מאזדה 5 עבר מתיחת פנים; אצלנו ב-2008
המיניוואן הקומפקטי של מאזדה, אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל, עבר מתיחת פנים ראשונה ויגיע אלינו כשהוא רענן בראשית שנת 2008 הקלנדרית
מאזדה הודיעה על מתיחת פנים ל-5, המיניוואן הקומפקטי שנחשף לראשונה בתערוכת פאריז 2004. שלוש שנים לאחר מכן, הוא יוצא לדרך בכוחות מחודשים ביפן, שם הוא עדיין מכונה כמו קודמו - פרמאסי (Premacy). אלינו הוא ימשיך להגיע כ-5, ומדלק מוטורס נמסר ל-ynet כי שיווקו כאן צפוי בתחילת שנת 2008 הקלנדרית. עדיין לא ידוע אם נוכל להתרשם ממנו קודם לכן בפרנקפורט, אך הסיכויים לכך טובים.
_wa.jpg)
מאזדה 5 המחודש - נחשף בגרסתו היפנית שמכונה פרמאסי
מה השתנה?
החידוש החשוב ביותר, מלבד שינויים לעיצוב החיצוני, נעוץ בתיבת ההילוכים. במקום ארבעה בלבד עד עתה, יהיו ל-5 המחודש חמישה הילוכים גם בתיבה אוטומטית. תוספת הילוך אמורה לתרום להפחתת רמות הרעשים בשיוט, הפחתת תצרוכת הדלק הממוצעת ושיפור הביצועים. במאזדה מבטיחים גם כי שינויים לבידוד הרעשים יסייעו אף הם לשיפור האקוסטיקה, כחלק משדרוגים שנעשו לנוחות הכללית.
עוד מבטיחים היפנים שינויים לכיול המתלים, לשיפור היציבות ונוחות הנסיעה. ה-5 ימשיך להגיע לישראל עם מנוע 2.0 ליטר עם 145 כ"ס. במדינות אחרות - יפן ואירופה למשל - הוא משווק גם בגרסה בעלת הזרקת בנזין ישירה ו-151 כ"ס, כמו גם עם מנועים נוספים - 1.8 ליטר (115 כ"ס), 2.0 ליטר טורבו-דיזל (110 או 143 כ"ס) ו-2.3 ליטר עם 165 כ"ס. ביפן אף ניתן להזמין אותו עם מערכת הנעה כפולה המשודכת למנוע 2.0 ליטר מוחלש.
_wa.jpg)
מבחינת עיצוב, ה-5 המחודש זוכה לחרטום אגרסיבי מבעבר, עם סבכה בצורת V האופיינית למאזדה. יש גם פגושים שונים עם ניפוחי מרכב לבתי הגלגלים ושינויים ליחידות התאורה. את השינוי משלימים מאותתים המשולבים במראות הצד ושבעה גווני מרכב חדשים. מבפנים, מתרכזת מתיחת הפנים בשיפור איכות ההרכבה ובהבדלי עיצוב קלילים, כך נמסר ממאזדה.