מתיחת פנים לבולדוג הבריטי
לנד רובר דיפנדר, אייקון מוטורי ותיק במיוחד, עובר בימים אלה מתיחת פנים מכנית שתאפשר לו להמשיך ולהימכר באירופה גם 60 שנה לאחר חשיפתו הראשונה
לנד רובר דיפנדר, אחד מרכבי השטח הוותיקים והנחשבים בעולם, עבר מתיחת פנים ראשונה מזה שנים רבות. במסגרתה ביצעו הבריטים שינוי משמעותי מבחינה מכנית, כולל מנוע ותיבת הילוכים חדשים, כל זאת במטרה לאפשר לדיפנדר לעמוד בתקנות הזיהום המחמירות שצפויות להיכנס לתוקף בקרוב. למי שלא זוכר, נספר שהדיפנדר אמנם זכה לשם זה רק ב-1983, אבל מקורותיו בלנד רובר הראשון, מ-1947. את השדרוג המכני הקודם עבר הבולדוג הבריטי בסוף שנות ה-90.
- מי אתה, לנד רובר דיפנדר? (לחצו על התמונה למעבר לכתבה המלאה)
כדי לשמור על האגדה חיה, בלנד רובר לא ביצעו שינויים של ממש לעיצוב החיצוני. חדי העין יבחינו (אולי) בשינויים קלים לחרטום, כדי להתאים אותו לתקני הבטיחות החדשים - במיוחד הגנה על הולכי רגל. תא הנוסעים, לעומת זאת, שונה משמעותית עם קונסולה חדשה, מעוצבת ואיכותית יותר, מושבים חדשים עם חגורות בטיחות בעלות שלוש נקודות עיגון (גם מאחור), ומזגן משופר.
הדיפנדר מצויד מעתה במנוע ארבעה צילינדרים חדש (חמישה בעבר), בנפח 2.4 (2.5 ב-TD5 היוצא). למרות ההצטמקות המסוימת, ההספק נותר ללא שינוי (122 כ"ס), ואילו המומנט עלה מ-30.6 קג"מ ל-36.7 בדגם המחודש. כתוצאה מכך צפוי שיפור מהותי בביצועים, אם כי תיבת שישה הילוכים ידנית חדשה מגבילה באמצעות יחסי העברה קצרים את המהירות המרבית ל-131 קמ"ש. המנוע החדש מותאם לתקן יורו-4 לזיהום אוויר, אך בלנד רובר מבטיחים כי הוא מסוגל להתמודד גם עם סולר באיכות נמוכה יותר, המקובל בשווקים מתפתחים.
הדיפנדר ימשיך להיות משווק בשלוש גרסאות אורך - 90 עם שניים או ארבעה מושבים, 110 עם שניים, חמישה או שבעה מושבים, ו-130 עם חמישה מושבים. מספרים אלה מסמלים את אורך בסיס הגלגלים באינצ'ים. וכמו בעבר, ניתן יהיה להזמין גרסאות פתוחות (עם גג ברזנט), סגורות, טנדר, ואפילו דגמים מיוחדים כמו אמבולנס או רכב כיבוי אש.