נא להכיר: מרצדס B קלאס
לאחר שנחשף כ"ויז'ן B" אשתקד בתערוכת פאריז, מגיע המיניוואן הקומפקטי של מרצדס לפס הייצור. השינויים אינם גדולים
מרצדס חושפת היום תמונות ופרטים רשמיים ראשונים על ה-B קלאס. מיניוואן קומפקטי המבוסס על ה-A החדשה, ויציע לטענת הגרמנים שפע של מרחב לנוסעים ואפשרויות שימוש מגוונות. הצגת בכורה בתערוכת ז'נבה, על הכביש האירופי כבר בקיץ הקרוב.
שינויים קלים
כפי שבולט בתמונות המצורפות, ה-B קלאס נאמן לדגם התצוגה שקדם לו, הוויז'ן B, אותו הציגו אנשי מרצדס בתערוכת פאריז האחרונה. למעשה, עיקר השינוי מתבטא ביחידות תאורה שגרתיות יותר, ובחישוקים במידה צנועה יחסית. והעובדה שהעיצוב נותר זהה, מהווה חדשה טובה בכל הנוגע לצללית ה-B ולחלקו האחורי. החלק הקדמי עושה את שהוא נדרש לעשות - הבהרה כי מדובר במרצדס, ולא בשום מותג אחר. תא הנוסעים, לפחות בתמונות, נראה מזמין ומעניין - כמו מכונית התצוגה.
הרבה מקום
ה-B קלאס מציע ממדים נדיבים, בכל הנוגע למרווח פנים לפחות. כי בכל הנוגע למידות חיצוניות, נותרו מרצדס נאמנים לגישה הצנועה. בסיס גלגלים מרשים של 278 ס"מ, נושא אורך מרכב כללי של 427 ס"מ בלבד. איך עושים זאת? באמצעות מבנה "סנדוויץ'", בדומה ל-A, בו ממוקמים מנוע המכונית ותיבת ההילוכים בחלקם מתחת לנוסעים. כתוצאה מכך ניתן להגדיל את המרחב בתא, ולטענת מרצדס גם להעלות את רמת הבטיחות - במקרה של תאונה המנוע ותיבת ההילוכים קורסים אל מתחת לנוסעים במקום לתוך התא.
במרצדס מספרים עוד כי ה-B תוצע עם מבחר יחידות כוח. והן:
הגרסה | דלק | נפח | הספק/מומנט |
B 180CDI | דיזל | 1,991 סמ"ק | 109 כ"ס/25.5 קג"מ |
B 200CDI | דיזל | 1,991 סמ"ק | 140 כ"ס/30.6 קג"מ |
B 150 | בנזין | 1,498 סמ"ק | 95 כ"ס/14.3 קג"מ |
B 170 | בנזין | 1,699 סמ"ק | 116 כ"ס/15.8 קג"מ |
B 200 | בנזין | 2,034 סמ"ק | 136 כ"ס/18.85 קג"מ |
B 200 טורבו | בנזין | 2,034 סמ"ק | 193 כ"ס/28.5 קג"מ |
צמד מנועי הדיזל ויחידת ה-200 טורבו יוצעו בשידוך עם תיבת שישה הילוכים ידנית, בעוד ששלושת מנועי הבנזין האטמוספריים (ללא מגדש) משודכים לתיבת חמישה הילוכים ידנית. עם זאת, בכל הגרסאות ניתן לבחור בתיבה אוטומטית-רציפה בתוספת תשלום. הכוח, בכל מקרה, עובר לגלגלים הקדמיים בלבד.
למרות שמדובר במוביל נוסעים משפחתי ולא ברכב בעל יומרות ספורטיביות כלשהן, מתגאים מרצדס בנתון תאוצה של 7.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 224 קמ"ש, לגרסה הבכירה. צנועים יותר יסתפקו ב-13.2 שניות שנדרשות לגרסה הבסיסית להאיץ ל-100 קמ"ש, ובמהירות מרבית של 173 קמ"ש.