תובע את HP ישראל: תקנו את מחשב כף היד שלי
דוד מנשה, אשר במאי 2004 רכש מחשב כף יד מתוצרת HP, הגיש תביעה נגד החברה, לאחר ששבע מטרטורים שנמשכו למעלה משנה. הוא אינו דורש פיצויים - רק תיקון המכשיר וכמה הסברים
ישראלים רבים התלוננו בעבר על שירות הלקוחות של HP ישראל, הזרוע המקומית של החברה העולמית, ולמרות שחלק מהמתלוננים ניסו לארגן "מרד צרכנים", פנו למטה החברה באירופה, שאחראי על HP ישראל, ואף איימו להגיש תביעה ייצוגית - המצב נותר ללא שינוי, לטענתם.
דוד מנשה, הנדסאי אלקטרוניקה במקצועו ולקוח HP, הרים את הכפפה, ובשבוע שעבר, לאחר למעלה משנה של טרטורים מצד החברה, לדבריו - הגיש תביעה לבית משפט השלום בתל אביב, ובה הוא דורש "לתקן את המחשב, להביאו למצב שניתן לעשות בו שימוש מלא ורצוף ללא תקלות ולספק לו את כל המידע הנדרש אודות הכשל ו/או הפגם שנפל במחשב".
תקלות בשרשרת
מנשה טוען בכתב התביעה כי הכל החל ב-9 במאי 2004, כאשר רכש מחשב כף יד iPAQ 4150 מתוצרת HP. הוא סבר אז כי מדובר ב"מחשב כף יד מהסוג המשובח והמתקדם ביותר", כפי שניסח זאת עורך דינו, עו"ד ניל סמולט, אולם תוך פחות משבוע הסתבר לו כי טעה.
לאחר מספר ימים בהם לא הפעיל את המחשב, כבה זה מעצמו, ולא ניתן היה להפעילו שוב. מנשה פנה למרכז שירות הלקוחות של החברה בתל אביב עם המכשיר, וביקש מאנשי התמיכה שידווחו לו מה מהות התקלה ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הישנותה. לטענתו, ב-HP בחרו להתעלם מבקשתו, ולאחר זמן מה השיבו לו את ה-iPAQ המתוקן ללא הסברים.
אך כאן לא תמו צרותיו של מנשה. מספר ימים לאחר התיקון, בעודו שוהה בחו"ל, שוב התעוררה התקלה "והמחשב חדל מלפעול ואף חדל מלהיטען - ולמעשה, שבק חיים". בכתב התביעה נכתב עוד כי מנשה פגש בזמן ההמתנה במעבדת החברה אנשים נוספים רבים, שרכשו מחשבי כף יד מדגם זהה ודומה לשלו, שנתקלו בבעיה דומה.
ב-HP לא עונים לפניות של לקוחות
בחודש יוני 2004, לאחר שנואש מנסיונותיה הכושלים של HP לתקן את מחשב כף היד שרכש במיטב כספו, פנה מנשה למנהל מעבדת השירות של החברה במכתב, בו תיאר את השתלשלות העניינים ודרש לברר את הסיבה לתקלות החוזרות ונשנות במוצר, וכמובן - לדאוג לתיקונו.
רק באוקטובר 2004, לאחר ששלח ארבעה מכתבים דומים, זכה הלקוח לתשובה, אולם זו לא רק שלא כללה התייחסות לבעיה, אלא אף "הדגישה את מדיניותה שלא למסור פרטים על מהות התקלה ללקוחות המתלוננים". מנשה, שהמוצר שרכש כחצי שנה קודם לכן עדיין אינו עובד, שלח מכתבים נוספים לחברה, בהם גם למנכ"ל HP ישראל, גיל רוזנפלד, אולם גם לאחר שפנה לעיתונות לא הצליח לקבל התייחסות עניינית לטענותיו.
"חברת HP ישראל וחברת HP העולמית אינן נוהגות למסור נתונים סטטיסטיים פנימיים באשר להתפלגות הכשלים והתיקונים של המכשירים המיוצרים על ידה, ולכן עלינו לסרב לבקשתו של מר מנשה", הסבירו דוברי החברה ליהודית יהב, כתבת "ידיעות אחרונות", שפנתה אליהם בעקבות תלונתו של מנשה.
לא דורש פיצויים - רק הסברים
לפיכך, "ב-15.3.05 שיגר בא כוח התובע מכתב פניה למנכ"ל הנתבעת, בו העל הדרישה נוספת לקבלת המידע בדבר התיקון שבוצע במחשב במעבדות החברה, והתריע בפני הנתבעת בדבר זכותו של התובע לבטל את הסכם הרכישה לאלתר, וזאת, בשל אי התאמה בכלל והפרה של ההסכם בפרט".
לאחר שכם פניה זו הושבה ריקם, ולאחר שקץ ביחס המשפיל והמזלזל שלו זכה מצד החברה, לטענתו, החליט מנשה להגיש תביעה וביקש מבית המשפט להורות ל-HP ישראל לתקן את מחשב כף היד שלו, למסור לו את המידע המלא אודות התקלות במחשבו וכן במחשבים נוספים מסדרה זו, ולחייבה לשאת בהוצאות המשפט. בשלב זה הוא אינו דורש פיצויים כספיים כלשהם.
מ-HP נמסר לנו בתגובה: "החברה עדיין לא קיבלה לידיה את כתב התביעה. כשתתקבל התביעה יידון העניין בדרכים המקובלות".