חדש ביפן: רובוט-מורה
חברת הונדה היפנית בשיתוף עם מוזיאון המדע בטוקיו, משתפים פעולה על מנת לשלב את הרובוט אסימו במערכת החינוך. הרובוט יסייע למורים למדע ללמד מדע וטכנולוגיה
למורים היפנים למדע יש עוזר חדש. קוראים לו אסימו, הוא עומד על שני רגליים, יודע לשוחח, ללכת, לעלות במדרגות וגם להתנועע. גם אם הוא קצת מגושם ויש מורים טובים ממנו, הוא לא צריך לחשוש מפני פיטורין. מצד שני, הוא עובד ללא שכר. למי שלא יודע, אסימו הוא רובוט של הונדה, ענקית יצרנית המכוניות והמנועים.
אסימו מתנשא לגובה של 1.30 מטר מגיע לבתי הספר עם "רזומה" נכבד בהרצאות כשגרירה של חברת הונדה. זו הפעם הראשונה בה הרובוט פונה לתחום הוראת המדעים, ומשתלב בתוכנית הלימודים של בתי הספר.
אסימו יעזור ללמד אלפי ילדים יפנים בבתי הספר היסודיים,
חטיבות הביניים והתיכון היפנים, בעת ביקורם במרכז הלימוד של המוזיאון למדע ולחידושים בטוקיו. "המבוגרים צריכים לעבוד קשה יותר על מנת להפוך את החינוך לילדים למהנה יותר ומעניין יותר", אמר ממורו מוהרי, אסטרונאוט יפני אשר מנהל כיום את המוזיאון.
המוזיאון, אשר נטל על עצמו את קידום המדע ביפן (בחסות משרד שר המדע והספורט של יפן), יפעיל את התוכנית המיוחדת, שזכתה לשם The National Museum of Emerging Science and Innovation ASIMO Science Class (כיתת המדע של אסימו במוזיאון הלאומי למדע והמצאות).
בהדגמה שנערכה היום (ד') עבור עיתונאים במוזיאון טוקיו, הסביר המורה לתלמידיו הצעירים, כיצד החיישנים המשולבים ברובוט מסייעים לו לשמור על איזון בעת ההליכה. הרובוט סייע להדגים זאת בכך שהטה את גופו לצדדים בעת עמידה על משטח לא יציב.
בובת עץ שעמדה על יד הרובוט נפלה מהמשטח בעוד הרובוט הצליח לשמור על שיווי משקל. המורה המשיך והסביר כי המשקל עובר מהעקב אל האצבעות והדגים זאת על ידי צעידה של הרובוט בהילוך איטי.
על פי גישתה של הונדה, רובוטים אינם צריכים לבדר אלא לבצע משימות מועילות עבור אדוניהם, בני האדם. ופועלת על פי הפילוסופיה, של עידוד נמרץ של החברה עבור הדור הבא. לדוגמה, לפני כשנתיים השכירה הונדה את "אסימו" ל-IBM וחברות היי טק אחרות, בהן הוא שימש לצורכי אירוח ובידור.
קיוטקה קנטה, המפקח על אסימו במוזיאון מטעם הונדה, סיפר כי שיתוף הפעולה של הונדה עם משרד המדע החל לפני שלוש שנים, וכעת, בעקבות הבשלת התוכנית, אסימו יוכל ליטול חלק בהוראת החינוך למדע.