שתף קטע נבחר

 

התפתחות הילד בגיל חמש

הילד שלכם כבר גדול. הוא מסייע בפעילויות הבית, שפתו עשירה, משחקיו משתכללים והוא אפילו מתחיל לפתח חוש הומור. מה צפוי לכם בשנתו החמישית של הילד שלכם? כתבה נוספת בסדרת הדברים שהורים חייבים לדעת

התפתחותו של הילד שלכם מגיעה לשיאה: הוא כבר בן חמש ומגלה יכולות חדשות, עצמאות והבנה של המתרחש בעולם המבוגרים. בכתבה האחרונה בסדרת התפתחות הילד, הנה אבני הדרך הצפויות והמלצות משרד הבריאות להעשרת עולמו.

 

מוטוריקה גסה

הילד: יכולת השמירה על שיווי המשקל משתכללת ומביאה את הילד ליכולות מוטוריות מורכבות יותר. הוא עומד על רגל אחת למספר שניות גם בעיניים עצומות, עומד על הרגל הדומיננטית כשידיו שלובות על החזה, הולך עקב בצד אגודל קדימה ואחורה, קופץ בחבל, מדלג ברגליים מסורגות, מתגלגל קדימה שני גלגולים רצופים ויותר ומסוגל לרכוב על אופניים נמוכים ללא גלגלי עזר.

 

אתם: עודדו משחקי שיווי משקל כמו משחק "קלאס", דילוג על חבל ורכיבה על אופניים עם קסדה. עודדו ושחקו את הילד במגוון משחקי כדור. הקפידו על נושא הבטיחות.

 

התפתחות התינוק - הכתבות הקודמות בסדרה:

 

מוטוריקה עדינה

הילד: הוא אוחז בעפרון בידו הדומיננטית, מוליך עפרון בתוך מבוך, מצייר דמות בעלת 9 חלקים ובית עם דלת, חלונות, גג וארובה. הוא מצייר בצורה ספונטנית גם ציורים רבים המכילים מספר פריטים. הוא מונה אצבעות על יד אחת בעזרת האצבע המורה של היד האחרת. הוא בונה 3 מדרגות בעזרת 6 קוביות, ולעתים בונה 4 מדרגות מ-10 קוביות.

 

אתם: עודדו אותו לצייר, ספקו לו חוברות צביעה וציורי מבוך. עודדו משחק משותף בקוביות בניה והרכבה, עודדו כתיבת אותיות ולמדו אותו לכתוב את שמו.

 

תפיסה

הילד: יודע להבחין בין שמאל לימין אך מתבלבל ביניהם. הוא מסוגל למיין כרטיסי משחק ולזהות דומה, שונה ויוצא דופן. הוא משתמש ומבין מושגי יחס כמו שווה, פחות ויותר, מבין את מושג הזמן ומשתמש נכון בזמנים עבר הווה ועתיד. הוא צובע תמונות בצורה נקייה ומסודרת וכותב אותיות ומספרים לעתים תוך החלפת מקום האותיות.

 

אתם: הדגישו את נושא הכיוונים ימין ושמאל בעת פעילות. אפשרו לו משחקי מיון בכרטיסיות. אפשרו לו לצייר ולהעתיק צורות מלוח, כרטיסי עבודה וכתיבה.

 

שכלי חברתי

הילד: מתחילה הבנת חוק שימור החומר. הוא מסוגל לסדר קבוצה של אובייקטים לפי גודל, מסוגל למיין אובייקטים לפי 2 מימדים (כמו גודל וצבע). הוא מבין פעולות חשבון פשוטות, מבין הרכבים של עצמים. הוא שואל ומתבונן, מסוגל לפתח רגשי גאווה או אשמה אמיתיים כתגובה למעשה טוב או רע. הוא בוחר את חבריו ומשתף עמם פעולה ומבין כללי משחק. בשלב זה הוא כבר נהנה מבדיחות וחידות ומתחיל לפתח חוש הומור.

 

אתם: ספקו לו אפשרויות רבות למשחק – משחקי דמיון, חשיבה, זיכרון ומשחקי מיון בשני ממדים. אתגרו את הילד במשימות מוכרות וחדשות תוך חיזוקים חיוביים והסברים לכישלון. אלה יחזקו את תחושת היכולת שלו. עודדו אותו למשחק הוגן בקבוצה תוך שמירה על חוקי המשחק.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפתח רגשי גאווה או אשמה אמיתיים
צילום: index open
מומלצים