הישיר הראשון: כמה זמן לוקח לסגור חשבון?
"החשבון שלך נסגר" - זו התשובה שקיבלה ח' בדצמבר 2005 מהבנק הישיר הראשון. אלא שבמשך 7 חודשים מאז היא קיבלה מדי חודש הודעות על תשלומים שהלכו ותפחו. הבנק בתגובה: "המקרה אינו מאפיין את השירות הטוב שלנו"
"החשבון שלך נסגר, את לא צריכה לעשות שום פעולה". זו התשובה שקיבלה בדצמבר 2005 ח', עוזרת פרלמנטרית צעירה מתל אביב, מהבנק הישיר הראשון לאחר שביקשה לסגור את החשבון. אלא שלמרות ההבטחה, ח' המשיכה לקבל מדי חודש מכתב מהבנק בדרישה לתשלומים שהלכו ותפחו.
ח' לא אמרה נואש, התקשרה במהלך השנה פעמים רבות ובכל פעם הובטח לה מחדש כי העניין ייפתר: "אין בעיה, מדובר בטעות שלנו. החשבון סגור", אמרו לה שוב ושוב מהבנק. אלא שבמקביל המשיכו לשלוח לה שוב ושוב הודעות על חוב. כך התנהל הריטואל במשך חודשים ארוכים, ורק ביולי 2006 החשבון נסגר סופית.
ח' זועמת על כך שהיתה צריכה, לדבריה, "לרדוף אחרי הבנק כדי שיסגרו את החשבון", ולנהל שיחות טלפון רבות עם מוקדנים ומנהלים.
הבנק: "חיוב שהגיע מויזה גרם לחשבון להפתח"
מבנק לאומי נמסר בתגובה כי "במוקד השירות של הישיר הראשון נסגר החשבון במערכת ב-22.12.2005 והודעה מתאימה נשלחה ללקוחה.
הבעיה לדברי הבנק נוצרה כיוון שביום 10.1.2006 התקבל חיוב בסך 16.38 שקלים מלאומי ויזה בגין פעילות שוטפת של הלקוחה והחיוב גרם לכך שהחשבון נפתח מחדש. בעקבות פתיחת החשבון, החל מינואר 2006 נגבו דמי ניהול, ויתרת החשבון לסוף יוני עמדה על כ-110 שקלים בחובה.
במהלך מרץ 2006 יצרה הלקוחה קשר עם הישיר הראשון לבירור פשר מכתב המעיד על חובה בחשבון. בשיחה נאמר לה כי אנו מתנצלים ומבחינתנו החשבון סגור. מספר שבועות לאחר מכן נסגר החשבון שוב. הבנק ספג את יתרת החוב.
אנו מתנצלים על המקרה, שאינו מאפיין את השירות הטוב של הישיר הראשון ואת שביעות הרצון הגבוהה של לקוחותיו".
ואנחנו שואלים: מדוע נדרשים 7 חודשים בכדי לסגור חשבון בנק, כאשר פתיחת חשבון מתבצעת מיידית. מסקנה: לקוחות צריכים לדעת שגם אם מובטח להם שחשבונם נסגר, הוא ייפתח מחדש במידה שיגיעו חשבונות עתידיים מכרטיס האשראי.