שתף קטע נבחר

  • מרושתים
 

נצלו את LinkedIN כהלכה

רוב האנשים נעזרים ב-LinkedIN כדי להגיע למישהו ספציפי וליצור קשר. חיפושים נכונים באתר יכולים לעזור לכם לנצל אותו בצורה יעילה יותר לעזרה

ישנם מעט כלים אינטרנטיים אשר נכנסים לחיי היום-יום של עבודה באינטרנט, ושיכולים להפוך לחלק אינטגרלי מהם. תוכנת המייל שלכם והמסרים המיידיים הם ללא ספק ברשימה הזאת, ואם אתם מחפשים דרכים מהירות ויעילות למצוא לקוחות או שותפים פוטנציאליים, לחפש עבודה חדשה, למצוא חברים וקולגות ממקומות עבודה קודמים, ובקיצור, כל מה שקשור לרשת חברתית של עולם העסקים, בוודאי כבר ניתקלתם ב-LinkedIN.

מניסיון אישי אני יכול להעיד שהרשת הנהדרת הזאת, אם משתמשים בה נכון ובמידה, יכולה לחסוך ימים רבים של עבודת חיפוש קשה ולתת לכם את ההזדמנות להציג את עצמכם בתוך העולם העיסקי.

 

הפוסט הבא של גאי מסביר מהם היתרונות הגדולים של LinkedIN ואיך להשתמש בכלי הזה בתבונה (גם כדי ליצור קשרים עיסקיים, כמו שכתבנו בפוסט הקודם). כדאי לציין שלמי שמחפש קשרים יותר ענפים דווקא באירופה, כדאי גם לבדוק את הרשת המתחרה - קסינג. (הקדמה: ערן לגון)

 

כך תפיקו את המיטב מ-LinkedIN 

רוב האנשים נעזרים ב-LinkedIN על מנת "להגיע למישהו", ולבצע מכירה, ליצור שותפות או להשיג עבודה. זה עובד מצויין מכיוון שמדובר ברשת של מיליוני עובדים מנוסים מ-130 תעשיות ברחבי העולם. הנה מספר תובנות על הרשת החברתית.

 

  • לעובדי גוגל יש 47 אנשי-קשר ב-LinkedIN, בממוצע.

 

  • לבוגר בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד יש 58 אנשי-קשר בממוצע, אז אתם יכולים לדלג על לימודי התואר, לעבוד בגוגל, וקרוב לוודאי שתשיגו את רוב הקשרים שתצטרכו. בהמשך תוכל לשכור בוגר הרווארד שיטפל בהחזרי המס שלך.

 

  • לאנשים עם יותר מ-20 אנשי קשר יש סיכוי גבוה פי 34 לקבל הצעת עבודה מאשר אנשים עם פחות מחמישה אנשי קשר ברשימה.

 

  • כל 500 החברות מרשימת ה-500 של מגזין Fortune מיוצגות ב-LInkedIN. למעשה, 499 מהחברות הללו אף מיוצגות על ידי מנהלים ועובדים בכירים יותר.

 

  • על פי מקורות פנימיים שיש לי, האיש עם הכי הרבה הזמנות בהמתנה ב-LinkedIN הוא... גאי קוואסאקי (אני לא יודע אם עלי להיות גאה או להתבייש בעבודה זו).

 

נצלו את LinkedIN טוב יותר

מדובר בכלי שלא נעשה בו מספיק שימוש, אז הרכבתי את רשימת עשר הדרכים לנצל טוב יותר את LinkedIN.

 

1. הגדילו את הנראות שלכם. על ידי הוספת אנשי קשר, אתם מעלים את הסיכוי לכך שהפרופיל שלכם יעלה ראשון כשאנשים יחפשו מישהו לקחת לעבודה או לעשות איתו עסקים (יתרון חשוב, אם אתם אחד מתוך עשרות אלפי מנהלי מוצר הרשומים שם). נוסף על כך, אנשים מעדיפים לעבוד עם מישהו שהחברים שלהם מכירים אותו וסומכים עליו.

 

2. שפרו את הקשרים שלכם. רוב המשתמשים החדשים ב-LinkedIN מציינים בפרופיל שלהם רק את החברה הנוכחית בה הם עובדים. על ידי כך, הם מצמצמים באופן משמעותי את היכולת לתקשר עם אנשים. עליכם להתייחס לפרופיל שלכם ב-LinkedIN כקורות חיים, אז הוסיפו את החברות הקודמות בהן עבדתם, מוסדות השכלה, שותפיות, ופעילויות נוספות.

 

תוכלו גם להוסיף את הקישור לפרופיל שלכם ב-LinedIN לחתימת הדוא"ל שלכם. הרווח מכך הוא שאנשים יוכלו לראות לצפות בקורות החיים, מה שיהיה מוזר יותר בצורה של קובץ מצורף.

