נעים בין קירות ביתו
המופע החדש של הפרויקט של עידן רייכל מספק הנאה צרופה ללא רגע דל ומשלהב את הקהל מהרגע הראשון. דודי כספי על השלם שגדול מסכום חלקיו
בקלות אפשר היה לחשוב שהמופע החדש של הפרויקט של עידן רייכל מגיע בעקבות אלבום "המיטב", כיוון שכל הלהיטים הגדולים והכה מזוהים שלו נמצאים שם. מפוזרים לאורך ההופעה, מבלי להחסיר אף לא אחד מביניהם וכולל אלו שרק בשבועות האחרונים הכרנו מהרדיו. כבר הם זוכים למעמד של להיט, אפילו שהם מאלבום חדש. אז באמת נזכרים שסיבוב ההופעות יוצא לדרך בסך הכל חודשיים לאחר צאת אלבומו השלישי של רייכל, "בין קירות ביתי".
עידן רייכל, אמש בהרצליה. משקיף מהצד (צילומים: דודו אזולאי)
רייכל, שמלווה בתשעה נגנים וזמרים, הוא האחרון שעולה על הבמה בתחילת המופע והוא זה ששר ראשון את הסינגל השני שיצא לתחנות הרדיו, "שאריות של החיים". זה לא מפריע לקהל שמילא את האולם אמש (ו') בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה להכיר את מילות השיר ולזמזם את המנגינה כאילו מדובר בשיר מהאלבום הראשון. אלמנט שממשיך לאורך כל ההופעה - הקהל נשבה באווירת המופע מהר מאוד ונותן לרייכל והחברים לתת שואו מעולה כמו שהם מצפים לו. כמו שהם מכירים ובטוחים שיהיה.
הנגנים פזורים לרוחבה של הבמה, במרכז שלושת הזמרים של רייכל והוא עצמו משקיף מצד הבמה על כולם, כשהוא והקלידים פונים אליהם. הוא מבליח מבטים הצידה אל הקהל ופונה אליו רק כשהוא מדבר באתנחתאות, או כמו שהוא פותח ואומר: "כשיש לי איזה עניין".
המאורע על הבמה הוא כולו עניין. הפוקוס מתחלק בין כל חברי ההרכב המפואר שבנה לעצמו רייכל. כל נגן מקבל את הזרקור בשלב כזה או אחר, תמיד כהרמה לאחד השירים, אך מבלי לגרוע מהביצוע של השיר. לכן קשה לשים את האצבע על המרכיב המהותי שעושה את המופע. מעולם לא היה נכון יותר לומר כי השלם גדול מסכום חלקיו. והחלקים כה טובים גם באופן עצמאי.
כל זמר והצבע שלו
עם זאת, אי אפשר שלא להתרשם מהצבעים השונים של שלושת הזמרים. ראשונה היא מאיה אברהם שחתומה בפרויקט בין היתר עם הלהיט "מכל האהבות" מתוך האלבום הקודם. מלבדו היא מבצעת שלושה שירים נוספים, שקטים ורכים המתלבשים היטב על הקול הענוג שלה, שנסדק בעדינות בגבהים ובדיוק במקומות הנכונים.
מאיה אברהם. קול ענוג שנסדק במקומות הנכונים
שנייה היא כברה קסאי, שנמצאת בפרויקט מתחילתו ומפליאה בדומיננטיות ועוצמה. לא בהכרח בחוזק השיר, אלא בעיקר בביצועים הזכים שלה בשירים החדשים "מי נהר" ו"Todas Las Palabras" וליווי במשפטים באמהרית בחלקים רבים במופע. שלושה שירים קצביים באמהרית ששרה קסאי שזורים לאורך הערב ומרימים כל פעם מחדש את המופע. היא גם זו שנועלת את המופע וגורמת לקהל כולו לקום על רגליו ולשיר יחד איתה את "מילים יפות מאלה".
השלישי מבין הזמרים הוא רביד כחלני, שמיטיב לשלהב באנרגיות שהוא מביא לבמה ואולי במידת מה משלים את רייכל. בעוד זה עומד בפישוק מאחורי הקלידים, רוקד ומתרגם את הקצב אל הנגינה, כחלני מקפץ ומוסיף ערך נלווה ובלתי נפרד בהופעה חיה. גם אם כאן הקהל פחות מכיר את המילים, הוא נסחף ונהנה לא פחות. בהדרן כובש כחלני במרוקאית עם "מין נהאר לי משיתי (מהיום שהלכת)", בביצוע שרחוק מליפול מהמקור של שמעון בוסקילה המופיע באלבום החדש.
מבלי שעבר זמן רב מאז הוציא את אלבומו, מצליח עידן רייכל להלהיב במופע הכולל רפרטואר עשיר משלושת אלבומי הפרויקט, וכן את הלהיט שהלחין לריטה בשנה שעברה, "מחכה". המופע המינימליסטי כביכול, שמתהדר בקולות גדולים ורגעים מוזיקליים קסומים של הנגנים, משלב תאורה עדינה בצבעי אדמה נעימים ומסך אחורי עם תמונות מתחלפות לכל אחד מהשירים, והכל חם ומזמין. בין קירות ביתו של רייכל יש מקום לפרויקט שלם ולהנאה צרופה ללא רגע דל.