשמעותו עוד רעש ועוד פגיעה בתושבים.
לדברי המפגינים, פתיחתו של הטרמינל עתידה לפגוע בכ-3,500 משפחות מאור יהודה ומהישובים הסמוכים. התושבים מנהלים קרוב ל-5 שנים, מאבק בדרישה לפצות את התושבים על הנזק העתיד להיגרם להם. לדבריהם, רשות שדות התעופה, למרות התחייבות של משרד האוצר לפצות את התושבים על הנזק, מושכת את התושבים בהליכים משפטיים שקצם לא נראה.