שתף קטע נבחר
 

וולוו למכירה בשישה מיליארד דולר

48 שעות בלבד לאחר שהודיעה כי היא מעוניינת למכור את יצרנית הרכב השוודית וולוו, והערכות ראשונות על שוויו של המותג מתפרסמות בתקשורת האמריקנית. שישה מיליארד דולר והוא שלכם

הייאוש לא נעשה נוח יותר. פורד זקוקה למזומנים, והחלה במסע הבלתי נמנע לקראת מכירת מותג הרכב האירופאי האחרון שבאמתחתה. יומיים בלבד לאחר שפורד הודיעה רשמית כי היא בודקת אפשרויות למכירת יצרנית הרכב השוודית וולוו, דולפים לסוכנויות הידיעות מספרים ראשונים אודות עסקה עתידית - כזו שתנתק את המותג האירופאי האחרון מאחיזתה של פורד. המחיר המבוקש בשלב זה עומד על שישה מיליארד דולר, רק כ-400 מיליון פחות מהמחיר ששילמו האמריקנים תמורת המותג לפני כמעט עשור. אלא שמומחים צופים כי פורד לא תקבל את המחיר המבוקש. "כל הצעה שלא תכלול הוזלה משמעותית של מחיר היעד עליו מדבר פורד, נראית לא הגיונית. עבור קונים אפשריים מדובר בתקופה מצוינת לרכוש את וולוו, אלא שעבור פורד מדובר בזמן גרוע במיוחד", אומר פרדיננד דודנהופר, מהמרכז למחקר באוניברסיטת גלזנקירשן שבגרמניה.


על הראש. וולוו מחפשת רוכשים פוטנציאלים. אולי מסין?

 

 

סוכנויות הידיעות בארה"ב, אשר אינן חדלות לעסוק במצוקת יצרניות הרכב האמריקניות, מספרות כי פורד מסתמכת על תדמית הבטיחות ההיסטורית של וולוו, כתמריץ עבור רוכשים אפשריים. בין היתר מזכירים שם כי המותג השוודי זכה במקום הראשון בבטיחות, בסקר שערכה בינואר אגודת צרכנים בלתי תלויה בארה"ב. אלא שמנגד עומדות תוצאות מסחריות עגומות. ההפסדים של וולוו ברבעון השלישי התרחבו ל-458 מיליון דולר, לעומת 167 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. כך מדווח האתר הפיננסי בלומברג. עוד מציינים שם כי גם המכירות צנחו בלא פחות מ-24%. אתמול נודע כי למרות פיטורי 6,000 עובדים, ולמרות שיחות שניהלה לאחרונה עם הממשלה השוודית, לא צפויה וולוו להמכר למדינה. "כל עזרה שלא ניתן תהיה מוגבלת לכספי פיתוח ומחקר", כך הצהירה אתמול שרת התעשייה השוודית מוד אולופסון.

 

פיט קלי, בכיר בג'יי.די.פאוור, הסביר כי לוולוו יש עדיין ערך גבוה למדי בשוק, תודות לפיתוחי בטיחות מוכרים. אולם הוא גם מבהיר כי הבעיה הגדולה של וולוו היא התבססותה על השווקים האמריקנים והמערב אירופאים, היכן שהצניחה במכירות רכב ניכרת במיוחד. ואילו שמות בכל זאת עולים כרוכשים אפשריים לוולוו? קלי מזכיר את שנחאי אוטומוטיב הסינית (SAIC), המיוצגת בארץ על-ידי חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן ופיז'ו. עוד הוא נוקב בשמה של דונגפנג, יצרנית רכב סינית נוספת, השלישית בגודלה במדינה. לדבריו, גם יונדאי הקוריאנית עשויה להיות מעוניינת, ולהרחיב בכך את פעילותה עם מותג יוקרה אירופי. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים