פרארי יוצאת מהאורווה: F430 סקודריה
חדש מהסוס הצוהל: גרסה קלת-משקל וחזקה למכונית הספורט הקטנה של פרארי. זה לא אומר שהיינו מתנגדים לאחת, כן?
פרארי חשפה תמונות ופרטים ראשונים על ה-F430 סקודריה (Scuderia), הגרסה הקיצונית ל-F430 שנמצאת איתנו כבר שלוש שנים. סקודריה, למי שאינו בקיא בטרמינולוגיה של פרארי, הוא שם נרדף לסדנת המירוצים של היצרנית. פירוש המילה באיטלקית "אורווה", ופרארי עשתה בו שימוש בקבוצת הפורמולה 1 שלה מאז יום היווסדה.
ה-F430 סקודריה היא יורשתה של ה-360 צ'לנג' סטרדלה ("אתגר רחוב"). וכמוה, היא מבוססת על מכונית הספורט הקטנה והזולה בהיצע. יחסית כמובן.
השינויים העיקריים, מלבד "פסי מירוץ" לאורך המרכב וחישוקים קלים שונים, נוגע להבדלי משקל והספק. לסקודריה מנוע V8 בנפח 4,308 סמ"ק, ממש כמו ב-F430 הרגילה, אך כאן הוא מציע הספק מרבי גבוה ב-20 סוסים איטלקים נוספים, או 510 בסך הכל. זאת, ב-8,500 סל"ד - זהה לגרסה הרגילה. בשלב זה לא מפרטת פרארי את השינויים שהובילו לצמיחה הניכרת בהספק.
כדי לשפר את יכולת הכביש ואת הביצועים, עשתה הסקודריה דיאטה רצינית. לא פחות מ-200 ק"ג נשרו בדרך לגרסה החדשה, תודות להסרת פרטי אבזור לא חיוניים ושימוש בחומרים קלים. כתוצאה מהשיפורים הללו עומד יחס המשקל-הספק על 2.45 ק"ג בלבד לכל כ"ס. מרשים.
את המכונית החדשה, יחד עם פרטים מלאים - כגון ביצועים ומחיר - יחשוף מיכאל שומאכר בתערוכת פרנקפורט הקרובה (23-13 בספטמבר). מי אמר שכשפורשים מפורמולה 1 אי אפשר להמשיך ולעשות חיים.