 

3. שפרו את הציון שלכם בגוגל (PageRank). אתר LinkedIN מאפשר לכם להפוך את הפרופיל לזמין למנועי חיפוש. מאחר ועמודי הפרופיל ב-LinkedIN מקבלים דירוג גבוה בגוגל, יש לכם הזדמנות להשפיע על מה יראו אנשים שמחפשים את השם שלכם.

 

על מנת לעשות כך, צרו פרופיל ציבורי (Public), ובחרו ב-"Full View". בנוסף, שנו את כתובת העמוד שלכם, כך שיכלול את שמכם המלא ולא רק כינוי. היכנסו ל- My Profile, משם ל-Edit My Public Profile, ולחצו למעלה על Edit ליד הקישור.

 

השתמשו בקישור הזה בחתימות שלכם, או כשתם מפרסמים תגובות בבלוגים.

 

4. קדמו את האתרים שלכם בתוצאות החיפוש. בנוסף לשמכם, תוכלו לקדם גם את הבלוג או האתר שלכם במנועי החיפוש. הפרופיל ב-LinkedIN מאפשר לכלול קישורים לאתרים בשדות כמו "My Website" ו-"My Company", וכדומה.

 

כשבוחרים "Other" (אחר), ניתן לקבוע שם לקישור. אם אתם מקשרים לבלוג האישי, הכניסו את התיאור הראוי, והופה – הרווחתם קידום אתרים מידי.

 

5. חפשו ממליצים. כלי חיפוש הממליצים (Reference Search) של IN Linked, מאפשר למצוא מספר אנשים שעבדו באותה תקופה בחברה מסויימת. כך תוכלו לקבל מידע מאוזן יותר על אנשים.

 

חברות יבדקו בדרך כלל את הממליצים שלכם לפני שיקחו אתכם לעבודה, אבל האם חשבתם פעם לחפש ממליצים על הבוס לעתיד? לרוב המרואיינים אין את התעוזה לבקש מהבוס המלצות. בעזרת LinkedIN תוכלו לעשות זאת בעצמכם.

 

תוכלו גם לברר על החברה עצמה ועל העבודה באמצעות יצירת קשר עם קודמכם בתפקיד. עשו זאת על ידי חיפוש התפקיד והחברה והסירו את הסימון מ-"Current titles only ".

 

אגב, אם אנשים יהפכו את החיפושים הללו לשגרה, נראה יותר קורות חיים נאמנים לאמת. אין דבר משעשע יותר מלגלות שמועמד לתפקיד, שטוען שהביא להצלחות גדולות, מתברר כליצן שסתם עבד בחברה במקרה.

 

6. חיפוש עבודה רלוונטית יותר. השתמשו בחיפוש המתקדם של LinkedIN כדי לגלות איפה אנשים עם נסיון והשכלה דומים לשלכם עובדים. מתכנת למשל, יכול לחפש "Java" או "Python" כדי למצוא מתכנתים אחרים שעוסקים בתחומים הללו.

 

7. הפכו את תהליך הראיון לחלק יותר. העזרו ב-LinkedIN על מנת לחפש את האנשים עמם אתם נפגשים. אם אתם יודעים שלמדתם באותו בית ספר, שהם משחקים הוקי, או שיש לכם מכרים משותפים, זה יותר טוב מהשתיקה המביכה שבאה אחרי "שלומי טוב, תודה".

 

8. העריכו את מצב החברה. בצעו חיפוש מתקדם והסר את תיבת הסימון ליד “Current Companies Only”. זה יעזור לכם לבחון את התחלופות בחברה, ולראות אם אנשים נוטשים את הספינה השוקעת. עובדים לשעבר לרוב יתנו דעה כנה יותר מועבדים נוכחיים בחברה.

 

9. העריכו את מצב התעשייה. אם אתם שוקלים עבודה או השקעה במגזר עסקי כלשהו, העזרו ב-LinkedIN למצוא אנשים שעבדו בחברות מתחרות לאלה בהם אתם מתעניינים. או טוב מכך – עובדים לשעבר בחברות שנכשלו.

 

10. עקבו אחרי סטארט-אפים. חפשו ברשימת האנשים הקרובים אליכם מילים כמו Startup כדי לאתר אנשים המקימים חברות חדשות.

 

11. בקשו עצות. שירות LinkedIN Answers מאפשר לכם להפנות שאלות עסקיות לרשת המידית שלכם ולרשת הרחבה יותר. שאלות כמו "מי מכיר עורך דין יעיל וזול לפטנטים", "מה השכר המקובל למנהל פיתוח עסקי" וכדומה. ההנחה היא כי תקבלו תשובות איכותיות יותר מהחברים ברשת שלכם, מאשר בפורומים פתוחים יותר.

 

פורסם במקור באנגלית בבלוג של גאי קוואסאקי, "איך לשנות את העולם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גאי קוואסאקי. הקליקו על התמונה לביוגרפיה
מומלצים