שתף קטע נבחר
 

"רק אנחנו נייבא מכוניות של צ'רי"

משה כדורי, מנכ"ל הקבוצה המחזיקה בזיכיון יבוא המותג הסיני צ'רי, מגיב לראשונה על פרסומים לפיהם יבואנית ב.מ.וו לישראל, חברת קמור, תשווק כאן את מכוניות המותג. "אין סיכוי שמישהו ייקח לנו את צ'רי מהידיים"

"צ'רי נשארת שלנו, ואין סיכוי שזה ישתנה. הקשר שלנו עם היצרן הסיני עמוק, נמשך מספר שנים ורק מתפתח. הסינים כבר מעורבים בכל מה שקורה בארץ, החל בתוכניות השיווק, דרך ענייני לוגיסטיקה ועד הקמת מרכזים חדשים. אז לנו אין שום ספק שהם נשארים איתנו". כך אומר משה כדורי, מנכ"ל קבוצת כדורי המחזיקה בזיכיון ייבוא מכוניות צ'רי הסיניות לישראל. והדברים האלה לא נאמרים סתם כך. כדורי מגיב בכך על פרסומים בעיתונות שקשרו דווקא את יבואני מכוניות ב.מ.וו לישראל, חברת קמור, בשיווק עתידי של צ'רי בישראל.


A21 של צ'רי

 

  • 1X1 עם משה כדורי, בעל זיכיון ייבוא מכוניות צ'רי לישראל

 

תעשיית הרכב הסינית בכלל, וכניסתה העתידית לשוק הרכב הישראלי בפרט, מסרבת לרדת מכותרות העיתונים. מדי שבוע מתפרסמות כתבות חדשות, הקושרות יצרנים סיניים שונים ליבואנים מקומיים. כך קרה גם לאחרונה עם היצרן העצמאי הגדול ביותר בסין, צ'רי. מדובר במותג היחיד מסין עם קשר ברור לישראל ואפילו יבואן רשמי, קבוצת כדורי. הכל נראה כמוכן לכניסת יבואן ויצרן חדשים לשוק הרכב הישראלי הצפוף.

 

אלא שאז התפרסם כי חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו לישראל, חתמה על הסכם להפצת מכוניות צ'רי בבולגריה. בהמשך לאותן ידיעות נאמר גם כי גם הזיכיון בארץ עשוי לעבור אליהם. וזה כבר גרם להרבה רעש, ובעיקר תחושת תסכול אצל משה כדורי, מנכ"ל קבוצת כדורי. ושלא במפתיע הוא דוחה את האפשרות שיבואן אחר ייצג בארץ את צ'רי. "שים לב שקמור קיבלה את הזכויות לגבי בולגריה, שם התקינה דומה יותר לרוסיה ולא לאירופה, חוץ מזה שהיא מעולם לא טענה באופן רשמי שתקבל את הזיכיון לישראל", הוא אומר.


רכב השטח "טיגו"

 

לפי כדורי, תוכניות יבוא צ'רי ארצה מתקדמות בקצב אותו מכתיבים הסינים, קצב איטי במעט לעומת התכניות המקוריות. זאת כדי לחדור לאירופה עם מוצרים חדשים ומתאימים יותר. חלקם, כולל משפחתית חדשה וחשובה במיוחד, כבר משווקים בסין. בכל מקרה, לפחות נראה כי צ'רי תגיע ארצה במהלך 2007. אולי במקביל לתחילת שיווקה באירופה של ה-QQ הקטנה, המבוססת (באופן לא רשמי) על דייהו מאטיז.

 

"הדרישות של הסינים מאד מפורטות, ויש לי כבר כמה ספרים עבים מאד בכל נושא אפשרי. אנחנו הרי כבר עוסקים בהקמת מרכז לוגיסטי חדש בראשון לציון (מאחורי "טיב טעם", א.ש) שיכלול אולם תצוגה, מוסך מרכזי ומרכז מסירות. מדובר באתר שיושלם עד חודש ספטמבר הקרוב, הוא משתרע על שטח של שמונה דונם והושקעו בו חמישה מיליון דולר. וזה רק אחד המרכזים החדשים. חוץ מזה, הקמת אולם תצוגה בתל-אביב נמשכת. אם היו לנו ספקות כלשהם, לא היינו משקיעים את הסכומים האלה. הרי אפילו באתר האינטרנט שלהם אנחנו רשומים כיבואן בישראל".


צ'רי M14

 

ואיך מגיבים בקמור רכב על דבריו של כדורי? צביקה זימרמן, מנכ"ל קמור, אומר כי מכוניות צ'רי ישווקו על ידי היבואן רק בבולגריה, סרביה, מונטנגרו ומקדוניה. "אין לנו כל כוונה לייצג את צ'רי בארץ. הידיעות נולדו מהעיתונות ולנו אין שליטה על זה. אנחנו מכבדים את קבוצת כדורי, ואין לנו כל כוונה לקחת מהם את הנציגות". עוד מספר זימרמן כי קבוצת קמור ניהלה ועדיין מנהלת מגעים עם יצרנים סיניים נוספים. על צ'רי יש לו רק מילים טובות לומר. "מאוד התרשמתי מהיכולת שלהם", הוא אומר ל-ynet.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה כדורי עם שגריר סין (משמאל) בהנחת אבן פינה לסוכנות צ'רי
צילום: אבי ולדמן
צ'רי B14 לפנאי
M14 ספורטיבית
A21 משפחתית
טיגו לשטח
QQ לעיר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים